دویدن و فواید آن برای سلامتی و کاهش وزن

دویدن و فواید آن برای سلامتی و کاهش وزن

لاغر شدن با کمک دویدن کار راحتی است. هر تمرین ورزشی خوب است، اما وقتی که برای وزن کم کردن باشد، سخت است که در بتوان آن را ادامه داد .  دویدن یکی از کارآمد ترین روش های سوختن کالری است. اگر شما در حال حاضر یک دونده هستید، آن را ادامه دهید. اگر هنوز دونده نیستید اما علاقه مند به چگونگی کاهش وزن هستید، در اینجا چهار دلیل وجود دارد که دویدن می تواند بهترین تمرین برای کاهش وزن باشد.

دویدن حتی زمانی که شما در استراحت هستید تاثیر گذار است

به همین علت، حتی در مقایسه با راه رفتن با همان فاصله، مطالعات نشان می دهد که دویدن، باعث کاهش وزن بیشتر می شود، به این دلیل که انرژی های ذخیره شده در زمان استراحت پس از دویدن، بیشتر مصرف می شود.  در یک مطالعه طولانی مدت  بین دونده ها و کسانی که پیاده روی می کنند، مشخص شد کالریهایی که از طریق دویدن، در بدن سوزانده میشوند، ۹۰ درصد بیشتر از کالری های سوزانده شده از طریق راه رفتن می باشند و باعث کاهش وزن می شوند .

دویدن کارآمد است

حتی اگر این فرضیه که یک کیلومتر دویدن و یک کیلومتر راه رفتن باعث می شود یک مقدار کالری سوزانده شود، درست باشد دویدن، به میزان قابل توجهی برای سوختن کالری سریع تر است . اکثر مردم می توانند دو یا سه بار در یک مقدار مشخصی از زمان که راه می روند، بدوند .  از طرف دیگر، تمرینات فوق العاده شدید اما کوتاه، مانند “تمرین علمی ۷ دقیقه ای” از موسسه عملکرد انسان، ممکن است کالری بیشتری را در هر دقیقه از دویدن  بسوزاند، اما چون آنها خیلی کوتاه هستند، کل کالری سوخته شدن در بدن شما بزرگ نیست.

دویدن و فواید آن برای سلامتی و کاهش وزن

دویدن کاملا مناسب است

اگر چه بسیاری از ما زرادخانه وسیعی از ابزارهای GPS و تکنولوژی را در طول سالها جمع کرده ایم، اما در واقع نیاز به دویدن کمی دارد.  شما می توانید آن را به تنهایی انجام دهید.  شما می توانید آن را تقریبا در هر نقطه انجام دهید.  شما به هیچ یک از تجهیزات به جز یک جفت کفش دویدن، نیاز ندارید.  به همین دلیل فقط دویدن، بهترین تمرین برای کاهش وزن است زیرا ارزان است، قابل دسترس است و موانع کمتری، حتی در حالی که سفر هستید برای حفظ مراحل انجام آن وجود دارد.

دویدن باعث بالارفتن هیجان می شود  

اولین قاعده تمرین برای کاهش وزن این است که اگر از آن لذت نبرید، با آن نخواهید ماند. خوشبختانه مطالعات حاکی از آن است که بسیاری از دونده ها که یک سطح بی حد و حصر را تجربه می کنند، واقعا می توانند لذت ببرند . دانشمندان پیوندهایی بین ورزش متوسط ​​تا شدید و مواد شیمیایی مغناطیسی مورفین به نام اندوکانبایوئید ها را پیدا کرده اند که نشان می دهد اندورفین به تنهایی مسئول کاهش حس ناامیدی که در طول اجرای سخت بر شما وارد می شود نیست.  احساس خوبی که پس از آخرین مسابقه داشتید، باعث می شود که شما برای انجام تمرین بعدی، آماده شوید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *