آب هویج و فواید مصرف آن برای سلامتی بدن

آب هویج و فواید مصرف آن برای سلامتی بدن

آب هویج چه خواصی دارد؟ ثابت شده است که اکثر مواد مغذی موجود در میوه ها و سبزیجات می توانند از طریق آبمیوه این سبزیجات و میوه ها نجات دریافت شوند . در حالی که همه آگاه هستند که کمبود ویتامین می تواند مشکلات عمده سلامتی را به همراه داشته باشد.  یکی از سبزیجات که بیشتر به صورت آبمیوه مصرف می شود هویج است.

صد درصد آب هویج دارای ارزش غذایی بیشتری نسبت به نوشیدنی های دیگر دارد که اکثر کالری هایشان از شیر بیشتر است . با این حال ، مشکل آب میوه و سبزیجات این است که آنها کالری مایع را به رژیم غذایی شما اضافه می کنند و این می تواند سبب افزایش وزن شود . دانشکده بهداشت عمومی هاروارد توصیه می کند میزان مصرف آب هویج شما به ۴ اونس در روز محدود شود.

فواید آب هویج در مقایسه با نوشیدنی های دیگر

آسان است که برای اثبات منافع بهداشتی آب هویج و سایر سبزیجات و میوه ها بحث شود . هاروارد آبمیوه ها را به همان دسته از نوشیدنی های کالری-تغذیه ای مانند شیر ، نوشیدنی های ورزشی و آب ویتامین تقسیم می کند.  با این حال ، آب هویج و نوشیدنی های دیگر نیز دارای کالری هستند – و در مورد آب هویج ، این نوشیدنی دارای کالری بسیار بیشتری نسبت به خود هویج است . ۱/۴ فنجان چای خوری هویج خام فقط ۲۵ کالری دارد و ۱۵۰ درصد از ارزش روزانه ویتامین A را به شما می دهد . یک فنجان چای خوری از آب هویج تقریبا ۱۰۰ کالری دارد.

ارزش غذایی آب هویج

۱۲  اونس می تواند به طور منظم حدود ۱۵۰ کالری داشته باشد ، که بیشتر از شکر گرفته شده است.  در غیر این صورت ، نوشیدنی های گازدار به رژیم غذایی مغذی کمک نمی کند.  بر اساس یک رژیم ۲۰۰۰ کالری ، همان ۱۲ اونس از آب هویج بیش از ۷۰۰ درصد از ارزش روزانه را به شما می دهد و یا DV ، برای ویتامین  A؛ ۵۰  درصد DV برای ویتامین  C؛ ۴۰  درصد از DV شما برای ویتامین  B-6؛ و ۲۰ درصد از DV را برای تیامین . با این حال ، این لیوان آب هویج دارای ۱۴۰ کالری است . با این حال برخی از طرفداران آبمیوه ادعا می کنند که نوشیدن آب میوه و سبزی سبب کاهش وزن می شود. آزمایش ها نشان می دهد که آب میوه های خانگی می تواند به شدت دارای کالری زیاد می باشد ، به ویژه در میوه ها و سبزیجات با مقدار زیادی قند طبیعی همراه است.  هویج در شکر طبیعی زیاد هستند و به سوی چغندر می روند.

آب هویج و فواید مصرف آن برای سلامتی بدن

شایعه ها در مورد آبمیوه

نتایج آزمایشات برخی از ادعاهایی که ممکن است درباره آبمیوه های شنیده اید را برطرف می کند.  مواد مغذی از آبمیوه ها توسط بدن شما جذب نمی شوند با این حال بهتر از آن هستند که کل میوه یا سبزیجات را بخورید.  تمام محصولات حاوی فیبر هستند که برای سلامتی خوب گوارشی نیاز دارید . آبمیوه های هویج و دیگر آب ها از “کبد و کلیه” شما “سموم” را از بین نخواهند برد . ساخت آبمیوه در خانه لزوما ارزان تر از خرید تمام میوه ها و سبزیجات نیست . هویج خام یا پخته را بعد از  آب هویج انتخاب کنید.

توصیه های نوشیدن آب هویج

۴ اونس  شیشه از آب هویج فقط ۴۵ کالری دارد – و اگر شما یک رژیم ۲۰۰۰ کالری بخورید ، بیش از ۲۰۰ درصد از DV خود را برای ویتامین A فراهم می کند.  طبق دستورالعمل های تغذیه برای آمریکایی ها ، سال ۲۰۱۰ ، بزرگسالان ۱۹ ساله و بالاتر از میزان مصرف نوشیدنی ها به طور متوسط ​​۴۰۰ کالری دریافت می کنند . دانشکده بهداشت عمومی هاروارد توصیه می کند کمتر از ۱۰ درصد کالری روزانه خود را از آب ، شیر کم چرب و چای و قهوه نامنظم بگیرید.  با این حال ، حداقل ۵۰ درصد از مصرف مایع خود را باید از آب ساده بدست آورید.

اضافه کردن آب هویج به رژیم غذایی به طور منظم یکی از توصیه های بسیاری برای بهبود زندگی سالم یک فرد است.  با این حال ، محدودیتی برای مقدار آب هویج وجود دارد که می تواند با خیال راحت مصرف شود.  تعیین شده است که مصرف بیش از سه فنجان آب هویج روزانه برای مدت طولانی منجر به مصرف بیش از حد کاروتنوئیدها خواهد شد. کاروتنوز معمولا بعد از چند روز رشد می کند . اگر مصرف آب هویج کاهش یابد ، شرایط خود را نسبتا سریع اصلاح می کند . ادامه در مصرف بیش از ۳ فنجان آب هویج در روز علاوه بر تغییر شدید در رنگ پوست ، می تواند منجر به مشکلات شدید سلامتی شود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *