خواص انبه و فواید سلامتی و درمانی آن

خواص انبه و فواید سلامتی و درمانی آن

خواص انبه چیست؟ طعم انبه خیلی خوب است و باعث می شود  که مردم فراموش کنند که علاوه بر خوشمزگی خواص سلامتی نیز دارد. بدانید که انبه  می تواند به شما کمک کند، به همین دلیل است که میمون ها دانه های انبه را بدون نگرانی ها  می خورند.

خواص انبه در درمان بیماری ها

انبه و جلوگیری از سرطان

تحقیقات نشان داده است که ترکیبات آنتی اکسیدانی در میوه های انبه برای محافظت در مقابل سرطان کولون ، پستان ، لوسمی و سرطان پروستات وجود دارد.  این ترکیبات شامل کورستین ، ایزوکرریتین ، استراگالین ، فیزتین ، اسید گالیک و متیل گلات، و همچنین آنزیم های فراوان می باشد .

انبه و کاهش کلسترول

سطح بالای فیبر ، پکتین، ویتامین C و به ویژه لیپو پروتئین با چگالی کم به کاهش سطح کلسترول کمک می کند ،

انبه و سلامت پوست

می تواند به صورت داخل و بیرونی برای پوست استفاده شود. انبه برای دفع سموم و حذف جوش ها کمک می کند.

انبه و بهبود سلامت چشم

یک فنجان آب انبه ۲۵ درصد ارزش روزانه ویتامین A مورد نیاز را تامین می کند که باعث افزایش بینایی و جلوگیری از کوری شب و خشک شدن چشم می شود.

کل بدن را آلکالیز می کند

اسید تارتار ، اسید مالیک و ردی از اسید سیتریک موجود در میوه به حفظ ذخایر قلیایی بدن کمک می کند.

انبه و بهبودی دیابت

برگ انبه به عادی کردن سطح انسولین در خون کمک می کند . درمان خانگی شامل جوشاندن برگ ها در آب ، خیساندن در شب و پس از مصرف عصاره تصفیه شده در صبح است . میوه انبه دارای شاخص گلیسمی نسبتاپایین است بنابراین مقدار متوسط ​​آن سطح قند شما را افزایش نخواهد داد.

خواص انبه و فواید سلامتی و درمانی آن

بهبود سلامت جنسی با انبه

انبه ها یک منبع عالی ویتامین E هستند . با وجودی که ارتباط بین رابطه جنسی و ویتامین E در اصل با تعمیم اشتباه در مطالعات بر روی موش ها ایجاد شده است ، تحقیقات بیشتری نشان داده اند که مقدار مناسب متعادل (از کل مواد غذایی)  می تواند به بهبود سلامت جنسی کمک کند.

بهبود هضم با انبه

پاپایا تنها میوه ای نیست که حاوی آنزیم ها برای تجزیه پروتئین است . میوه های مختلفی از جمله انبه وجود دارد که دارای این کیفیت سالم هستند . فیبر موجود در انبه همچنین به هضم و حذف کمک می کند.

مبارزه با گرما و سکته مغزی

شربت میوه ای از انبه سبز و مخلوط کردن با آب و شیرین کننده کمک می کند تا بدن را خنک کرده و از آسیب بیش از حد به بدن جلوگیری کند.  از دیدگاه آیورودا ، علت این است که مردم هنگام قرار گرفتن در آب و هوای استوایی ، اغلب دیورتیک و خسته می شوند ، زیرا انرژی قوی “انرژی خورشید” بدن شما را به ویژه عضلات را خسته می کند.  سپس کلیه ها با دفع سموم از این فرایند بارگیری می شوند.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

مقدار بالایی از ویتامین C و ویتامین A در انبه ، به علاوه ۲۵ نوع مختلف کاروتنوئید ، سیستم ایمنی بدن شما را سالم و قوی نگه می دارد.

ارزش غذایی انبه

  • یک فنجان (۲۲۵ گرم حاوی) حاوی موارد زیر است .
  • ۱۰۵ کالری
  • ۷۶ درصد ویتامین C (آنتی اکسیدان و تقویت کننده ایمنی)
  • ۲۵ درصد ویتامین A (آنتی اکسیدان و دید)
  • ۱۱ درصد ویتامین B6 و سایر ویتامین های B (تولید هورمون در پیشگیری از بیماری های مغز و قلب)
  • ۹ درصد فیبر سالم پروبیوتیک
  • ۹ درصد مس (مس یکی از عوامل بسیاری برای آنزیم های حیاتی و تولید گلبول های قرمز است)
  • ۷ درصد پتاسیم (برای تعادل مصرف بالای سدیم)
  • ۴ درصد منیزیم

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *