افزایش وزن زنان در دوران قاعدگی تا چه اندازه طبیعی است؟

افزایش وزن زنان در دوران قاعدگی

افزایش وزن زنان در دوران قاعدگی اغلب بخشی از علائم رایج این دوران است که هنگام سندرم قبل از قاعدگی (همچنین به عنوان PMS شناخته می شود) تجربه می کند. کارشناسان مرکز پزشکی Milton S. Hershey در ایالت Penn State معتقدند که تا سه چهارم زنان مبتلا به PMS هستند و علائم ممکن است ۵-۱۱ روز قبل از دوره آنها ظاهر شوند.

افزایش وزن زنان در دوران قاعدگی

علائم دیگر PMS شامل التهاب ، گرفتگی شکمی و تحریک پذیری است . مقدار افزایش وزن در نیمه دوم چرخه ی شما که به دوره ی شما منتهی می شود ، می تواند کمی کمتر از ۵ پوند باشد . میزان نمکی که شما در این زمان در غذا می خورید ، نقش مهمی در میزان دریافتی شما دارد .

در اینجا معامله ای است : در دو هفته بین زمانی که تخمک گذاری می کنید و زمانی که دوره خود را دریافت می کنید ، بدن خود را برای بارداری آماده می کند . اگر در این مدت غذاهای شور بیشتری مصرف کنید (و اجازه بدهید آن را ببینیم که در این ماه ماهیتی شاداب نیست) ، شما آب بیشتری را حفظ خواهید کرد و در نتیجه وزن بیشتری به دست خواهید آورد .

من می دانم که می خواهم بیشتر بخورم و بیشتر در چند روز قبل از دوره هم بخوابم ، اما در صورتی که ورزش کنم و نمک کم بخورم ، غذاهای سالم ، وزن کمتری دریافت کنم و احساس خوبی خواهم داشت .

افزایش وزن زنان در دوران قاعدگی

در حالی که وزن شما ممکن است کمی در زمان قاعدگی شما بیشتر شود ، شما چربی اضافه به دست نمی آورید.  بسیاری از زنان مصرف آب را کمی قبل و در طول دوره ها حفظ می کنند . ! با خوردن یک رژیم غذایی سالم ، می توانید نفخ نازایی را تجربه کنید .

به طور خاص ، سعی کنید از غذاهای شور مانند چیپس سیب زمینی ، وعده های مایکروویو و سیب زمینی سرخ کرده جلوگیری کنید.  به یاد داشته باشید، این نیز یک ایده خوب است که از لحاظ جسمی در طول دوره شما فعال باشد.
تعداد در مقیاس ممکن است بالا برود – و قطعا برای شما افزایش می یابد – اما ، این افزایش وزن واقعی نیست.

این وزن عمدتا از مصرف بیش از حد آب است . بله ، این کلوچه ها و شکلات اضافی می توانند در نهایت سبب افزایش وزن شما شوند ، اما آنچه که در طول دوره واقعی خود تجربه می کنید موقتی است . برای به حداقل رساندن افزایش وزن که می تواند بستن کمربند شما را با مشکل مواجه کند، سعی کنید به کربوهیدرات های پیچیده و شیرینی طبیعی برسید .

یک قطعه ای از کل دانه یا نان حبوبات را با یک نوشیدنی غیر الکلی، مانند عسل و کره بادام یا کره بادام زمینی و تراشه شکلات تیره می تواند به شما کمک کند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *