ویار در زمان بارداری را چگونه مدیریت کرده و کاهش دهید؟

ویار در زمان بارداری را چگونه مدیریت کرده و کاهش دهید؟

ویار در دوران بارداری شایع است و می تواند دو تا سه هفته پس از بارداری شروع شود.  بعضی از زنان حتی قبل از اینکه باردار شوند ، ممکن است میل به غذا را تجربه کنند . بعضی وقت ها در سه ماهه اول، حداقل نیمی تا نود درصد از زنان باردار با توجه به خواسته های غذایی ویار را تجربه می کنند. گرایش در طول سه ماهه اول و دوم طول می کشد و معمولا در طول سه ماهه سوم کاهش می یابد.

چرا ویار در زمان بارداری رخ می دهد؟

در حالی که ما دقیقا نمی دانیم که چرا زنان این گرایش را دارند ، فکر می شود که این نتیجه افزایش هورمون ها یا نیاز بدن شما به مواد مغذی خاصی از جمله کلسیم یا نمک است که آنها را ایجاد می کند. گرایش ها معمولا به چهار دسته تقسیم می شوند : شور ، شیرین ، تند یا ترش . در حالی که اشتهای غذایی طبیعی است ، اگر همواره میل دارید یا غذاهای غیر خوراکی مصرف می کنید ، بلافاصله با پزشک خود صحبت کنید زیرا این امر موجب نگرانی برای سلامتی شما و کودک شما می شود.

چگونه می توانم ویار را مدیریت کنید؟

گرایشات خود لزوما چیزهای بدی نیستند . در حالی که ممکن است قادر نباشید به طور کامل از آنها جلوگیری کنید ، راه هایی وجود دارد که می توانید آنها را مدیریت کنید. ابتدا سعی کنید یک رژیم غذایی سالم را دریافت کنید.  اطمینان حاصل کنید که در هنگام مصرف ویتامین پیش از تولد  با پزشک خود صحبت کنید ، زیرا به شما کمک می کند تا مواد مغذی را که ممکن است در رژیم غذایی شما کافی نباشد ، تامین کنید. خوردن پنج یا شش وعده غذایی کوچک در روز ممکن است برای بعضی از مادران به ویار کمک کند ، وعده های غذایی کوچکتر نیز به حفظ سطح قند خون در بدن کمک می کند . الیزابت ورد در WebMD می گوید : جلوگیری از افتادن قند خون شما می تواند به بدن شما در شدید شدن ویار کمک کند.

ویار در زمان بارداری را چگونه مدیریت کرده و کاهش دهید؟

خودتان را سرگرم کنید

شما می توانید سعی کنید خود را از اشتیاق منحرف کنید ؛ از تمرینات جسمانی ، مانند پیاده روی استفاده کنید تا منظره را تغییر دهید و ذهن خود را از غذا خوردن و میل به خوردن دور کنید . بوی غذا همچنین می تواند به ایجاد اشتیاق کمک کند ، بنابراین از رفتن به آشپزخانه در موراد غیر ضرور خودداری کنید. در نهایت وقتی تصمیم می گیرید که این اشتیاق را مدیریت کنید ، به یاد داشته باشید از تعدیل استفاده کنید یعنی به جای مصرف چهار لیوان ، یک لیوان مصرف کنید ،  این ولع مصرف را کاهش می دهد .

جایگزینی سالم برای گرایش های غیر بهداشتی

همانطور که توسط Colette Bouchez در WebMD پیشنهاد شده است ، اگر به طور پیوسته در معرض اشتیاق هستید ، می توانید سعی کنید یک گزینه سالم را جایگزین کنید . به عنوان مثال ، اگر شما تمایل به خوردن چیپس سیب زمینی دارید ، در مورد آنچه بدن شما واقعا می خواهد ، فکر کنید . آیا نمکش زیاد است؟ آیا این می تواند مشکل بوجود آورد ؟ سپس ، شما می توانید یک جایگزین سالم را پیدا کنید ، مانند برنج یا پاپ کورن ، که می تواند این اشتیاق را انجام دهد.  اگر شما بستنی می خواهید ، می توانید ماست یخ زده را به جای آن استفاده کنید.  اگر شما به طور مداوم پیتزا میخواهید خودتان آن  را در خانه بسازید . شما می توانید از سبزیجات تازه ، خمیر تمام دانه استفاده کنید تا بتوانید مصرف نمک را کنترل کنید . به خاطر داشته باشید که بدن شما برای رشد یک انسان از مواد غذایی استفاده می کند ، بنابراین مهم است که آن به درستی تغذیه شود.
از آنجا که شما احتمالا آنها را در سراسر حاملگی خود تجربه می کنید ، قبل از بارداری این کارها را تقلید کنید ، استفاده از اعتدال در زمان اشتیاق و ولع داشتن به چیزی و خنده با دوستان و خانواده را تجربه کنید .

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *