فواید ویتامین A برای بدن

فواید ویتامین A برای بدن

آیا می دانید فواید ویتامین A چیست؟ در حالی که نمی توان گفت که چه مقدار ویتامین ها و مواد معدنی برای سلامتی شما مهم است ، امروز ما بر روی ویتامین  A تمرکز می کنیم. ویتامین A محلول در چربی، آنتی اکسیدان قوی و بخشی از ترکیباتی است که برای بدن حیاتی هستند و  سیستم ایمنی را پشتیبانی می کند، به تقویت بینایی، کمک به عملکرد عضلانی طبیعی، تولید مثل و موارد دیگر کمک می کند.

ویتامین ها برای حفظ سلامتی بسیار مهم هستند و کمبود ویتامین می تواند به مشکلات سلامتی منجر شود. بسیاری از افراد یک داروی مولتی ویتامین را به عنوان یک اقدام احتیاطی مصرف می کنند.

فواید ویتامین A

ویتامین A  در حالت رتینوئید ها

این ترکیبات نقش چشمگیری برای بینایی سالم، رشد بافت سلولی و استخوان  و عملکرد ایمنی دارد.  به این خاطر است که آنها اغلب در پزشکی استفاده می شود. با این حال، ویتامین A در این فرم تنها می تواند به صورت طبیعی در محصولات حیوانی مانند کبد ، تخم مرغ و شیر یافت شود ، بنابراین گیاهخواران و )به ویژه) وگان ها باید از میزان ویتامین  A مصرفی خود مطلع شوند.

ویتامین A  در حالت کاروتنوئیدها

در مقابل ، کاروتنوئیدها مانند بتا کاروتن در منابع گیاهی مانند سبزیجات و میوه ها یافت می شوند.  مانند رتینوئید ، کاروتنوئید ها همچنین می توانند به حفظ پوست ، چشم ها و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند.  کاروتنوئیدهای موجود در کلم ، هویج و سایر سبزیجات باید توسط یک بدن به شکل قابل استفاده از ویتامین A (رتینول) تبدیل شوند.

بهترین منابع ویتامین A

ویتامین A از منابع مختلف غذایی در دسترس است . مصرف روزانه توصیه شده با سن و سایر شرایط متفاوت است. . زنان باردار یا شیرده معمولا می توانند از مصرف روزانه بیشتر مصرف کنند . همانطور که همیشه با دکتر خود در مورد هر گونه تغییرات عمده غذایی مشورت می کنند . اگر می خواهید از غذاهای بیشتری از ویتامین A در رژیم غذایی خود بهره مند شوید ، تعدادی گزینه عالی وجود دارد.

  • سیب زمینی شیرین پخته شده (با پوست)
  • کبد گوشت گاو (تابه سرخ شده)
  • اسفناج یخ زده (یخ زده) ½ فنجان
  • هویج (خام) ½ فنجان
  • طالبی (خام) ½ فنجان
  • فلفل قرمز شیرین (خام) ½ فنجان
  • انبه (خام)
  • نخود سیاه (آب پز) ۱ فنجان
  • زردآلو (خشک شده) ۱۰ نیمه
  • کلم بروکلی (آب پز) ½ فنجان

فواید ویتامین A برای بدن

مزایای سلامتی ویتامین A

  • ویتامین A در بینایی چشمگیر است .
  • نقش مهمی در رشد استخوان های سالم بازی می کند .
  • ویتامین A برای تولید مثل ضروری است .
  • در  عملکرد سلول و رشد سلول ها نقش مهمی ایفا می کند .
  • پشتیبانی از سیستم ایمنی بدن
  • حمایت از سلامت پوست

خطرات کمبود ویتامین A

کمبود ممکن است برای سالمندان و بیمارانی که بیشتر از همه در معرض خطر هستند اتقاف بیفتد . یکی از اولین نشانه های کمبود ویتامین A، شب کوری، پوست پوستی، موهای شکننده و ناخن، رشد ضعیف و ایمنی ضعیف است . افرادی که کمبود ویتامین A نیز دارند ، سطح آهن پایینی دارند که می تواند منجر به کم خونی شود .

 مصرف ویتامین A

دریافت بیش از حد ویتامین A نیز باعث نگرانی است . این یک ویتامین محلول در چربی است ، به این معنی که در سلولهای چربی ذخیره می شود – معمولا کبد – جایی که به صورت مورد نیاز مورد استفاده قرار می گیرد . مصرف بیش از حد ویتامین A از مکمل ها در یک دوره کوتاه یا بیش از یک دوره طولانی می تواند سمی باشد و باعث ایجاد یک بیماری شناخته شده به عنوان هیپربیتامینوز شود .  علائم ممکن است شامل سرگیجه ، تهوع ، سردرد ، سوزش پوست ، درد در مفاصل و استخوان و حتی آسیب کبدی شود . اگر شما از مکمل های ویتامین A استفاده می کنید ، اطمینان حاصل کنید که از منابع غذایی مبتنی بر مواد غذایی مانند بتا کاروتن استفاده می کنند و به صورت مستقیم استفاده می شود .

مکمل های ویتامین A

انتخاب رژیم غذایی مناسب و مصرف مکمل های با کیفیت بالا می تواند برای سلامت شما شگفتی هایی ایجاد کند.  به دلیل اینکه از سلامت پوست محافظت می کند ، ما از ویتامین A امولسیون شده به عنوان یک ماده کلیدی در محصول مراقبت از پوست طبیعی  استفاده می کنیم . ویتامین A  برای سال ها مورد استفاده قرار گرفته است تا پوست های روشن و پر جنب و جوش و موها را تشخیص دهند که برای مراقبت از پوست شما مفید هستند .

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *