فواید هندوانه و مزایای درمانی آن برای بدن

فواید هندوانه و مزایای درمانی آن برای بدن

فواید هندوانه چیست؟ هنگامی که شما در مورد مزایای بهداشت هندوانه فکر می کنید ، دانه ها احتمالا به ذهن نمی آیند. شما احتمالا در مورد هندوانه شیرین ، آبدار فکر می کنید.  واقعیت این است که دانه های هندوانه وقتی که خشک شده و سرخ می شوند ، یک میان وعده بزرگ به حساب می آیند ؛ وزارت کشاورزی ایالات متحده ، چندین مولفه مهم تغذیه ای از دانه های هندوانه را فهرست می کند.

 فواید هندوانه 

پروتئین

دانه های هندوانه در پروتئین بسیار زیاد است و ۱ فنجان دانه های خشک حاوی ۳۰٫۶ گرم است که ۶۱ درصد ارزش توصیه شده روزانه است . پروتئین دانه های هندوانه شامل چندین اسید آمینه است که یکی از آنها آرژنین است.  در حالی که بدن برخی از آرژینین ها را تولید می کند، MedlinePlus  بیان می کند که برخی از شرایط بهداشتی ممکن است از آرژینین اضافی بهره مند شوند . برخی از مزایای سلامتی آرژنین عبارتند از تنظیم فشار خون و درمان بیماری قلبی عروقی. چندین اسید آمینه دیگر پروتئین را در دانه های هندوانه شامل تریپتوفان ، اسید گلوتامیک و لیزین تشکیل می دهند.

انواع ویتامین های ب

دانه های هندوانه نیز با چندین ویتامین B بارگذاری می شوند . انجمن سرطان آمریکا گزارش می دهد که ویتامین B برای تبدیل غذا به انرژی و سایر فعالیت های حیاتی بدن ضروری است . شایع ترین ویتامین B در دانه های هندوانه نیاسین است و ۱ فنجان دانه های هندوانه خشک حاوی ۳٫۸ میلی گرم است که ۱۹ درصد ارزش روزانه آن است . نیاسین برای حفظ سیستم عصبی ، سیستم گوارش و سلامت پوست مهم است . سایر ویتامین های B در دانه های هندوانه عبارتند از فولات ، تیامین ، ریبوفلاوین ، ویتامین B6 و اسید پانتوتنیک.

مواد معدنی

مواد معدنی در دانه های هندوانه زیاد است.  منیزیم بیشترین مقدار معدنی است که با وزن ۵۵۶ میلی گرم و یا ۱۳۹ درصد ارزش روزانه توصیه می شود . با توجه به مؤسسات ملی بهداشت ، منیزیم به تنظیم فشار خون و سوخت و ساز بدن از کربوهیدراتها کمک می کند ، که همچنین دارای تاثیر مثبت بر قند خون است . دیگر مواد معدنی مهم در دانه های هندوانه عبارتند از : فسفر ، آهن ، پتاسیم ، سدیم ، مس ، منگنز و روی.

فواید هندوانه و مزایای درمانی آن برای بدن

چربی ها

شگفت آور ترین چیز در مورد دانه های هندوانه این است که مقدار چربی آنها است.  در ۱ فنجان دانه های خشک ، ۵۱ گرم چربی وجود دارد که از ۱۱ نوع چربی اشباع شده است . چربی های دیگر چربی های غیر اشباع ، چربی های اشباع نشده و اسیدهای چرب امگا ۶ هستند . انجمن قلب آمریکا گزارش می دهد که چربی های منو و پلی سدیم باعث کاهش کلسترول خون می شوند و اسیدهای چرب امگا -۶ می توانند به کاهش فشار خون کمک کنند.  نقطه ضعف مصرف یک فنجان دانه های هندوانه، میزان کالری است – اگر شما تمام فنجان را بخورید، فقط بیش از ۶۰۰ کالری دریافت می کنید.

تقویت سیستم ایمنی

دانه های هندوانه ، به ویژه انواع بو داده ، با آهن بسته بندی می شوند و این ماده باعث افزایش عملکرد سیستم ایمنی می شود.  ویتامین B در دانه نیز در این زمینه کمک می کند.
و منیزیوم ، همانطور که در یک مطالعه کوبایی ، ارتباط قوی با سیستم ایمنی دارد . در مطالعه دیگری ، کمبود منیزیم با اختلال عملکرد سیستم ایمنی مرتبط بود . منیزیم همچنین نقش محافظتی در واکنش های آلرژیک دارد ، که نشان می دهد که برای سیستم ایمنی بدن اهمیت دارد.

تقویت مو

به غیر از تقویت مو ، منیزیم نقش مهمی در جلوگیری از شکستگی مو دارد و در نتیجه باعث افزایش رشد مو می شود . سطوح پایین منیزیم ، به عنوان مطالعات خاص ، می تواند باعث ریزش مو شود. مهم است که توجه داشته باشیم که موهای شما هر ۷ سال یک بار تغییر می کند – و مصرف منیزیم کافی یکی از راه های حفظ آرایش شماست . در یک مطالعه ، بر روی ریزش موی ، دانه هندوانه  فولیکول را مهار می کند و حتی بهبود فولیکول های مو را تسریع می کند .

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *