طرز پخت سالاد عدس رنگارنگ همراه با فواید عدس

 

سالاد عدس : بسیاری از مردم بجای گوشت از عدس استفاده میکنند و معتقدند که پروتئینی مانند گوشت دارد . درست است که عدس ها تمام اسیدهای آمینه را ندارند، اما در مقایسه با گوشت، محتوای چربی کمتری دارند بخاطر همین ما هم برایتان یک سالاد عدس آموزش می دهیم که برای سلامتی بسیار خوبست

مواد لازم برای تهیه سالاد عدس رنگارنگ :

عدس سبز ۱ کاسه پخته شده

بلغور پخته شده  ۱ کاسه

کنسرو ذرت دو قوطی

گوجه فرنگی ۱ عدد

خیارشور ۳ عدد

جعفری یک دسته

شوید یک دسته

 مواد لازم برای تهیه سس سالاد عدس

روغن زیتون نصف استکان

آب لیموی تازه نصف عدد

نمک

طرز تهیه سالاد عدس رنگارنگ

ابتدا بلغور را شسته و در زود پز در عرض ده دقیقه می پزیم عدس را هم به همین شکل می پزیم  و با بلغور مخلوط کره سپس خیارشور , سبزیجات و گوجه فرنگی را ریخته در آخر کنسرو ذرت می ریزیم و سس را هم اصافه میکنیم سالاد عدس ما آماده است

همانطوریکه اطلاع دارید عدس فایده های زیادی برای بدن دارد  مثلا  شامل پروتئین بالایی است ، بهتر هضم می شود،  برای سلامت قلب ، کنترل دیابت، پیشگیری از  سرطان، کاهش وزن، درمان  کم خونی و….خوبست  برای زنان باردار  هم مناسب است، برای سیستم عصبی هم فایده های زیادی دارد طرز پخت سالاد عدس رنگارنگ

عدس حاوی بالاترین مقدار پروتئین است. مقدار پروتئین موجود در عدس ها تا ۳۵٪ است که قابل مقایسه با گوشت قرمز، مرغ، ماهی و محصولات لبنی است. در هر ۱۰۰ گرم عدس ۱۵ تا ۲۵ گرم کربوهیدرات وجود دارد .  منبع خوبی از فیبر رژیمی هستند و همچنین  کم کالری هستند. سایر مواد مغذی موجود در آن عبارتند از مولیبدن، فولات، تریپتوفان، منگنز، آهن، فسفر، مس، ویتامین B1 و پتاسیم

اندام ها و عضلات ما نیاز به پروتئین  برای ترمیم و رشد بدن دارند. عدس، ، شامل تمام اسید آمینه ضروری است که بدن ما برای ساخت عضلات خوب به آن نیاز دارد. فیبر غذایی موجود در  عدس  به  کنترل قند خون کمک می کند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *