عاشوره ( آشوره ) را به صورت رژیمی و کم کالری درست کنید

در پست های قبلی برایتان گفتیم که در ترکیه عاشوره ( آشوره ) را در روز عاشورا درست می کنند منتها آن عاشوره پر کالری بود ما امروز می خواهیم عاشوره کم کالری را برایتان آموزش دهیم که طبق مقداری که در ادامه مطلب دادیم پانزده کاسه عاشوره ( آشوره ) خواهیم داشت که هر کاسه صدو هشتاد کالری است

مواد لازم برای تهیه عاشوره ( آشوره ) کم کالری :

نخود تقریبا ۱ لیوان

لوبیا سفید نصف لیوان

میوه های خشک خرد شده ۲۰۰ گرم  از قبیل ( زرد آلوی خشک – کشمش – انجیر )

فندق- بادام زمینی – بادام – گردو یک کاسه معادل ۱۰۰ گرم

دوشاب ۱ استکان

بلغور تقریبا ۱ لیوان

رنده پوست ۱ عدد لیموترش تازه

اآب به میزان لازم

از این مقدار ۱۵ کاسه عاشوره درمیاید که هر کاسه ۱۸۰ کالری است

طرز تهیه عاشوره  ( آشوره ) کم کالری

نخود و لوبیا را از عصر خیس کرده و فرداری آنروز  بلغور را پنج دقیقه جوشانده سپس دو ساعت بماند تا  حجیم شود. نخود و لوبیا را پخته و آب می ریزیم بلغور و  و میوه جات خشک و بقیه مواد را ریخته و در آخر دوشاب را ریخته و از حرارت برمی داریم  در کاسه می ریزیم تا سرد شود سپس روی آن پودر نارگیل, انار تزیین می کنیم

این مقدار برای دوازده تا چهارده نفر است و آماده سازی آن دو ساعت طول میکشد و در یک و نیم ساعت پخته می شود. این عاشوره برای همه چیز خوب است از لاغری گرفته تادیابت هیچ ضرری ندارد

عاشوره ( آشوره ) یک نوع آش در ترکیه است که در عاشورا و یا ماه محرم پخته میشود خیلی خوشمزه می شود فقط کمی نفاخ است امیدوارم شما هم درست کنید و ببینید که این آش چقدر خوشمزه است. تا ماه محرم تمام نشده توصیه میکنم شما هم درست کتید و از خوردنش لذت ببرید.عاشوره یک مدل آش کشور ترکیه است که با آش های ما بسیارمتفات است و طعم بخصوصی دارد

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *