آیا بدن انسان در طول بارداری به کافئین نیاز دارد ؟

آیا  بدن انسان در طول بارداری به کافئین نیاز دارد ؟کافئین در دوران بارداری

بارداری می تواند خیلی خسته کننده باشد، اما کافئین در دوران بارداری می تواند یک عارضه خطرناک باشد که می تواند مادر و کودک را در معرض خطر قرار دهد. با این حال، کافئین در دوران بارداری به شدت ممنوع نیست، بنابراین مهم است که فاکتورهای مصرف کافئین، و همچنین مقدار مصرف و خطرات احتمالی  آن  را بشناسید. هنگامی باردار می شوید, همیشه باید مراقبت های لازم را انجام دهید و دستورات رژیم غذایی خود را که توسط پزشک  تجویز شده است، تغییر ندهید.

آیا در طول بارداری  کافئین بخوریم؟
به نظر می رسد فقط یک فنجان قهوه زمانی که  چند ساعت خواب داشتید، طبیعی است. حاملگی می تواند  هیجان انگیز باشد ،چون در طی  نه ماه،  ممکن است سطح انرژی فیزیکی و ذهنی  را تحت تاثیر قرار دهد. مردم اغلب روز خود را با یک فنجان قهوه داغ شروع میکنند، اما این وابستگی در طول بارداری خطرناک است. با این حال، زنان باردار می توانند مصرف کافئین خود را تا ۲۰۰ میلی گرم در روز محدود کنند.

به یاد داشته باشید که کافئین یک محرک است، به این معنی که سطح انرژی و همچنین سوخت و ساز بدن  افزایش می یابد که می تواند ضربان قلب و فشار خون را افزایش دهد. در حالی که تمرینات خفیف در زنان باردار خیلی خوبست، بایدکافئین کنترل شود تا هر گونه استرس بر روی کودک کاهش یابد. کافئین همچنین یک نوع دیورتیک است که می تواند بیشتر فشار خون، تعادل مایع، فرکانس ادرار و میزان هیدراتاسیون را تحت تأثیر قرار دهد.

به همین دلیل است که موضوع  کافئین در طول بارداری بسیار مورد بحث قرار گرفته است این است که مطالعات متضاد متعدد در مورد این موضوع وجود داشته است. این بحث ها شامل مواردی هستند که هیچ ارتباطی بین عوارض حاملگی و  ارتباطی بین مصرف بیش از حد کافئین و شرایط مانند وزن کم هنگام تولد، زایمان زودرس و مشکلات رشد دارد، وجود ندارد. در پاسخ به سوال شما باید در طول بارداری کافئین داشته باشید، پاسخ مثبت است؛ شما مجاز به نوشیدن کافئین به مقدار کم هستید ، اما در صورت امکان بهتر است از این ماده شیمیایی محرک کاملا اجتناب کنید.
چگونه کافئین در طول بارداری بر شما و نوزاد  تاثیر می گذارد؟

تعدادی راه وجود دارد که کافئین در دوران بارداری می تواند بر شما و فرزندتان تأثیر بگذارد. همانطور که در بالا ذکر شد، کافئین یک محرک و دیورتیک است که می تواند اثراتی را ایجاد کند که فشار بیشتری بر بدن وارد می کند. بارداری تغییرات شیمیایی در بدن و سطح هورمون را به طور چشمگیری تغییر می دهد و اضافه کردن کافئین د زیاد می تواند بسیار خطرناک باشد.

از همه مهم تر ، کافئین می تواند به جنین در حال رشد منتقل شود. تمام مواد مغذی که کودک مصرف می کند از مادر است و کافئین می تواند به عنوان یک محرک برای نوزاد نیز  تاثیر بگذارد. این می تواند به شکل خواب ناکافی، فعالیت بیش از حد و یا حرکت در رحم، یا حتی عوارض جانبی جدی مانند اختلالات رشدی باشد. یک زن باردار نیاز به یک خواب بی وقفه دارد، اما سطح بالای کافئین در بدن می تواند کیفیت خواب را تحت تأثیر قرار دهد.

کسانی هستند که ادعا می کنند که مصرف کافئین در دوران بارداری خطرناک است، اما با هیچ یک از یافته های تحقیق دقیق اثبات نشده است. فقط به مقدار کم مصرف کنید

برخی از تحقیقات نشان می دهد که مصرف کافئین بیش از حد می تواند میزان باروری را کاهش دهد و به تاخیر بارداری منجر شود. اگر تصمیم به حاملگی دارید، یکی از بهترین راههای  شانس شما این است که میزان مصرف کافئین خود را کم کنید.

چقدر کافئین در حین بارداری خوب است؟

در مورد میزان کافئین در دوران بارداری،  به طور کلی توافق شده ۲۰۰ میلی گرم کافئین در روز است. این تقریبا به اندازه یک فنجان قهوه متوسط ​​است. برای بعضی از مردم، یک فنجان قهوه  کافی است.

قهوه تنها منبع کافئین در رژیم غذایی نیست، گرچه اکثر مصرف کافئین در بسیاری از نقاط جهان را تشکیل می دهد. چای نیز  کافئین  بالایی دارد  به طور کلی، هر روز بیش از سه فنجان چای سبز توصیه نمی شود.

  نوشابه های گازدار، که به شدت اعتیاد آور هستند، نباید بیش از ۴ قوطی در روز مصرف شود. علاوه بر این، سودا منبع اصلی کافئین است , همچنین  قند و پتاسیم بالایی دارد  باید از آنها اجتناب کنید  چون تاثیرات منفی دارند

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *