چگونه خوراک نخود متفاوتی درست کنیم؟

چگونه خوراک نخود متفاوتی درست کنیم؟

نخود ها هنوز هم در رژیم ها از سالم ترین مواد غذایی است، چون نخودسرشار از  پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی است، به همین دلیل آنها اغلب در بسیاری از رژیم های سالمندی استفاده می شوند. بخاطر همین  ارزش تغذیه ای نخود ما هم در این پست شیوه درست کردن یک نوع خوراک نخود را آموزش میدهیم امیدوارم مورد پسندتان قرار گیرد

مواد لازم برای تهیه خوراک نخود :

نخود ۲ لیوان

پیاز ۱عدد

سیر ۱ حبه

روغن زیتون ۵ قاشق غذا خوری

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل سیاه

 

طرز تهیه  خوراک نخود :

 

برای درست کردن خوراک نخود  دو لیوان نخود را در یک ظرف ریخته روی آن آب گرم ریخته مقداری آب باید تا حدی باشد که روی نخود ها را بگیرد یک شب بماند

روز بعد آبش را خالی کرده در قابلمه ریخته و  و آب به اندازه ای که روی نخودها را بگیرد می ریزیم  در حرارت قرار داده و می گذاریم بجوشد وقتی جوشید حرارت را کم کرده و میگذاریم تا نخودها بپزد و نرم شود

بعد از جوشیدن زود زود کف روی آنر ا می گیریم.

از حرارت برداشته در یک قابلمه یک عدد پیاز ریز خرد شده, سیر خرد شده روی آن  ۵ قاشق غذا خوری روغن زیتون ریخته یکی دو دقیقه تفت میدهیم سپس یک قاشق غذا خوری رب می ریزیم یک دقیقه تفت می دهیم

در آخر در قابلمه نخودهای پخته شده  ریخته روی آن آب جوش می ریزیم  آب گوشت یا آب مرغ هم عوض آب میتوانیم بریزیم بسته به ذائقه خودتان دارد سپس نمک و فلفل ریخته و پاپریکا هم می توانید بریزید  درب قابلمه را گذاشته  وقتی جوشید  نیم ساعت  بجوشد سپس از حرارت برداشته و پنج دقیقه استراحت میدهیم تا داغی آن از بین برود  گرم سرو میکنیم

 نخود ها فوق العاده شگفت انگیزند! فقط یک فنجان  نخود حاوی :

۲۶۸ کالری
۱۲٫۵ گرم فیبر رژیمی
۱۴٫۵ گرم پروتئین
۴٫۲ گرم چربی
۸۴٪ منگنز
۷۱٪ فولات
۲۹٪ مس
۲۸٪ فسفر
۲۶٪ آهن
۱۷٪ روی

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *