رژیم غذایی گیاه خواری و انواع آن

رژیم غذایی گیاه خواری و انواع آن

رژیم غذایی گیاه خواری طرفداران زیادی پیدا کرده است. مطالعات نشان داده است که گیاهخواران (به دنبال رژیم غذایی متعادل فیبر گیاهی با کم چربی با کمبود چربی) کمتر به بیماری های شریان کرونری، فشارخون بالا، چاقی و برخی از انواع سرطان مبتلا می شوند.

رژیم گیاهخواری به طور کلی چربی کمتری دارد و گیاهخواران تمایل دارند چربی های اشباع شده بیشتری نسبت به غیر گیاهخواران بخورند).

محصولات حیوانی منبع اصلی چربی اشباع غذایی هستند (گیاهخواران از مصرف گوشت، مرغ، ماهی و محصولات جانبی کشتارگاه مانند ژلاتین و چربی های حیوانی اجتناب می کنند. اساسی رژیم گیاهخواری عبارتند از میوه ها، سبزیجات، حبوبات، دانه ها و آجیل است. اکثر گیاهخواران محصولات لبنی و تخم مرغ های آزاد را می خورند.

انواع رژیم های گیاه خواری

میوه خواری

اجتناب از همه محصولات حیوانی و غذاهای فرآوری شده.

وگان

اجتناب از همه محصولات حیوانی.

لاکتو گیاهی

خوردن محصولات لبنی، اما نه تخم مرغ.

لاکتوواو گیاهی

هر دو محصولات لبنی و تخم مرغ را بخورید.

نیمه گیاه خواری

خوردن ماهی یا مرغ، اما گوشت قرمز خیر . آنها به طور رسمی به عنوان گیاه خواران طبقه بندی نشده اند.

یک رژیم گیاه خواری می تواند یک گزینه بسیار سالم باشد ، اما مهم است که اطمینان حاصل شود که آن به خوبی تمام نیاز های بدن را به صورت متعادل برطرف می کند . شما می توانید چیپس و شکلات در هر وعده غذا بخورید و رژیم گیاه خواری داشته باشید اما نمیتوانید سلامتی خود را بسیار خوب تضمین کنید.

رژیم غذایی گیاه خواری و انواع آن

مواد غذایی مصرفی در یک رژیم گیاه خواری

غلات

نان کل دانه ، برنج قهوه ای، ماکارونی کلوچه، ماسیلی .

حبوبات، آجیل و دانه

لوبیا سویا، لوبیای کلیوی، نخود فرنگی، عدس، بادام، بادام زمینی، دانه کنجد

میوه ها و سبزیجات

همانطور که تصمیم دارید سعی کنید میوه ها و سبزیجات جدید و هر روز آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

محصولات لبنی یا سویا

برای گزینه های چربی آزاد و کم کالری برای شیر ، ماست ، پنیر ها توجه کنید.

رژیم غذایی معمولی گیاهخواری با هماهنگی توصیه شده به مصرف غذای سالم برای داشتن تغذیه سالم، کم بودن چربی های اشباع شده و فیبر زیاد ، کربوهیدرات های پیچیده و میوه ها و سبزیجات تازه می باشد.  تا زمانی که غذاهای مختلفی بخورید ، تمام مواد مغذی مورد نیازتان را دریافت خواهید کرد.

یک گیاه خواری کوچک را امتحان کنید

از این ایده که شما باید هر روز گوشت بخورید را رها کنید و هر هفته چند روز بدون غذای گوشت بخورید. شما لازم نیست گیاه خوارشوید تا بتوانید از مصرف غذاهای گیاهی لذت ببرید.

سوپرمارکت ها ، رستوران ها و فست فود همه در حال حاضر طیف گسترده ای از گزینه های گیاهی را ارائه  می کنند . بسیاری از غذاهای “بدون گوشت” هنوز قوام گوشتی دارند و به میزان قابل توجهی از چربی و کالری آنها نسبت به همتایانشان کاسته شده است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *