افزایش وزن با کمک رژیم غذایی و تغذیه مناسب

افزایش وزن با کمک رژیم غذایی و تغذیه مناسب

 افزایش وزن با کمک رژیم غذایی نیاز به دانستن یک سری نکات دارد. شما وزن زیادی ندارید، فکر می کنید زیاد غذا می خورید و نمی توانید وزن خود را به دست آورید. شما آمادگی لازم برای بزرگ کردن، ساختن بعضی از عضلات و آمادگی برای افزایش وزن در خودتان دارید، اما هیچ نشانه ای از کارهای شما دربدنتان نیست.

اگر دچار دیابت هستید و یا کمبود وزن دارید یا سعی در اضافه وزن دارید ، مهم است که غذاهای مورد علاقه خود را بخورید و نه بیش از حد با رژیم غذایی خود محدودیت داشته باشید. این به معنای خوردن غذاهایی است که دارای چربی و کالری بالاتری هستند . برای بررسی داروهایتان با تیم دیابت خود و با متخصص تغذیه صحبت کنید تا به شما کمک کند آنها را تغییر دهید.

افزایش وزن با کمک رژیم غذایی

این ها بعضی از چیزهایی هستند که متخصصان تغذیه می توانند به شما پیشنهاد کنند تا وزن خود را حفظ و یا افزایش دهید.

خوردن وعده های کوچک

اغلب شما این روش را آسان تر از خوردن سه وعده غذایی بزرگ خمی توانید انجام دهید و همچنین به افزایش اشتها کمک می کند.

افزایش وزن با کمک رژیم غذایی و تغذیه مناسب

افزایش وزن با مصرف لبنیات

از فراورده های لبنی فراوان مانند شیر، کرم، پنیر و ماست استفاده کنید.

چربی های اشباع نشده

چربی های اشباع نشده را به مواد غذایی خود اضافه کنید که در غذاهایی مانند آووکادو، آجیل و دانه ها و اسپری ها و روغن ها از جمله زیتون ، کلزا ، آفتابگردان و بادام زمینی موجود است.  چربی های غیر اشباع هنوز کالری زیادی دارند ، اما برای قلب شما بهتر از چربی های اشباع شده است.

سبزیجات با کره ذوب شده، پنیر رنده شده یا رنده شده مصرف کنید.

شیر کرم یا شیر کامل به مواد غذایی مانند سیب زمینی پخت و پز یا سوپ اضافه کنید.

نوشیدنی های تغذیه ای مثل نوشیدنی های شیرین داشته باشید.

افزایش وزن با مکمل های غذایی

مکمل های تغذیه ای ، به شکل غذا یا نوشیدنی ، ممکن است برای برخی از افرادی که به سختی وزن اضافه می کنند یا افرادی که اشتهای کمتری دارند ، مفید باشد.  آنها باید توسط پزشک در نسخه تجویز شوند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *