افزایش قد با رژیم غذایی و ورزش یوگا امکان پذیر است؟

افزایش قد با رژیم غذایی و ورزش یوگا

عوامل متعددی به افزایش قد شما کمک می کنند. عوامل ژنتیکی ۶۰ تا ۸۰ درصد ارتفاع نهایی شما را تشکیل می دهند.  بعضی عوامل محیطی مانند تغذیه و ورزش، به طور معمول درصد باقی مانده را تشکیل می دهند. بین سال های اول تولد و بلوغ، بیشتر افراد در هر سال به میزان ۲ اینچ می رسد.  پس از بلوغ، شما ممکن است در نرخ ۴ اینچ در سال رشد کنید.

با این حال، هر کس با سرعت متفاوت رشد می کند.  برای دختران ، این اسپرد رشد معمولا در اوایل سال های نوجوانی آغاز می شود. پسران ممکن است این افزایش ناگهانی در ارتفاع را تا پایان نوجوانان خود تجربه نکنند.
به طور کلی بعد از گذشت بلوغ ، رشد  متوقف می شود. این به این معنی است که به عنوان یک بزرگسال، شما بعید به قد شما افزوده شود.

با این حال ، چیزهای خاصی وجود دارد که شما می توانید در تمام دوران نوجوانی انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که بیشترین رشد بالقوه را داشته باشید . شما باید به عنوان یک بزرگسال به منظور ارتقاء سطح سلامت عمومی و حفظ قد خود ادامه دهید.

رژیم غذایی متعادل برای افزایش قد

در طول سالهای رشد شما، بسیار مهم است که تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را دریافت کنید.
رژیم غذایی شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • میوه های تازه
  • سبزیجات تازه
  • غلات کامل
  • پروتئین ها
  • لبنیات
  • شما باید مواد غذایی حاوی:
  • قند
  • چربی های ترانس
  • چربی اشباع شده

اگر یک بیماری در معرض بیماری یا سن بالاتر باشد ، با افزایش تراکم استخوان شما باعث کاهش قد شما می شود ، بنابراین مصرف کلسیم خود را افزایش دهید.  اغلب توصیه می شود که زنان بالای ۵۰ سال و مردان بالای ۷۰ سال باید ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم در روز مصرف کنند.

ویتامین D همچنین سلامت استخوان را ترویج می کند . منابع مشترک ویتامین D عبارتند از: تن ماهی ، شیر غنی شده و زرده تخم مرغ . اگر ویتامین D خود را در رژیم غذایی خود به اندازه کافی دریافت نکنید ، با پزشک خود درباره مصرف مکمل برای دیدار با مقدار روزانه توصیه شده خود صحبت کنید.

مکمل ها را با احتیاط استفاده کنید

تنها چند مورد وجود دارد که مکمل ها ممکن است برای افزایش قد در کودکان مناسب باشد و مبارزه با کاهش در افراد مسن افزایش یابد.

به عنوان مثال ، اگر شرایطی دارید که بر تولید هورمون رشد انسان (HGH) تأثیر می گذارد ، پزشک ممکن است یک مکمل حاوی HGH مصنوعی را توصیف کند . علاوه بر این ، افراد مسن ممکن است مایل به مصرف ویتامین D یا مکمل های کلسیم برای کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان باشند . در همه موارد دیگر ، باید از مکمل ها با وعده های مربوط به ارتفاع اجتناب کنید . هنگامی که صفحات رشد شما با هم ترکیب می شوند ، هیچ شکی نیست که شما می توانید ارتفاع خود را بدون در نظر گرفتن برچسب مکمل تبلیغاتی افزایش دهید.

افزایش قد با رژیم غذایی و ورزش یوگا

خواب کافی برای افزایش قد

گاهی اوقات از خواب بیدار میشوید و در بلند مدت تاثیر نمی گذارد . اما اگر در دوران نوجوانی به طور مرتب کمتر از مقدار توصیه شده باشد ، آن را ممکن است به عوارض منجر شود. این به این دلیل است که بدن شما HGH را در حالی که شما بخوابد آزاد می کند.  تولید این هورمون و هورمون های دیگر ممکن است کاهش یابد اگر شما به اندازه کافی نخوابید.

پیشنهاد می شود:

  • نوزادان تا ۳ ماهگی هر روز ۱۴-۱۷ ساعت خواب میبینند
  • نوزادان ۳ تا ۱۱ ماهه ۱۲ تا ۱۷ ساعت طول می کشد
  • کودکان نوپا ۱-۲ ساله ۱۱ تا ۱۴ ساعت را دریافت می کنند
  • اطفال کودکان ۳-۵ ساله ۱۰ تا ۱۳ ساعت را دریافت می کنند
  • کودکان ۶ تا ۱۳ ساله ۹ تا ۱۱ ساعت طول می کشد
  • نوجوانان سنین ۱۴-۱۷ سال هشت تا ده ساعت طول می کشد
  • بزرگسالان سنین ۱۸-۶۴ سال هفت تا نه ساعت می گیرند
  • بزرگسالان سالخورده ۶۵ ساله و بالاتر از هفت تا هشت ساعت می خوابند
  • خواب بیشتر می تواند حتی تولید HGH را افزایش دهد .

تاثیر ورزش بر قد

ورزش منظم مزایای بسیاری دارد. این ماهیچه ها و استخوان ها را تقویت می کند، به شما کمک می کند تا وزن سالم خود را حفظ کنید و باعث تولید HGH شود . کودکان در مدرسه باید حداقل یک ساعت ورزش در روز داشته باشند . در این زمان، آنها باید بر روی:

  • تمرینات تقویتی مانند فشار دادن و یا نشستن
  • تمرینات انعطاف پذیر مانند یوگا
  • فعالیت های هوازی، مانند بازی تگ، پریدن طناب، یا دوچرخه سواری

ورزش کردن به عنوان یک بزرگسال نیز منافع خود را دارد.  علاوه بر کمک به حفظ سلامت کلی شما، همچنین می تواند به کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان کمک کند . این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که استخوان های شما ضعیف یا شکننده شوند و باعث کاهش تراکم استخوان می شود . این باعث می شود که شما “کوچک” شوید . برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری ، سعی کنید از راه رفتن ، تنیس یا تمرین یوگا چند بار در هفته استفاده کنید.

تمرین وضعیت خوب

وضعيت بد ممکن است باعث شود که شما کوتاهتر از آنچه که هستيد باشد . و در طول زمان، تندباد یا سیلو می تواند بر ارتفاع واقعی خود تاثیر بگذارد. پشت شما باید به طور طبیعی در سه مکان منحرف شود.  اگر به طور منظم آسیب بینید ، این منحنی ها ممکن است تغییر کند تا موقعیت جدید خود را جایگزین کند . این می تواند درد در گردن و پشت شما ایجاد کند.

توجه به چگونگی ایستادن ، نشستن و خوابیدن کلیدی است.  در مورد اینکه چگونه می توانید ارگونومی را به روال روزانه خود اضافه کنید ، با پزشک خود صحبت کنید.  بسته به نیازهای شما ، یک بالش میز یا بالون حافظه ممکن است همه چیزهایی باشد که برای اصلاح وضعیت بدن لازم است . شما همچنین می توانید تمرینات طراحی شده برای بهبود موقعیت خود را در طول زمان تمرین کنید . اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید ، با پزشک خود صحبت کنید . آنها می توانند به ایجاد یک روال تمرینی مناسب برای شما کمک کنند.

برای افزایش قدتان از یوگا استفاده کنید

اگر تمرینات تمرینی منظم برای شما دشوار نیست ، یوگا را امتحان کنید . این تمرین تمام بدن می تواند عضلات شما را تقویت کند ، بدن خود را هموار کند و با وضعیت بدن شما کمک کند . این به شما کمک می کند بلند شوید. شما می توانید یوگا را در راحتی از خانه خود و یا در یک گروه در ورزشگاه یا استودیو محلی خود تمرین کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *