تاثیرات خوب و بد ایستادن در محل کار چیست؟

تاثیرات خوب و بد ایستادن در محل کار چیست؟

ایستادن در محل کار فوایدی دارد. بدون تردید ، شواهد بدست آمده در ارتباط با معایب نشستن طولانی روی صندلی در روز مانند بیماری های قلبی ، ستون فقرات ، شانه ها و باسن را می دانید . با این حال ، بیش از حد ایستاده در محل کار نیز می تواند مشکلات جدی بهداشتی ، مانند کمردرد ، مشکلات گردش خون در پاها و لخته شدن خون در ریه ها را ایجاد کند.

جنی پینت ، محقق ارگونومی در دانشگاه چارلز استوث در سیدنی ، استرالیا ، معتقد است که افرادی که در موقعیت ایستاده کار می کنند از مزایای متعدد ، از جمله استفاده از عضلات بیشتر ، سوختن کالری بیشتر ، کاهش وزن ، کاهش دادن فشار گردن و شانه و بهبود حافظه و تمرکز بیشتر  بهره می برند . با این حال ، تحقیقات Pynt گزارش می دهد که خطرات بهداشتی دیگری مربوط به ایستادن طولانی در میان کارگران کارخانه ، حسابداران بانکی ، صندوقداران و دیگران که باید هر روز برای انجام وظایف کاری چند ساعت صبر کنند ، وجود دارد .

  • جمع آوری خون در پاها ، با بازگشت تدریجی خون به قلب.
  • تورم پاها
  • رگهای واریس و گرفتگی عضلات ساق پا.
  • زایمان زودرس و سقط خود به خودی در زنان باردار.
  • بیماری قلبی عروقی ، به ویژه برای کسانی که در وضعیت ثابت قرار دارند.

ایستادن طولانی قطعا برای زنان باردار ، افرادی که دارای چاقی شدید و یا سایر مشکلات فیزیکی هستند و باعث پیچیده تر شدن مشکلات آنها می شود ، مناسب نیست. با توجه به خطرات نشستن یا ایستادن طولانی مدت در محل کار ، مقالات علمی در مورد ایمنی و ارگونومی در محل کار ، معمولا به طور منظم تغییر بین موقعیت های کار به مقدار متعادل را در صورت نیاز توصیه می کنند. به عبارت دیگر ، محل کار ایده آل باید به ما اجازه دهد که هم در موقعیت نشسته و هم در موقعیت ایستاده کار کنیم و این را به همان اندازه که ممکن است ، تغییر دهیم . اینها گزینه هایی برای ترکیب نشستن و ایستادن هستند:

  • دو میز جداگانه برای نشستن و ایستادن (طول می کشد و فضای بیشتری می خواهد)
  • میز با ارتفاع قابل تنظیم (عالی است اما هزینه اش گران می شود)
  • میز تک ایستاده + صندلی بلند (راه حل بهینه)

اگر ترکیبی از نشستن و ایستادن در محل کار امکان پذیر نیست ، سعی کنید فعالیت های متناوب را در طول وقفه انجام دهید . در صورت امکان ، به آرامی مفاصل و عضلات در پاها را کشش و ماساژ دهید . اگر درد زیاد شود ، یخ را به مناطق دردناکی اعمال کنید . با پزشک یا مشاور سلامت خود در مورد تغییر عادت های کاری خود برای تعیین بهترین راه حل برای نیازهای بهداشتی منحصر به فرد خود مشورت کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *