متابولیسم بدن و راه های افزایش آن را بشناسید

متابولیسم بدن و راه های افزایش آن را بشناسید

متابولیسم بدن چیست؟ همه ما متابولیسم داریم ، اما بعضی افراد “سریعتر” یا “کندتر” از دیگران هستند. این موضوع مهم است، چرا که سرعت بدن شما کالری را می سوزاند و سوخت را به انرژی تبدیل می کند همچنین می توانید به راحتی وزن خود را افزایش دهد یا وزن خود را کاهش دهد. در حالی که بسیاری از میزان متابولیسم شما توسط ژنتیک، سن، جنس و اندازه بدن تعیین می شود، برخی تغییرات شیوه زندگی وجود دارد که به معنای واقعی کلمه می تواند این روند را سریعتر کند.

مهم است که توجه داشته باشیم که متابولیسم تنها نمی تواند مسئول افزایش یا از دست دادن وزن باشد. کسی که با سوخت و ساز فوق العاده سریع نمی تواند با خوردن غذای زیاد و ورزش نکردن لاغر بماند ، در حالی که افرادی که با متابولیسم آهسته تر به طور اتوماتیک به اضافه وزن دچار نمی شوند.

Francesco Celi رئیس بخش غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه ویرجینیا ، گفت: حتی تنظیمات کم میزان متابولیسم فرد می تواند به نفع سلامتی قابل توجهی در طول زمان افزوده شود.

دما را پایین بیاورید

بر اساس یک مطالعه ۲۰۱۴ توسط سل و همکارانش در موسسه ملی بهداشت به نظر می رسد که خواب در یک اتاق سرد باعث افزایش درصد چربی قهوه ای مردم – یک نوع چربی است که بیشتر شبیه عضلات است –  می شود . این تحقیق شامل پنج داوطلب مردمی بود که در چندین ماه در اتاق های کنترل شده با محیط زیست با لباس های سبک و راحتی خوابیدند . پس از چهار هفته از شب های ۶۶ درجه ، تقریبا میزان چربی قهوه ای آنها دو برابر شده و در طول روز نیز چند کالری بیشتر می شود.

سلئری می گوید: “این کار بسیار ساده است و انتظار می رود وزن را تا حدی که در رژیم غذایی است کاهش دهد . از سوی دیگر ، ما افزایش قابل توجهی را در متابولیسم گلوکز مشاهده کردیم که مطمئنا در طول زمان می تواند به آن افزوده شود.” او اضافه می کند که حفظ خانه یا دفتر خود در طول روز نیز ممکن است اثر مشابهی داشته باشد.

نوشیدن یک لیوان دلستر 

چند مطالعه کوچک نشان داده است که بین مصرف کافئین ، افزایش سوخت و ساز و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ ارتباط وجود دارد.   Celi می گوید این احتمالا می تواند به این دلیل باشد که به بدن کمک می کند تا چربی را از بین ببرد . اما زیاده روی نکنید : مصرف بیش از حد نوشیدنی های کافئین در روز می تواند باعث عصبانیت ، حالت تهوع یا بی خوابی شود . علاوه بر این ، برخی از نوشیدنی های قهوه دارای چربی و قند زیاد است.

کاهش استرس و متابولیسم بدن

حتی اگر شرایط استرس زا باعث نگرانی در خوردن غذاهای چرب نگردد ، بدن شما ممکن است طول بکشد تا هر کالری را مصرف کند.  در یک مطالعه سال ۲۰۱۴ از دانشگاه ایالتی اوهایو، زنان که بیش از یک ساعت ۲۴ ساعت تحت تأثیر استرس قرار گرفتند ، به طور متوسط ​​۱۰۴ کالری کمتر پس از غذا خوردن تخم مرغ، سوسیس و بیسکویت سوزاندند.  محققان خاطر نشان می سازند که در طی یک سال ، این کسری می تواند به افزایش وزن به میزان ۱۱ پوند کمک کند.

Celi می گوید: استرس باعث فعال شدن هورمون کورتیزول است ، که به وضوح باعث بدتر شدن متابولیسم است و در بلند مدت افزایش خطر ابتلا به چاقی است.”

متابولیسم بدن و راه های افزایش آن را بشناسید

شب خوب بخوابید

آزمایش ها نشان می دهد در صورت نداشتن زمان و کیفیت خواب مناسب متابولیسم در زنان و مردان كاهش می یابد ؛ این نیز ممکن است با ترشح کورتیزول مغز در زمانی که بدن در معرض استرس است همراه باشد.  حتی اگر شما آنها را زود بیدار کنید ، ممکن است کافی نباشد . تحقیقات نشان داده است که خواب شکسته (زمانی که شما اغلب بیدار می شوید در طول شب(  تقریبا به عنوان ترمیم به عنوان هفت ساعت متوالی نیست.  بنابراین در ابتدای شب به خواب بروید و مطمئن باشید که به اندازه کافی زمان برای خوابیدن و بهبود بدن شما وجود دارد.

پمپاژ آهن

Celi می گوید هر نوع فعالیت بدنی – حتی فقط ۳۰ دقیقه پیاده روی – می تواند به سرعت سوخت و ساز بدن کمک کند.  هرچیزی بهتر از نشستن است ، که یکی از بدترین چیزهایی است که می توانید انجام دهید . اما نوعی از ورزش که برای تقویت چربی قهوه و متابولیسم سوختگی مفید است ، تمرینات قدرتی است. سلی می گوید: “با افزایش توده عضلانی ، ما می توانیم هزینه انرژی استراحتمان را افزایش دهیم . این چیزی است که به شما کمک می کند تا کالری ها را در تمام طول روز بسوزانید.”

سعی کنید بعضی از وزنه ها را در تمرین خود اضافه کنید و ببینید آیا تغییری احساس می کنید یا خیر . در صورتی که بدن شما برای آن آموزش داده شده است ، وزنه های بزرگتر را نیز در نظر بگیرید.

اسنک با طعم تند

Capsacian، یک مولکول یافت شده در غذا های تند ، نشان داده شده است که برای افزایش دمای بدن و سرعت بخشیدن به کاهش چربی – هر چند تنها به طور موقت و تنها با یک درصد کوچک است Celi می گوید: همچنین شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه مواد شیمیایی موسوم به ایزوتیوسیانات ها هستند که در غذاهای تند و تند مانند خردل تند و هویج وجود دارند ، ممکن است به افزایش چربی قهوه ای و افزایش سرعت متابولیسم کمک کند.

قدرت را با پلی متریک افزایش دهید

اگر در حال آموزش پیلومتریک بر روی skimping هستید ، ممکن است بخواهید آن را به تمرین خود برگردانید. همه کسانی که در حال بالا پریدن و سرخ شدن هستند ، ضربان قلب شما را افزایش می دهد تا کالری بیشتری را در مدت زمان کوتاهی بسوزانید . به علاوه ، هنگامی که به صورت فصلی انجام می شود ، متابولیسم خود را از ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از خروج از سالن بدست می آورد. بر طبق یک مطالعه، ۱۲ هفته از HIIT ورزش پلیمتریک باعث کاهش توده بدنی کم ، کاهش چربی بدن و بهبود ناهنجاری های متابولیکی در مقایسه با فقط  HIIT به تنهایی می شود .

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *