مدیریت استرس – راه های کاهش استرس ذهن و بدن

مدیریت استرس

بهترین راه برای مدیریت استرس شما این است که به یادگیری راهکارهای مقابله با استرس بپردازید. شما می توانید از این راهنمایی ها شروع کنید. یک یا دوبار امتحان کنید تا راهکار را برای شما پیدا شود. این تکنیک ها تا زمانی که به عادت هایتان تبدیل شود در زمانی که شما احساس استرس می کنید، تمرین کنید.

مدیریت استرس

تکنیک های تسکین استرس بر روی آرامش ذهن و بدن شما تمرکز می کنند.

راههای استراحت ذهن شما

۱- نوشتن

این ممکن است به نوشتن درباره چیزهایی که باعث ناراحتی شما می شود کمک کند . برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در روز درمورد وقایع استرس زده و نحوه ایجاد احساسات خود  بنویسید . یا در مورد ردیابی استرس خود فکر کنید این به شما کمک می کند تا متوجه شوید که استرس در شما چقدر استرس ایجاد می کند . بعد از اینکه فهمیدید ، می توانید راه های بهتر برای مقابله با آن پیدا کنید.

۲- احساسات خود را بیابید

وقتی نیاز به صحبت ، خنده ، گریه دارید آن را انجام دهید و همچنین خشمگین شوید.  صحبت کردن با دوستان ، خانواده ، مشاور یا عضو روحانیت در مورد احساسات شما یک راه سالم برای از بین بردن استرس است.

۳- کاری را که لذت می برید انجام دهید

شما ممکن است احساس کنید که شما بیش از حد مشغول انجام این کارها هستید . اما زمان برای انجام کاری که شما لذت می برید می تواند به شما کمک کند تا آرام باشید . این ممکن است به شما کمک کند در زمینه های دیگر زندگی خود بیشتر انجام دهید.

۴- تلاش كنید در انجام :
  • سرگرمی، مانند باغبانی.
  • فعالیت خلاقانه مانند نوشتن، صنایع دستی و یا هنر.
  • بازی کردن و مراقبت از حیوانات خانگی.
  • کار داوطلبانه.

تمرکز بر زمان حال و  لحظه فعلی. تمرکز و تصویر هدایت شده، دو راه برای تمرکز و آرامش ذهن شما است.

مراقب باشید هنگامی که شما تفکر می کنید، توجه شما را به چیزهایی که در حال حاضر اتفاق می افتد تمرکز می کنید . توجه به تنفس شما یک راه برای تمرکز است.  کاهش استرس ذهنیت ، یک نوع مراقبه است که در مدیریت استرس بسیار مفید است و یادگیری نحوه برخورد با آن را بهتر می کند.

مدیریت استرس

مديريت استرس: انجام مراقبه

از تصاویر راهنمایی استفاده کنید. با تصاویر هدایت شده ، خودتان را در هر موقعیتی که به شما آرامش می بخشد ، تصور کنید . شما می توانید از نوارهای صوتی ، کتاب ها یا معلمی برای راهنمایی استفاده کنید.

راههای آرام کردن بدن شما
۱- ورزش

ورزش منظم یکی از بهترین راههای مدیریت استرس است. پیاده روی یک راه عالی برای شروع است . حتی فعالیت های روزمره مانند خانه سازی یا کارگاه حیاط می تواند استرس را کاهش دهد. کشش همچنین می تواند تنش عضلانی را کاهش دهد.  سعی کنید روش هایی برای استراحت داشته باشید تمرین تنفس، آرامش عضلات و یوگا می تواند به کاهش استرس کمک کند. تمرین تنفس این شامل تنفس رول، یک نوع تنفس عمیق است.

۲- تمرین تنفس برای استراحت

آرامش عضلانی پیشرفته ، این تکنیک تنش عضلانی را کاهش می دهد . شما این کار را با آرام کردن گروه های جداگانه ای از عضلات یک به یک انجام می دهید.

۳- انجام آرامش عضله پیشرونده

یوگا ، تای چی ، و چی گونگ . این تکنیک ها ورزش و مراقبه را ترکیب می کنند . برای اولین بار برای یادگیری آنها ممکن است نیاز به آموزش داشته باشید. کتاب ها و فیلم ها نیز مفید هستند. شما می توانید تمام این تکنیک ها را در خانه انجام دهید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *