زمان و مقدار مناسب آب آشامیدن برای سلامتی بیشتر

زمان و مقدار مناسب آب آشامیدن برای سلامتی بیشتر

آب آشامیدن اصولی برای سلامتی لازم است. برای بدست آوردن حداکثر مزایای بدن ، باید  بهترین زمان نوشیدن آب در روز را بدانید . بدیهی است که مصرف هشت لیتر آب در روز ضروری است که بدن به درستی عمل کند . با این حال ، آیا می دانید بهترین زمان برای نوشیدن آب چه موقع است؟ برای به دست آوردن بهترین زمان در روز برای نوشیدن آب ، به منظور به حداکثر رساندن اثربخشی آن در بدن خود، موارد زیر را بخوانید.

آب آشامیدن اصولی

پس از بیدار شدن از خواب

بعد از بیدار شدن ، یک لیوان آب بنوشید تا اندام های داخلی خود را فعال کنید . آب کمک می کند قبل از اولین وعده غذایی روزانه ، سموم را حذف کنید.

قبل از غذا

نوشیدن یک لیوان آب ۳۰ دقیقه قبل از غذا برای کمک به هضم غذا مفید است.  به خاطر نوشیدن بیش از حد زود قبل یا بعد از غذا آب گوشت را رقیق کنید.  یک ساعت بعد از هر وعده غذایی آب بخورید تا بدن بتواند مواد مغذی را جذب کند.

قبل از حمام

قبل از رفتن به حمام، یک لیوان آب بنوشید تا فشار خون تان پایین بیاید.

 قبل از خواب

یک لیوان آب را یک ساعت قبل از خواب بنوشید تا جایگزین از دست دادن مایعاتی باشد که بدن در طول شب از دست می دهد .

زمان و مقدار مناسب آب آشامیدن برای سلامتی بیشتر

چقدر آب در هر روز بنوشیم؟

داشتن برنامه آب آشامیدنی به شما کمک می کند تا به یاد داشته باشید که حداقل ۸ عدد در روز بنوشید. برنامه معمول برای آب آشامیدن در زیر آمده است.  برنامه شما ممکن است بسته به تعهدات روزانه شما متفاوت باشد.


لیوان اول ۷:۰۰ صبح

پس از بیدار شدن ، اولین بطری آب خود را بعد از یک استراحت طولانی مدت مصرف کنید . صبحانه خود را حداقل نیم ساعت بعد از آن میل کنید.

لیوان دوم  ۹:۰۰

تقریبا ۱ ساعت بعد از صبحانه لیوان دوم آب خود را بنوشید و روز کاری خود را شروع کنید.

لیوان سوم ۱۱:۳۰ 

لیوان سوم آب را ۳۰ دقیقه قبل از ناهار داشته باشید.

لیوان چهارم ۱۳:۳۰  

یک لیوان آب یک ساعت بعد از ناهار بخورید تا مواد مغذی از مواد غذایی به بدن شما جذب شوند.

لیوان پنجم ۱۵:۰۰

در طی مصرف چای خود ، یک نوشیدنی غیر شیرین داشته باشید تا ذهن شما را تازه کند.

لیوان ششم ۱۷:۰۰

این لیوان آب شما را سیراب می کند و از خوردن بیش از حد در زمان شام جلوگیری می کند.

لیوان هفتم۲۰:۰۰  

یک لیوان آب یک ساعت بعد از شام و قبل از دوش گرفتن بنوشید.

لیوان هشتم ۲۲:۰۰

یک لیوان آب به مدت یک ساعت قبل از خواب بنوشید تا در طول خواب خود به روند بازسازی سلول ها کمک کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *