ویتامین های طبیعی که باید در رژیم غذایی خود قرار دهید تا موهایتان نریزد

ویتامین های طبیعی که باید در رژیم غذایی خود قرار دهید تا موهایتان نریزدریزش مو یکی از شایع ترین مشکلات امروزی است. ریزش مو  می تواند به دلایل بسیاری از جمله رژیم غذایی نامناسب، مراقبت  نامناسب از موها، استرس یا گاهی اوقات ارثی باشد. بازار محصولات و مکمل هایی دارد که با ریزش مو مقابله میکند   اما بیشتر این مواد شیمیایی و مضر هستند. طبيعت مواد بسيار زيادي را به ما هديه ميدهد که به ما کمک ميکند که پوست و موهایمان تقویت شود اکثر ما سعی می کنیم با استفاده از این مواد طبیعی  از موها و پوست خود،مراقبت کنیم. اما در کنار کاربرد موضعی  باید با رژیم غذایی  هم از پوست و مو مراقبت کرد. از جمله میوه های تازه و سبزیجات، کمک می کند تا تمام مواد مغذی ضروری و ویتامین هایی که برای مراقبت از موها و  پوست  ضروری است استفاده کرد. پست امروز در مورد برخی از مکمل های طبیعی است که به شما کمک می کند تا ویتامین ها و مواد مغذی ضروری برای جلوگیری از ریزش مو بکارببریدویتامین های طبیعی که باید در رژیم غذایی خود قرار دهید تا موهایتان نریزد
ویتامین ث

ویتامین C  به غیر از درخشان کردن پوست , به شما کمک می کند که موهای قوی تر و سالم داشته باشید. ویتامین C به تحریک گردش خون کمک می کند و اکسیژن را به فولیکول های مو می رساند. به شما کمک می کند فولیکول مو قوی تر  شده و  از آسیب  مو پیشگیری میکند. ویتامین C  به   تولید کلاژن کمک می کند که برای داشتن موهای قوی و سالم باید کلاژن  تولید شود. شما می توانید از میوه های مرکبات مانند پرتقال، لیمو، توت فرنگی یا آناناس در رزیم غذایی خود استفاده کنید.  همچنین می توانید فلفل سبز و کلم بروکلی را برای رفع کمبود ویتامین C بخورید
ویتامین های طبیعی که باید در رژیم غذایی خود قرار دهید تا موهایتان نریزد

بیوتین

بیوتین نیز به عنوان ویتامین B7 شناخته شده است. این یکی از ویتامین های ضروری است که به کاهش ریزش مو کمک می کند و  باعث سلامت مو می شود . از این رو بسیار ضروری است که محصولات غذایی غنی از بیوتین را در رژیم غذایی خود اضافه کنید. شما می توانید در رژیم غذایی  از ماهی قزل آلا، تخم مرغ، کره بادام زمینی، تمشک، گل کلم و آووکادو  استفاده کنید اینها منابع طبیعی بیوتن  هستند که به کنترل ریزش مو کمک میکند
ویتامین های طبیعی که باید در رژیم غذایی خود قرار دهید تا موهایتان نریزد

ویتامین E

این یکی دیگر از ویتامین ضروری است که برای جلوگیری از ریزش مو مورد نیاز است. ویتامین E نه تنها سلول های آسیب دیده پوست را ترمیم می کند بلکه  به کاهش  ریزش  مو  هم کمک میکند. ویتامین E به عنوان آنتی اکسیدان است که به ترمیم موهای آسیب دیده مو کمک می کند و همچنین از آسیب بیشتر محافظت می کند. ویتامین E نیز باعث می شود موهای نرمی داشته باشید. شما می توانید ویتامین E را از طریق بروکلی، بادام و میوه های خشک به راحتی دریافت کنید.
ویتامین های طبیعی که باید در رژیم غذایی خود قرار دهید تا موهایتان نریزد

ویتامین A

ویتامین A یکی از مهمترین  ترین ویتامین ها است که به بهبود بافت مو و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند. به استثنای ریزش مو، همچنین باعث تولید روغن های طبیعی در مو می شود و آن را تغذیه می کند. هویج یکی از محصولات غذایی به راحتی در دسترس است که شما می توانید در رژیم غذایی خود برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کنید. علاوه بر هویج می توانید سیب زمینی شیرین، اسفناج و زردآلو را برای تقویت موها استفاده کنیدویتامین های طبیعی که باید در رژیم غذایی خود قرار دهید تا موهایتان نریزد

نیاسین

همچنین به عنوان ویتامین B3 شناخته شده است. ویتامین B3 کمک می کند تا به طور موثر گردش خون در پوست سر بهبود یابد. این کمک می کند تا سایر مواد مغذی ضروری و اکسیژن را به ریشه های مو برساند. شما می توانید نیاسین یا ویتامین B3 را با اضافه کردن تخم مرغ، ماهی و دانه های آفتابگردان در رژیم غذایی خود برای کنترل ریزش مو استفاده کنید

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *