ترک سیگار با کمک این شیوه های ساده امکان پذیر است!

ترک سیگار با کمک این شیوه های ساده امکان پذیر است!

راه های ترک سیگار چیست؟ در صورت تمایل به ترک مصرف تنباکو، به یاد داشته باشید که اگرچه ممکن است سخت باشد، احتمالا در صورتی پنج تا ۱۰ دقیقه  از کشیدن سیگار یا مصرف تنباکو صرف نظر کنید ، این حس رغبت از بین می رود . هربار که شما در برابر یک اشتیاق مقاومت می کنید، شما یک گام به توقف استفاده از تنباکو نزدیک می شوید. در اینجا راه های کمک به مقاومت در برابر تمایل به سیگار کشیدن و یا استفاده از تنباکو در هنگام ترک آن ها وجود دارد.

راه های ترک سیگار

 درمان جایگزین نیکوتین را امتحان کنید

در مورد جایگزینی نیکوتین با پزشک خود مشورت کنید. گزینه ها عبارتند از:

  • نسخه نیکوتین در یک اسپری بینی یا استنشاقی
  • تکه های نیکوتین بیش از حد، آدامس و لوزی
  • داروهای ضد سیگار کشیدن غیر نیکوتین تجویز شده مانند بوپروپیون (Zyban) و وارنیکلین (Chantix)

درمان های کوتاه مدت جایگزین نیکوتین – مانند آدامس نیکوتین، لوزی، اسپری بینی و یا استنشاقی – می تواند به شما در رفع گرایش شدید کمک کند.  این درمان های کوتاه مدت به طور کلی برای استفاده در ترکیب با درمان های نیکوتین طولانی مدت و یا یکی از داروهای غیر نیکوتین، قابل استفاده است.

سیگار الکترونیک به تازگی به عنوان جایگزینی برای ترک سیگارهای سنتی توجه زیادی به خود کرده است . با این حال، مطالعات بیشتری برای تعیین اثربخشی سیگار الکترونیکی در توقف سیگار و امنیت درازمدت این دستگاه ها ضروری است.

ترک سیگار با کمک این شیوه های ساده امکان پذیر است!

اجتناب از محرک ها

تقاضا برای مصرف دخانیات به احتمال زیاد در شرایطی مانند مهمانی ها، یا در حالی که احساس فشار دارید و یا خوردن قهوه بیشتر در شما احساس می شود . موقعیت های کلیدی را شناسایی کنید و برنامه ای داشته باشید تا از آنها اجتناب کنید و یا بدون مصرف تنباکو از آنها استفاده کنید. خود را برای بازگشت به سیگار کشیدن تنظیم نکنید. به عنوان مثال، اگر معمولا سیگار می کشید در حالی که شما در تلفن صحبت می کنید، به عنوان مثال، یک قلم و کاغذ را در نزدیکی خود قرار دهید تا خودتان را با استفاده از آن ها  به جای سیگار کشیدن، مشغول کنید.

به تاخیر انداختن

اگر احساس می کنید که قصد مصرف تنباکو را دارید، به خودتان بگویید که ابتدا باید ۱۰ دقیقه بیشتر صبر کنید و سپس برای منصرف کردن خودتان کاری را انجام دهید . سعی کنید به یک منطقه عمومی و بدون دود بروید. این ترفندهای ساده ممکن است به اندازه کافی برای رهایی از اشتیاق تنباکو شما باشد.

جویدن

دهان خود را برای انجام وظیفه ای برای مقابله با اشتیاق تنباکو مشغول کنید، آدامس بدون قند یا آب نبات های سخت، یا هویج خام، کرفس، آجیل یا دانه های آفتابگردان را  بخورید – چیزی شکننده و رضایت بخش است.

به خود جمله فقط این یک سیگار را میکشم نگویید

شما ممکن است وسوسه شوید فقط یک سیگار برای از بین بردن ولع مصرف کنید. اما به خودتان اعتماد نکنید که می توانید در همان یک سیگار متوقف شوید. اغلب اوقات، فقط یک سیگار به مصرف دیگری منجر می شود و شما مجددا می توانید به مصرف سیگار بازگردید .

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *