فواید موز و اهمیت مصرف آن برای ورزشکاران

فواید موز

آیا با فواید موز برای ورزشکاران آشنایی دارید؟ دلایل زیادی وجود دارد که موز، یکی از محبوب ترین غذاها در جهان است . موز، بسیار سالم و خوشمزه است . آنها حاوی مواد مغذی ضروری هستند و برای هضم، سلامت قلب و کاهش وزن مفید است . علاوه بر اینکه بسیار مغذی هستند، آنها نیز غذای میان وعده بسیار مناسب هستند.

موزها بسته بندی های محافظتی مفید و طبیعی را ارائه می دهند و بسیار مقرون به صرفه هستند ، موزها علاوه بر نوشیدنی های مورد علاقه به خوبی با میوه های دیگر هم مخلوط می شوند . یکی از پرطرفدارترین میوه های گرمسیری ، نسبتا نزدیک به شاه ماهی است که بزرگتر و تیره تر است . در طول قرن ها موز، برای معالجه بیماری های معده (از جمله بیماری صبحگاهی)، کاهش استرس ، کاهش درد سوزش سر دل ، رفع یبوست، تسکین علائم PMS، درمان زگیل ها و تحریک قدرت مغز استفاده می شود. موز، ممکن است  در مواردی کاربردهای دارویی نیز داشته باشد.

فواید موز برای سلامتی بدن

فلاونوئیدها و پلی فنول هایی باعث سلامتی هستند ، مانند لوتیئن ، زاکسنتین ، بتا و آلفا کاروتن ، که به عنوان آنتی اکسیدان های رادیکال آزاد و گابولینگ عمل می کنند.  این نیز یک مزیت در کنار میزان  ویتامین   C بالا بیشتر برای خواص ضد عفونی آن شناخته شده است.

فقط یک موز، حاوی ۴۶۷ میلی گرم پتاسیم است که برای کنترل ضربان قلب و فشار خون مهم است . این جالب است زیرا همان مقدار موز دارای  فقط یک میلی گرم سدیم است. ویتامین B6 )پیریدوکسین) در موزها حدود ۲۸ درصد از مقداری است که روزانه برای پیشگیری از کم خونی و بیماری عروق کرونری باید مصرف شود .

این فقط بخشی از آن است . فراوانی فیبر کمک می کند تا دستگاه گوارش شما تنظیم شود.  منیزیم باعث تقویت استخوان ها و محافظت از قلب شما می شود.  منگنز برای فعال کردن آنزیم آنتی اکسیدان مورد نیاز است.  یک موز، حاوی مقدار مناسب مس برای حفظ تولید گلبول های قرمز است .

فواید موز برای ورزشکاران

موز اغلب به عنوان غذای کامل برای ورزشکاران به حساب می آید ، عمدتا به دلیل محتوای مواد معدنی و کربوهیدرات های قابل هضم است . خوردن موز ممکن است موجب کاهش درد و گرفتگی عضلانی مرتبط با ورزش شود که تا ۹۵٪ جمعیت عمومی را تحت تاثیر قرار می دهد . علت سرفه ها اساسا ناشناخته است، اما یک نظریه مردمی مخلوطی از عدم تعادل آب و الکترولیت را منجر می شود و مصرف موز، می تواند این مشکل زا حل کند .  با این حال ، مطالعات یافته های ترکیبی در مورد موز و گرفتگی عضلات ارائه شده است . بعضی از آنها مفید هستند ، در حالی که برخی دیگر اثراتی ندارند . گفته می شود که موز به عنوان غذای عالی قبل ، در طول و پس از تمرین استقامتی ارائه می شود .

فواید موز

درمان بیماری با موز

تحقیقات نشان داد که موز در میان میوه ها و سبزیجات اثبات شده با کاهش خطر ابتلا به سرطان سلول های کلیوی همراه بوده است. تحقیقات دیگری نشان داد که موز، که غنی از ویتامین A و کاروتنوئیدها هستند، توانایی محافظت در برابر بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری قلبی عروقی، و انواع دیگر سرطان را دارند . اثبات اثرات مثبت منحصر به فرد سلامتی موز در مطالعه نشان داد که ارتباطی مهمی بین مواد غذایی حاوی مقادیر بالایی از پتاسیم ، منیزیم ، کلسیم و فیبر مانند موز و کاهش خطر سکته مغزی در مردان است.

آمارهای جالب در مورد موز

احتمالا موز برای اولین بار در مالزی کشف شد؛ که توسط اکتشاف های اولیه به هندوستان منتقل شد، جایی که آنها در نوشته های بودایی در قرن ششم قبل از میلاد مورد استفاده قرار گرفتند . اسکندر کبیر اولین موز خود را در حالی که در مبارزات انتخاباتی در هند تلاش می کرد به جهان غرب عرضه کرد.

فهرست “چرا آنها بسیار سالم است” طولانی است – چیز خوبی است که موز خیلی خوردنش راحت است. پتاسیم، ویتامین A،  C و  B6، فیبر ، فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها – تمام این مواد ، در بسته بندی مناسب محافظت می شود. این میوه گرمسیری که تا قرن پیش عملا در سراسر آمریکای شمالی ، اروپا و حتی سرزمین اصلی چین شناخته شده بود ، در حال حاضر یک نوع غذای رایج است . شما حتی می توانید آن را تا به تنهایی  یا با مخلوط کردن به مواد دیگر مصرف کنید . با این حال ، موز را در آرامش بخورید زیرا حاوی فروکتوز است که در هنگام مصرف بیش از حد ، سلامتی شما را به خطر می اندازد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *