ویتامین D و مزایای آن برای سلامتی بدن

ویتامین D و مزایای آن برای سلامتی بدن

ویتامین D باعث کنترل کلسیم خون ، استخوان ها و روده ها می شود و به سلول های بدن شما کمک می کند تا به طور صحیح ارتباط برقرار کنند. بعلاوه ویتامین D به تنظیم مقدار فسفات در بدن نیز کمک می کند. ویتامین D عمدتا از پوست شما هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید است تامین می شود .

پس از آن، بدن شما از طریق تعدادی از فرایندهای شیمیایی به تغییر آن می پردازد تا بدن شما بتواند از آن استفاده کند . در اواخر قرن بیست و یکم، ۹۰ درصد از کودکان در نیویورک ، بوستون و لیدن در هلند ، مبتلا به راشیت، بیماری ناتوانی استخوانی بودند . اولین مشاهده این بیماری در اواسط دهه ۱۶۰۰ میلادی توسط ویستلر و گلیسن بود که گزارش دادند که کودکان در شهر های صنعتی در بریتانیا دارای قد کوتاه و نرمی در اسکلت ، به ویژه پاها هستند . تا سال ۱۸۸۹، فرض بر این بود که “آفتاب گرفتن” برای جلوگیری از راکت ها مهم بود .

ویتامین D برای سلامتی

از آن زمان، بسیاری از دیگر مزایای بهداشت ویتامین D کشف شده است . این موارد عبارتند از:

۱- ویتامین D و بیماری اسکلتی

هر کس که کلسیم مصرف می کند می داند که شما باید آن را به همراه ویتامین  D مصرف کنید . این مورد نیاز است زیرا ویتامین D باعث جذب کلسیم در روده می شود و سطح کلسیم خون را حفظ می کند تا کانی سازی طبیعی استخوان را انجام دهد و سطح کلسیم خون را کاهش می دهد.

کمبود ویتامین  D منجر به هیپرپاراتیرویید ثانویه (غدد پاراتیرویید بیش از حد فعال) می شود که سبب افزایش میزان استخوان، استئوپنی، استئومالاسیا، پوکی استخوان و افزایش خطر شکستگی می شود . پیشگیری از افتادن یک هدف بهداشت عمومی برای سالمندان است .

هر سال ، یک سوم افراد ۶۵ ساله و بالاتر تقریبا یک سقوط را تجربه می کنند که۵٫۶ ​​ درصد باعث شکستگی می شوند و ویتامین D می تواند در جلوگیری از این امر نقش داشته باشد.  گیرنده های ویتامین D در عضلات انسانی وجود دارند که تاثیر مستقیمی بر قدرت عضلانی دارند.

کمبود ویتامین D شدید می تواند باعث ایجاد میوپاتی شود که می تواند موجب ضعف و درد عضلات شود . مکمل ویتامین D می تواند این را تغییر دهد و تعادل را بهبود بخشد.  به نظر می رسد که اضافه کردن ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در روز ویتامین D3 احتمالا باعث کاهش ۲۶ تا ۱۹٪ شود .

نشان داده شده است که ویتامین D3 در دوزهای بالغ بر ۸۰۰ IU / در روز به همراه کلسیم، خطر شکستگی ها را تا ۱۰٪ – ۱۵٪ کاهش می دهد. یکی دیگر از مزایای برطرف کردن کمبود ویتامین D، کاهش درد زانو و کمر است . مطالعات کوهورت طولانی مبتنی بر جمعیت ۷۶۹ نفر از افراد سالخورده که به طور تصادفی انتخاب شده بودند، در سن ۵۰-۸۰ سالگی دریافتند که کمبود ویتامین D،  افزایش درد زانو در طی ۵ سال و احتمالا درد کمر در طول ۲-۴ سال را پیش بینی می کند.

ویتامین D و مزایای آن برای سلامتی بدن

۲- ویتامین D و سرطان

ارتباط بین خورشید و سرطان معمولا به دلیل ارتباط با سرطان پوست به عنوان کاری مثبت تلقی نمی شود.  گفته می شود که تابش UV-B از خورشید ، مهمترین عامل خطر زیست محیطی برای سرطان پوست غیر ملانوم است . از آنجایی که خورشید منبع اصلی ویتامین D، است ، محققان به دنبال بررسی نقش آن در سرطان پوست هستند.

بعضی معتقدند که قرار گرفتن در معرض نور آفتاب برای حفظ میزان ویتامین D، در حین محافظت از پوست خود از آسیب برای جلوگیری از سرطان پوست مفید است.  همچنین تحقیقات نشان دادن که ویتامین D، از رشد سرطانهای دیگر ، از جمله سرطان کولون، پستان و پروستات پیشگیری می کند .

در سال  ۱۹۴۱،  فرانک آپپرلی ، آسیب شناس شناسی ایالات متحده ، داده های جغرافیایی را منتشر کرد که برای اولین بار نشان دهنده همبستگی معکوس بین سطوح اشعه ماوراء بنفش در آمریکای شمالی و میزان مرگ و میر از سرطان ها بود . این بدان معنی است که قرار گرفتن در معرض تابش اشعه ماوراء بنفش (خورشید) منجر به مرگ و میر کمتر در اثر  سرطان ها می شود .

از آنجایی که این مطلب منتشر شده است، تأیید شده است که بین افزایش خطر مرگ و میر ناشی از بدخیمی های مختلف داخلی (به عنوان مثال، روده بزرگ، پستان، تخمدان، ملانوم و سرطان پروستات) و زندگی در خارج از استوا رابطه مستقیم وجود دارد . تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا تعیین شود که آیا یک پیوند مشخص بین مکمل ویتامین D و پیشگیری از سرطان وجود دارد .  یا خیر

۳- ویتامین D و کاهش افسردگی

تحقیقات نشان داده است که ویتامین D، ممکن است نقش مهمی در تنظیم حالت و افسردگی داشته باشد . در یک مطالعه ، دانشمندان دریافته اند افرادی که دارای افسردگی هستند و مکمل های ویتامین D، دریافت کرده اند علائم بهبود در آنها دیده شده است . در مطالعه دیگری که افراد مبتلا به فیبرومیالژیا انجام دادند ، محققان دریافتند کمبود ویتامین D، در افرادی که دچار اضطراب و افسردگی نیز بوده اند ، شایع تر بود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *