هفت میوه ای که باید در تابستان خورده  شوند

هفت میوه ای که باید در تابستان خورده  شوند

میوه ها حدود ۸۰-۹۰٪ آب، قندهای طبیعی و پوستی سالم و روشن را به شما نشان می دهند. هفت میوه ای که نباید خوردن آن را در تابستان فراموش کنید برای شما آورده ایم. با خواص این میوه های تابستانی مفید، آشنا شوید.

هفت میوه مفید تابستانی

۱- هندوانه

این میوه تابستان نه تنها به خستگی تشنگی کمک می کند ، بلکه منبع خوبی از بتا کاروتن، ویتامین C، پکتین ، لیکوپن ، پتاسیم و آهن است.

۲- زردآلو

زردآلو تازه منبع خوبی از آهن، ویتامین C، بتا کاروتن، پتاسیم و فیبر است.

۳- توت ها

از بسیاری از انواع توت ها در تابستان لذت ببرید. توت فرنگی با ساقه بدون آسیب می تواند تا یک سال با شکر یا بدون اضافه وزن ذخیره شود . فیتو شیمیایی در توت های آبی ، تمشک ، توت فرنگی، باعث تقویت ایمنی می شود ، اثر محافظتی را در برابر سرطان دارد ، از بیماری های قلبی و عروقی محافظت می کنند.  خربزه ها یک اثر شفابخش در عفونت ادراری دارند.

۴- هلو و آلو

حاوی مقادیر بسیار خوبی از ویتامین  C، بتا کاروتن ، فیتوکمیک آنتی اکسیدان و آنتوسیانین ها هستند که این همه به حذف رادیکال های آزاد از بدن کمک می کند.

۵- پاپایا و انبه

پاپایا و انبه منبع عالی ویتامین  C، بتا کاروتن ، ویتامین A و فیبر هستند.  خوردن مقدار کافی انبه تنها می تواند بدن را غنی از ویتامین A نگه دارد که به مدت چند ماه ادامه می یابد .

هفت میوه ای که باید در تابستان خورده  شوند

۶- گیلاس

گیلاس قرمز روشن نه تنها طعم عالی، بلکه حاوی اسید  ellagic است که مانع رشد سلول های سرطان زا در بدن می شود.

۷- آناناس

علاوه بر اینکه با بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی بسته بندی می شود ، آناناس منبع خوبی از آنزیم برملائین است که به هضم کمک می کند .

برای تنوع شما حتی می توانید سالاد میوه تازه را با برخی از ماست کم چرب طعم دار یا فقط یک سالاد میوه ای ساده برای دسر مصرف کنید.

آب میوه تازه نیز برای رفع تشنگی و اجتناب از کمبود آب در ماه های تابستان کمک خواهد کرد . اما از مصرف آب میوه های ذخیره شده حاوی مواد نگهدارنده ، شکر افزوده و بدون فیبر در آن اجتناب کنید.

تابستان یک فصل عالی برای لذت بردن از این میوه های فصلی خوشمزه نه تنها برای لذت بردن طعم شیرین آن ها  بلکه برای به دست آوردن حداکثر مزایای تغذیه ای از آنها است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *