جایگزین های سالم برای غذاهای ناسالم

جایگزین های سالم برای غذاهای ناسالم

 

غذاهای ناسالم : همانطوری که  می دانیم رژیم غذایی سالم،  از بیماری هایی مانند دیابت، چاقی، فشار خون بالا و سایر  بیماری ها جلوگیری می کند. مردم متوجه این واقعیت شده اند که خوردن غذاهای سالم برای سلامتی بسیار مهم است. با این حال، فست فودها و غذاهای آماده برای سلامتی اصلا خوب نیستند . کودکان و نوجوانان فقط دوست دارند چیپس، پیتزا و فست فود بخورند. علاقه  شدید به  این غذاهای خوشمزه باعث می شود افراد غذا را از رستوران ها  خریداری کنند. بهتر است از چنین غذاهایی اجتناب کنید و آن را با مواد غذایی مغذی که برای بدن مناسب هستند جایگزین کنید. ما در ادامه مطلب درباره برخی از غذاهای سالم که جایگزین مناسب غذاهای ناسالم و مضر هستند، به شما خواهیم گفت.

در زیر جایگزین غذای سالم  را معرفی می کنیم :

بلغور جو دوسر

همیشه روز  خود را با یک صبحانه سالم  شروع کنید. اضافه کردن میوه های خشک مانند کشمش به بلغور جو دوسر بسیار مفید است چرا که سرشار از فیبر است
میان وعده مفید :

چیپس  سیب زمینی کالری بسیار زیادی دارند سیب زمینی سرخ کرده هم همچنین. به جای خوردن چیپس، می توانید میان وعده های ترد میوه را بخورید. نخود حاوی مواد مغذی مانند پروتئین و فیبر است. بنابراین،  یک جایگزین سالم است

آب لیمو

آب لیمو یک جایگزین سالم برای نوشابه های  گازدار است. نوشیدنی های گازدار  دارای مقدار زیادی قند و کالری هستند. به جای نوشیدن نوشابه، آب لیمو  تازه  مصرف کنید. آب لیمو حاوی ویتامین C است و برای سلامتی مناسب است.

 

غذاهایی با گندم کامل

شما می توانید غذاهای تصفیه شده مانند نان سفید با گزینه های سالم مانند نان گندم کامل جایگزین کنید. غذاهای تصفیه شده برای سلامتی خوب نیستند.

شیر بدون چربی

شیر و محصولات غذایی  شامل مقدار زیادی چربی و کالری است. شیر بدون چرب یک جایگزین سالم برای شیر کامل است زیرا میزان چربی کمتری دارد. سعی کنید از محصولات لبنی کم چرب استفاده کنید
آووکادو

به جای استفاده از سس مایونز و پنیر، از پرتقال و آوکادو استفاده کنید. سس مایونز یک غذای بسیار چرب است که شما را چاق می کند. بنابراین آن را با آوکادو جایگزین کنید.  یک جایگزین سالم برای پنیر  هم است.

انواع دسرهای بدون شکر

به جای مصرف دسرها با شکر زیاد مانند پودینگ ها، کیک ها و شیرینی ها، باید دسر های بدون شکر  مصرف کنید. اگر دوست دارید پودینگ بخورید، شکر را به آن اضافه نکنید. نوشیدنی های کاکائو بدون اضافه کردن شکر یک گزینه خوب است. خوردن میوه ها به عنوان دسر هم بسیار خوب است

ماست منجمد

همه  ما دوست داریم که بستنی بخوریم مخصوصا وقتی هوا گرم است . به جای یک  فنجان بستنی،  از  ماست یخ زده  بعنوان دسر استفاده کنید عین طعم بستنی را میدهد فقط شیرین نیست

غذاهای خانگی :

بسیاری از مردم دوست دارند که  بیرون غذا بخورند. این برای سلامتی مناسب نیست. به جای آن، می توانید غذا را در خانه با استفاده از مواد سالم مانند سبزیجات طبخ کنید.

گوشت کم چرب

به جای مصرف گوشت قرمز گوشت کم چرب استفاده کنید  یا  می توانید به جای گوشت از مرغ و ماهی استفاده کنید

 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *