چاقی در دوران بارداری را چگونه می توانید کنترل کنید؟

چاقی در دوران بارداری را چگونه می توانید کنترل کنید؟

چاقی در دوران بارداری را چگونه می توانید کنترل کنید؟ چاقی به طور رسمی به عنوان شاخص توده بدنی (BMI) 30 یا بالاتر تعریف شده است.   BMI اندازه گیری قد و وزنتان  برای برآورد مقدار چربی در بدن شما است . هرچقدر BMI   شما بالاتر باشد، در بدن شما چربی بیشتری نسبت به شرایط معمولی وجود دارد.

علائم چاقی در دوران بارداری چیست؟

در برخی موارد، تفاوت بین “چند کیلو اضافه وزن” و “چاقی” می تواند دشوار باشد.  وضعیت ظاهری بدن همیشه بهترین شاخص سلامت یا چاقی نیست، اما چربی بیش از حد بدن قابل مشاهده است . دکتر شما می تواند به شما در صورت داشتن اضافه وزن بیش از حد کمک کند.

آیا آزمایشهای چاقی در دوران بارداری وجود دارد؟

شاخص توده بدنی یک نقطه شروع خوبی است، اما در واقع کل ماجرا نیست.  به همین دلیل BMI برآورد چربی بدن بر اساس قد و وزن فرد است به همین دلیل برخی از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی برای اندازه گیری چربی بدن از سایر اقدامات مانند دور کمر (که همیشه در بارداری به خوبی کار نمی کند) و یا آزمایش پوستی برای اندازه گیری چربی بدن  استفاده می کنند.

نحوه چاقی بارداری

در حالی که بسیاری از مردم چاق شدن را در عادات غذا خوردن بد و فقدان ورزش می دانند، واقعیت این است که عوامل مختلفی از جمله استرس، متابولیسم و ​​سابقه ژنتیکی، وزن زن را تحت تاثیر قرار می دهند.

چاقی در دوران بارداری را چگونه می توانید کنترل کنید؟

آیا چاقی زن باردار بر کودک تاثیر می گذارد؟

ریباکا کلپ می گوید: “یکی از نگرانی های عمده در مورد چاقی زنان باردار این است که خطر ابه دنیا آمدن نوزاد مرده در زنان با BMI بیش از ۳۰ سال دو برابر می شود.  چاقی مادر نیز خطر نقایص زایمان را افزایش می دهد . نوزادان مادران چاق دو برابر خطر نقص رگهای عصبی، ۳۰ درصد بیشتر نقص در قلب، افزایش۲۰ درصدی خطر ابتلا به شکاف لب و یا کام، احتمال۶۰  درصدی خطر ابتلا به مایع موجود در مغز و افزایش ۳۰ درصدی خطر ابتلا به مشکلات بازو و پا است. چاقی خطر ابتلا به دیابت بارداری و / یا فشار خون بالا و پره اکلامپسی در دوران بارداری را افزایش می دهد – شرایطی که می تواند باعث مشکلات شما و نوزاد شود. چاقی همچنین باعث افزایش خطر در هنگام تولد می شود . مادران چاق بیشتر احتمال دارد که نوزادان بزرگتر تولید کنند و بیشتر در طول تولد به مداخلات دیگر نیاز داشته باشند.

 درمان چاقی در طول بارداری 

بر ثابت نگه داشتن وزن خود و  چک کردن آن تمرکز کنید. کلپ می گوید: “میزان اضافه وزن برای کسی که چاق است، در زمان بارداری نسبت به افرادی که چاق نیستند کمتر است  .” زنان باردار لاغر معمولا توصیه می شود بیشتر از  ۲۵ تا ۳۵ پوند افزایش وزن پیدا نکنند؛ زنان باردار چاق باید سعی کنند این عدد را بین ۱۱ تا ۲۰ پوند حفظ کنند، هدف کلپ می گوید ” رسیدن به این اهداف بسیار امکان پذیر است”.

در صورت نیاز، با پزشک خود و یک متخصص تغذیه برای ایجاد یک برنامه غذایی سالم برای بارداری مشورت کنید.  غذای نامناسب را مصرف نکنید  و غذاهای سالم و انعطاف پذیر مواد غذایی مانند آجیل و دانه های غنی را مصرف کنید . اطمینان حاصل کنید که در دوران بارداری نیز ورزش کنید.

بارداری زمانی برای شروع یک تمرین جدید و شدید نیست، اما تقریبا همه می توانند در اطراف منزلشان حرکت کنند.

جلوگیری از عوارض چاقی

توصیه های پزشک خود را در رابطه با رژیم غذایی، ورزش و آزمایش قبل از زایمان دنبال کنید. چاقی خطر ابتلا به دیابت بارداری و فشار خون بالا را افزایش می دهد، به طوری که در آزمایشات شما میزان گلوکز و فشار خون شما را در طول بارداری بررسی می کند . او همچنین می تواند آزمایشات جنینی را به اواخر بارداری بسپارد تا ببیند که چگونه جنین شما رشد می کند . اگر کودک شما خوب عمل نکند، ممکن است سفارش زایمان زودرس انجام شود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *