مقدار آهن لازم برای سلامتی بدن چقدر است؟

مقدار آهن لازم برای سلامتی بدن چقدر است؟

مقدار آهن لازم برای سلامتی بدن چقدر است؟ چه فوایدی برای بدن دارد؟ آهن در ساخت گلبول های قرمز مهم است که اکسیژن را در اطراف بدن حمل می کنند. کمبود آهن ممکن است منجر به کم خونی شود. با دکتر سلام همراه باشید.

مقدار آهن لازم برای سلامتی بدن

منابع غذایی دارای آهن

  • جگر سیاه (اما از دوران بارداری اجتناب کنید)
  • گوشت
  • لوبیا
  • آجیل
  • میوه خشک شده – مانند زردآلو خشک
  • تمام دانه ها – مانند برنج قهوه ای
  • غلات صبحانه غنی شده
  • آرد سویا
  • بیشتر سبزیجات برگ سبز تیره سبز – مانند کلم بروکلی

بدن چقدر آهن نیاز دارد؟

مقدار آهن مورد نیاز شما:

۸٫۷   میلی گرم در روز برای مردان (۱۹-۶۴ سال)

۱۴٫۸ میلی گرم در روز برای زنان (۱۹-۵۰ سال)
۸٫۷ میلی گرم در روز برای زنان (۵۰-۶۴ سال)

شما باید بتوانید تمام آهن مورد نیاز خود را از رژیم غذایی روزانه خود دریافت کنید. زناني که در طول دوره ماهانه (دوره هاي سنگين) خون زيادي از دست مي دهند ، در معرض خطر کمبود آهن هستند و ممکن است نياز به مکمل آهن داشته باشند. برای مشاوره بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.

مقدار آهن لازم برای سلامتی بدن چقدر است؟

چه اتفاقی می افتد اگر بدن آهن زیادی دریافت کند؟

عوارض جانبی مصرف دوزهای بالا (بیش از ۲۰mg) آهن عبارتند از:

  • یبوست
  • احساس بدی
  • استفراغ
  • دل درد

دوزهای بسیار زیاد آهن ممکن است کشنده باشند ، به خصوص اگر آنها توسط بچه ها مصرف شوند ، بنابراين مکمل های آهن را در دسترس کودکان قرار ندهيد.

توصیه وزارت بهداشت

اکثر مردم باید بتوانند تمام آهن مورد نیاز خود را با خوردن یک رژیم غذایی متنوع و متعادل دریافت کنند . اگر مکملهای آهن را مصرف می کنید ، بیش از حد مصرف نکنید زیرا ممکن است مضر باشد.
مصرف ۱۷ میلی گرم یا کمتر مکمل آهن در روز بعید است که باعث آسیب شود.  اما باتوصیه  پزشک شما می توانید ، دوز بالاتر را مصرف کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *