بهترین زمان برای ورزش در طول روز چه موقع است؟

بهترین زمان برای ورزش در طول روز چه موقع است؟

بهترین زمان برای ورزش صبح است یا عصر؟ حقیقت این است که هیچ شواهد قابل اطمینان برای نشان دادن اینکه کالری در مواقع خاص روز بهتر می سوزد، وجود ندارد. اما زمان ورزش در روز می تواند در احساس  شما هنگام ورزش تاثیر داشته باشد. کارشناسان می گویند مهم ترین چیز این است که زمانی را انتخاب کنید که می توانید با آن کنار بیایید تا تمرین عادت شود.

ساعت بدن شما و بهترین زمان برای ورزش

ریتم شبانه روزی بدن شما تعیین می کند که آیا شما در شب ورزش کنید بهتر است یا اول صبح و  زیاد نمی توانید آن را تغییر دهید. ریتم دیجیتال توسط الگوی ۲۴ ساعته چرخش زمین اداره می شود . این ریتم ها بر عملکرد بدن مانند فشار خون ، درجه حرارت بدن ، میزان هورمون و ضربان قلب تاثیر می گذارند که این همه در آمادگی بدن برای ورزش نقش دارند. استفاده از ساعت بدن به عنوان یک راهنمایی برای زمانی که به ورزش می روید ممکن است می رسد ایده خوبی به نظر برسد.  البته، ملاحظات مهم دیگر مانند برنامه های خانوادگی و کاری یا در دسترس بودن دوست شما برای پیاده روی با شما وجود دارد.

مزایای ورزش صبح

کارشناسان می گویند اگر با مشکل سازگاری مواجه شدید، صبح ممکن است بهترین زمان برای انجام ورزش باشد. سدریک بریانت ، دکترا ، افسر ارشد علمی با شورای آمریکایی در ورزش در سن دیگو می گوید : ” تحقیقات نشان می دهد از نظر سازگاری عادت ورزش ، افرادی که در صبح تمرین می کنند بهتر عمل می کنند.” او توصیه می کند که اگر شما در صبح ورزش کنید، زمانی که دمای بدن پایین تر است، باید زمان بیشتری را برای گرم کردن بیشتر از روز بعد از آن بگذرانید.

تداخل ورزش با بی خوابی

متاسفانه ، چرت زدن به طور مکرر ضربه ای به ورزش نیست . اما اگر شب قبل از بی خوابی رنج برده باشید ، چرت زدن می تواند بسیار جذاب تر از پریدن از رختخواب و ضربه زدن به تردمیل باشد.
عادات خوب و عادی خواب شبانه می تواند به شما کمک کند مشکل بی خوابی را حل کنید.

سلی علی وایت ، دکترای، دان و استاد کالج آموزش و پرورش در دانشگاه لیهیف در بیت لحم ، پائول ، می گوید : ” بدن شما نیاز به آماده شدن برای خواب دارد.” شما می خواهید میزان ضربان قلب و دمای بدن خود را در یک منطقه استراحت ببینید . زمان خوابیدن در بدن به یک عادت تبدیل می شود. ”  ورزش کردن یا خوردن خیلی دیر خواسته بدن شما را در خوابیدن از بین  می برد.

White می گوید: ” هم ورزش و هم خوردن میزان ضربان قلب و درجه حرارت را افزایش می دهد که این به خوابیدن منجر نمی شود.”

بهترین زمان برای ورزش در طول روز چه موقع است؟

مزایای ورزش کردن در شب

White  ، که انگیزه پیشرفت در ورزش و سایر حوزه ها را مورد بررسی قرار می دهد ، می گوید که علیرغم اهداف خوبی که در اوایل سحرخیزی و تمرین  وجود دارد ، تمایل بیشتری دارد که بعد از کار به ورزش ادامه دهد.  برای بعضی ها ، زمان ناهار بهترین زمان برای تمرین است ، به خصوص اگر همکاران شما شرکت شما را نگه دارند . فقط پس از اینکه کار کردید ، قبل از اینکه بخوابید مطمئن شوید که غذا بخورید. بریانت می گوید: ” تمرین بلافاصله پس از غذا انجام ندهید” خونی که باید به عضلات شما برود ، در حال رفتن به دستگاه گوارش شما است و ۹۰ دقیقه بعد از یک وعده غذایی سنگین  به عضلات  شما می رسد.”

تعیین بهترین زمان برای ورزش کردن

برای تعیین بهترین زمان برای تمرین لازم نیست که متخصص ریتم های روزانه باشید . استیون الدانا، PhD، توصیه می کند که زمان های مختلفی را در روز ورزش کنید. برای چند هفته صبح ، سپس سعی کنید ظهر، و سپس بعد از ظهر ورزش کنید.  در کدامیک شما بیشتر لذت می برید و پس از آن به شما احساس خوبی می دهد؟ همچنین ، نوع ورزش و سایر تعهدات روزانه را در نظر بگیرید . آلدانا، استاد پزشکی طب سنتی در بخش علوم ورزش در دانشگاه بریگهام جوان در پروو ، یوتا می گوید : ” بیشتر از همه ، زمان هایی را پیدا کنید که به شما کمک می کند تا تمرین خود را در یک بخش منظم و سازگار از زندگی خود داشته باشید ، این مهم تر از زمان روز است.”

ایجاد عادت ورزشی

یک روز ، به نقطه ای می رسم که تمرین روزانه به طور طبیعی به عنوان تنفس به حساب می آید. در آن لحظه شما ممکن است تنوع بخواهید . آلدانا، نویسنده کتاب راهنمای تغذیه فست فود استپ و برو ، می گوید: ” برای ماندن به طور فعال ، برخی از افراد نوع فعالیت و زمان انجام آنها را تغییر می دهند. ” تازه نگه داشتن ورزش آن را لذت بخش تر می کند و به احتمال زیاد ادامه می یابد.” اما اگر هنوز در نقطه ای قرار دارید که تمرینات در حال ضربه زدن یا از دست دادن است ، برنامه ریزی آن برای هر زمان یک بار در هر روز به شما کمک می کند که آن را عادت دهید. این که آیا شما صبح ، ناهار ، و یا بعد از تمرین برای ورزش انتخاب می کنید ، آن را بخشی از روال خود قرار دهید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *