سوپ سبزیجات و لوبیا را این گونه درست کنید

سوپ سبزیجات و لوبیا را این گونه درست کنید

در این قسمت قصد داریم نحوه درست کردن سوپ سبزیجات و لوبیا را به شما آموزش دهیم که می تواند سوپی مناسب برای رژیم گیاه خواری و کاهش وزن باشد. با ما همراه شوید تا طریقه ی سرو کردن این سوپ راحت را آموزش ببینید.

مواد لازم برای ۸ نفر:

  • ۲ هویج متوسط
  • ۱ پیاز کوچک
  • ۲ حبه  سیر متوسط
  • ۲ ساقه های کرفس متوسط
  • ۱ گوجه فرنگی بزرگ
  • ۱ کدوی متوسط زرد
  • ۱ فنجان لوبیای قرمز
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن کنگو
  • ۱ قاشق چای خوری ریحان خشک
  • ½ قاشق چای خوری نمک
  • ½ قاشق چای خوری فلفل سیاه
  • ½ فنجان آب
  • ۱ فنجان یخ زده نخود سبز
  • ۱ فنجان ماکارونی شکلی  (شکل های ریز را انتخاب کنید چیزی شبیه به چرخ)

مواد افزودنی اختیاری

¼ فنجان جعفری تازه

سوپ سبزیجات و لوبیا را این گونه درست کنید

طرز تهیه سوپ سبزیجات و لوبیا

  • هویج، پیاز و سیرها را پوست بگیرید. هویج، پیاز، کرفس و کدو را بشویید.
  • پیاز، کرفس و گوجه را تکه تکه کنید. سیرها را ریز ریز کنید.
  • هویج ها و کدو را از وسط (از طرف درازا) نصف کرده و به طرف پایین روی تخته مسطح قرار دهید و به صورت برش هایی نازک و هلالی شکل ببرید.
  • اگر از جعفری در سوپ خود استفاده می کنید، پس از جدا کردن ساقه و شستن آنها، خیلی ریز خرد کنید.
  • دانه های لوبیا را بشویید و در صافی آبکشی کنید.
  • یک دیگ بزرگ را روی حرارت بالا قرار داده وروغن را اضافه کرده و اجازه دهید تا گرم شود.هویج ها، سیر، پیاز و کرفس را اضافه کرده و کمی تفت دهید تا مقداری نرم شود.
  • کمی سبزیجات خشک معطر، نمک و فلفل اضافه کنید و تفت دهید.
  • آب ، گوجه فرنگی، کدو، لوبیا و نخود فرنگی را اضافه کنیدو اجازه دهید با حرارت بالا به جوش بیاید.
  • رشته های پاستا (ماکارانی) را به آن اضافه کرده و حرارت را کم کنید تا آهسته آهسته بجوشد. اجازه دهید تا سوپ در حدود ۸-۱۲ دقیقه به حال خود، جوش بخورد و قوام پیدا کند.
  • در صورتیکه تصمیم دارید در سوپ خود از جعفری هم استفاده کنید، ۲ دقیقه قبل از سرو سوپ، آنها را اضافه کرده و پس از چند جوش خوردن، شعله را خاموش کنید.

توصیه های آشپز:

در این سوپ می توانید از هر سبزیجاتی که دوست دارید، استفاده کنید.زمان پخت سوپ را بسته به سبزیجاتی که انتخاب کرده اید، تنظیم کنید.

میتوانید در این سوپ از انواع کنسرهای لوبیا یا لوبیای پخته شده و فریز شده استفاده کنید. پیشنهاد می کنم در سری بعد، به جای لوبیا از نخود استفاده کنید و آن را امتحان کنید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *