خواص اسفناج و اثرات درمانی آن بر روی سلامتی بدن

خواص اسفناج

خواص اسفناج چیست؟ اسفناج برای سالها در انگلستان به عنوان “سبزی اسپانیایی” نامگذاری شده بود، نام این سبزی برگ سبز بعدها به نامی که امروز آن را می نامیم کوتاهتر شده است. فکر می کنم از ایران باستان سرچشمه گرفته باشد. کشت اسفناج ابتدا به نپال و قرن هفتم به چین، که در آن هنوز “سبز ایرانی” نامیده می شود، گسترش یافت.  مورس آن را به اسپانیا در حدود قرن ۱۱ معرفی کرد.

خواص اسفناج چیست؟ 

بر اساس گزارش  USDA، آمریکایی ها سالانه حدود ۲/۵ پوند اسفناج را به ازای هر سرانه مصرف می کنند . این به راحتی چهار برابر مقدار مصرف شده ۴۰ سال پیش است ، احتمالا به این دلیل که ظرف غذای دریایی آب پز شده و کنسرو در یک ناهار مدرسه بسیار طرفدار پیدا کرده است.  در حال حاضر سبزتر ، طعم تر و شفاف تر ، اسفناج تازه اغلب برای سالاد و به جای کاهو در ساندویچ استفاده می شود . اغلب والدین فرزندان خود را تشویق می کنند که اسفناج خود را بخورند تا رشد کنند تا بزرگ و قوی باشند.

مزایای درمانی اسفناج

کم چرب و دارای کلسترول  پایین تر، دارای نیاسین، روی و همچنین پروتئین ، فیبر، ویتامین A، C، E و K، تیامین، ویتامین B6، فولات، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، مس و منگنز. به عبارت دیگر، حاوی چیزهای خوب برای هر بخشی از بدن می باشد!

فلاونوئیدهای فراوان در اسفناج به عنوان آنتی اکسیدان ها عمل می کنند تا کلسترول را از اکسیداسیون دور نگه دارند و بدن شما ، به خصوص در روده بزرگ را از رادیکال های آزاد محافظت کند . فولات در اسفناج برای سیستم قلبی عروقی سالم شما مفید است و منیزیم به کاهش فشار خون کمک می کند . مطالعات همچنین نشان داده است که اسفناج به حفظ عملکرد بالای مغز ، حافظه و وضوح ذهنی کمک می کند. همچنین مصرف اسفناج شامل بهبود کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت ، کاهش خطر ابتلا به سرطان ، کاهش فشار خون ، بهبود سلامت استخوان ، کاهش خطر ابتلا به آسم و موارد دیگر است .  به منظور حفظ محتوای غنی از اسفناج در حال پخت و پز – کمی – آب لیمو یا سرکه به آن اضافه کنید .

خواص اسفناج

ارزش غذایی یک فنجان اسفناج خام 
  • ۲۷ کالری
  • ۰٫۸۶ گرم پروتئین
  • ۳۰ میلی گرم کلسیم
  • ۰٫۸۱ گرم آهن
  • ۲۴ میلی گرم منیزیم
  • ۱۶۷ میلی گرم پتاسیم
  • ۲,۸۱۳ میکروگرم ویتامین A
  • ۵۸ میکروگرم فولات

اسفناج همچنین حاوی ویتامین K، فیبر، فسفر و تیامین است. اکثر کالری ها در اسفناج از پروتئین و کربوهیدرات ها می آید.

مطالعات انجام شده در مورد اسفناج

با توجه به میزان بالقوه بروز DDT (Dichlorodiphenyltri-chloroethane) آلودگی ، تنها محصولات ارگانیک این سبزیجات را تا آنجا که ممکن است خریداری کنید DDT  . عامل شناخته شده سرطان ، نقص های زایمان و آسیب های تولید مثل  است در حالی که از سال ۱۹۷۲ در ایالات متحده ممنوع است، همچنان به کشورهای در حال توسعه تولید و صادر می شود . هنوز هم به طور گسترده ای در محصولات وارداتی که  در ایالات متحده آمریکا استفاده می شود  مقدار قابل توجهی از DDT کشف شده است . بدتر ، این که می تواند سالها در خاک بماند . در حقیقت، اسفناج در ایالات متحده رشد کرده و با DDT قبل از ۱۹۷۲ افشانده شده است که حاوی ردی از DDT است.

حقایق جالب اسفناج

کشاورزان عرب ، دریافتند به منظور رشد بهتر در آب های سردتر نسبت به آب و هوای گرم ، توانستند با استفاده از یک سیستم آبیاری پیشرفته ، احتمالا در اوایل قرن هشتم ، موفق به کشت اسفناج در آب و هوای خشک دریای مدیترانه شوند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *