تقویت سیستم ایمنی بدن با این روش ها

تقویت سیستم ایمنی بدن با این روش ها

تقویت سیستم ایمنی بدن با این روش ها میسر است. شیوه زندگی شما می تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد . سیستم ایمنی بدن ، شما را از میکروب ها ، ویروس ها و بیماری های مزمن محافظت می کند . جایگزین کردن عادات بد بهداشتی با عادت های خوب می تواند سیستم ایمنی بدن شما را سالم نگه دارد . موارد زیر را بررسی کنید تا سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید .

تقویت سیستم ایمنی بدن

خواب شما کم است

شما ممکن است متوجه شده باشید که بیشتر به سرماخوردگی یا عفونت دیگری مبتلا خواهید شد.  مطالعات حاکی از آن است که افرادی که به خوبی در معرض واکسن آنفولانزای خوکی قرار گرفته اند ، نسبت به بیماری مقاوم تر شده اند . عدم خواب کافی می تواند منجر به افزایش سطح هورمون استرس شود.  همچنین ممکن است باعث التهاب در بدن شما شود. اگر چه محققان دقیقا مطمئن نیستند که چگونه خواب سیستم ایمنی را تقویت می کند ، واضح است که داشتن خواب کافی – معمولا ۷ تا ۹ ساعت برای یک بزرگسال – کلید سلامتی خوب است.

شما ورزش نمی کنید

سعی کنید تمرین منظم و متوسط ​​را مثل یک پیاده روی ۳۰ دقیقه ای روزانه داشته باشید . این می تواند سیستم ایمنی بدن شما را در مقابله با عفونت کمک کند. اگر شما به طور منظم ورزش نکنید ، به عنوان مثال ، احتمال بیشتری برای سرماخوردگی دارید. ورزش همچنین می تواند مواد شیمیایی که حس خوبی به بدن شمامی دهد را افزایش دهد و به شما در بهبود خواب کمک کند.  هر دوی آنها برای سیستم ایمنی بدن شما مناسب است.

رژیم غذایی شما مفید نیست

خوردن یا نوشیدن بیش از حد قند ، سلول های سیستم ایمنی بدن را که به باکتری حمله می کنند ، محدود می کند . این اثر حداقل چند ساعت پس از مصرف نوشیدنی های شیرین به طول می انجامد. خوردن میوه ها و سبزیجات بیشتری که غنی از مواد مغذی مانند ویتامین های C و E، بتا کاروتن و روی هستند، مفید است . برای طیف گسترده ای از میوه ها و سبزیجات روشن رنگی از جمله انواع توت ها ، میوه های مرکبات ، کیوی ، سیب ، انگور قرمز ، کلم ، پیاز ، اسفناج ، سیب زمینی شیرین و هویج در برنامه رژیم غذایی خود محلی قرار دهید . غذاهای دیگر که شامل سیر تازه است ممکن است به مبارزه با ویروس ها و باکتری ها تبدیل شود که برای سیستم ایمنی بدن شما لازم است.  یک مطالعه نشان می دهد که اگر شما با سرماخوردگی یا آنفولانزا کنار بیایید ، یک کاسه سوپ مرغ می تواند به شما کمک کند که سریعتر به سلامتی برسید . برخی از انواع قارچ – مانند شیتاک – ممکن است به سیستم ایمنی بدن شما نیز کمک کنند.

تقویت سیستم ایمنی بدن با این روش ها

شما همیشه تحت تأثیر  استرس قرار دارید

هر کسی استرس دارد ، این بخشی از زندگی است اگر استرس در مدت زمان طولانی روی دهد ، باعث می شود شما به بیماری های مختلف ، از سرماخوردگی تا بیماری های جدی دچار شوید و آسیب ببینید. استرس مزمن یک جریان ثابت هورمون استرس که سیستم ایمنی را سرکوب می کند ، تحریک می کند. شما ممکن است قادر به خلاص شدن از استرس خود نباشید ، اما می توانید آن را مدیریت کنید.

  • تفکر کردن را یاد بگیرید.
  • کم کردن سرعت
  • با دیگران ارتباط برقرار کنید
  • بخورید و بخوابید
  • مشاوره نیز کمک بزرگی می کند.

کاهش استرس باعث می شود سطح هورمون استرس کاهش یابد . همچنین به شما کمک می کند که بهتر بخوابید ، که باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی می شود. برخی از مطالعات نشان می دهد افرادی که به طور منظم تفکر می کنند ممکن است واکنش سیستم ایمنی بدن سالم داشته باشند. در یک آزمایش ، افرادی که طی یک دوره ۸ هفته مدیتیشن کردند ، آنتی بادی های واکسن آنفلوانزا را بیشتر از افرادی که مدیتیشن نداشتند ، افزایش دادند . و تنها ۴ ماه بعد پاسخ سیستم ایمنی را افزایش دادند.

 شما بیش از حد منزوی شده اید

داشتن روابط قوی و یک شبکه اجتماعی خوب برای شما مفید است . مطالعات نشان می دهد افرادی که احساس وابستگی به دوستان دارند – چه چند دوست نزدیک و چه گروه بزرگ – دارای ایمنی قوی تر از کسانی هستند که احساس تنهایی می کنند.  در یک مطالعه ، تازه واردان نسبت به واکسن آنفلوانزا نسبت به کسانی که احساس وابستگی به دیگران داشتند، تنها یک پاسخ ایمنی دادند.
اگر چه چیزهای دیگری هم وجود دارد که بر سلامت شما تأثیر می گذارند ، برقراری ارتباط معنی دار با مردم همواره یک ایده خوب است.

شما حس شوخ طبعی خود را از دست داده اید

خنده برای شما خوب است و سطح هورمون استرس در بدن شما را محدود می کند و یک نوع از سلول های سفید خون را که با عفونت مبارزه می کنند ، تقویت می کند . فقط پیش بینی یک رویداد خنده دار می تواند تاثیر مثبت بر سیستم ایمنی بدن شما داشته باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *