موثرترین راه تغذیه ای برای درمان ریزش مو

درمان ریزش مو : مطالعات و تحقیقات ثابت کرده اند که نوع غذایی که انسان مصرف می کند نقش حیاتی در سلامت کلی بدن دارد. نوع مواد غذایی به سازماندهی بدن کمک می کند و  همچنین غذاهای ناسالم هم  تاثیر منفی بر بدن دارند

رشد و ریزش مو نیز به طور کامل بر شیوه زندگی و عادات غذایی ما بستگی دارد. افرادی که  رژیم سالم و متعادل دارند  موهای سالمی  خواهند داشت  و دچار ریزش مو نمی شوند کسانی که شیوه زندگی ناسالم دارند از مشکلات مختلف مو مانند ریزش مو، طاسی رنج می برند. خبر خوب این است که با افزودن غذاهای خاص به رژیم غذایی روزانه، قادر به کنترل و جلوگیری از ریزش مو هستید. در اینجا فهرستی از غذاهایی که باید در رژیم غذایی برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کنید معرفی شده است :

میوه ها

میوه ها یکی از بهترین منابع ویتامین ها هستند. از جمله  گنجاندن مقدار زیادی میوه به رژیم غذایی کمک می کند تا موهایتان نریزد میوه های گوناگون حاوی ویتامین A، C، E، B6 و غیره برای رشد مو بسیار مفید هستند. انبه، پاپایا، هندوانه، منبع غنی از ویتامین A هستند که به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند و باعث رشد مو می شود.توت فرنگی، زغال اخته، آناناس، پرتقال و دیگر میوه های مرکبات، غنی از ویتامین C و  آنتی اکسیدان ها نیز می باشد. برخی از میوه های دیگر مانند زغال اخته، خربزه، آووکادو و غیره حاوی ویتامین E هستند که موجب بهتر شدن گردش خون به تمام قسمت های بدن ، از جمله پوست سر می شود

سبزیجات

سبزیجات مانند کلم، گل کلم، کلم بروکلی، تربچه برای سلامتی و رشد مو بسیار مفید هستند. وجود ویتامین C در این سبزیجات، باعث از بین بردن انواع سموم  بدن می شود که به نوبه خود مانع از ریزش مو می شود.سبزیجات برگ سبز نیز سرشار از ویتامین C و E است که باعث افزایش گردش خون در فولیکول های مو می شود. اینسبزیجات همچنین حاوی مقدار زیادی آهن است که  برای رشد مو لازمست

 

کشمش و آجیل

کشمش و آجیل به غیر از اینکه تنقلات خوشمزه هستند ،  برای پوست و مو هم  بسیار مفیدند. کشمش منبع غنی آهن است که  جریان خون را  بهتر کرده و  به تمام قسمتهای بدن از جمله پوست سر می رساند. به همین ترتیب، آجیل های مختلف مانند بادام، گردو، بادام زمینی،  منبع غنی از ویتامین هستند.این مواد به غیر از داشتن ویتامین های مختلف،  حاوی منیزیم، روی، سلنیوم  هستند که برای جلوگیری از ریزش مو بسیار توصیه شده استریزش مو

ماهی ها

ماهی ها مانند ماهی قزل آلا، ماهی تن، ماهی خاویاری،  منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ و پروتئین هستند که برای رشد مو بسیار ضروری هستند. گیاهخواران همچنین می توانند با استفاده از مکمل های روغن ماهی،  استفاده کنند

همچنین می توانید روغن ماهی را به پوست سر بزنید برای خارش بسیار مفید است منابع دیگر اسیدهای چرب امگا ۳ عبارتند از گردو، تخم کتان، روغن زیتون و غیره.

حبوبات

حبوبات منبع غنی پروتئین، آهن، روی  هستند که برای رشد مو بسیار ضروریست. کمبود روی می تواند منجر به ریزش مو شود

تخم مرغ

یکی از موثر ترین و ارزان ترین داروها برای جلوگیری از ریزش مو، تخم مرغ است. تخم مرغ سرشار از پروتئین است توصیه می کنیم  بار در هفته برای درمان ریزش  مو  استفاده کنید  همچنین می توانید  پوست سر خود را با ترکیبی از روغن زیتون و تخم مرغ برای از بین بردن مشکلات ریزش مو استفاده کنید

 

محصولات لبنی

شیر، پنیر و غیره منبع کلسیم هستند و از این رو برای مو بسیار مفید هستند. بنابراین باید هر روز از محصولات لبنی استفاده کنید  اما افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند باید از این محصولات دور باشند

محصولات سویا

این محصولات مقدار زیادی اسید چرب ضروری و پروتئین دارند. و برای تقویت مو بسیار توصیه شده است

جو

این یک واقعیت شناخته شده است که جو دوسر در کاهش کلسترول بد و حفظ سلامتی بسیار مفید است. اما بعضی از مطالعات و تحقیقات اخیر نشان داده اند که جو دوسر می تواند به جلوگیری از ریزش مو هم  کمک کند.جو سرشار از پروتئین، مواد معدنی، سیلیکون و غیره است. پروتئین ها کمک می کند تا رشد مو با کمک مواد معدنی مختلف  رشته های مو را تقویت میکند

چای سبز

چند فنجان چای سبز برای سلامتی بسیار عالیست. این چای کمک می کند تا  بیماری های قلبی، فشار خون بالا، دیابت کنترل شود مطالعات اخیر نشان داد که  نوشیدن چای سبز به طور منظم به درمان آلوپسی بسیار کمک میکند.نوشیدن  چای سبز هر روز، برای سلامتی موها بسیار خوبست توصیه می شود بجای قهوه از چای سبز استفاده کنید

علاوه بر خوردن این مواد غذایی توصیه می کنیم از استرس و تنش خودداری کنید تادچار ریزش مو نشوید و علاوه بر این ها خواب و استراحت خوبی داشته باشید و آرامش خود را حفظ کرده . تمرینان ورزشی سبک انجام دهید سیگار نکشید الکل مصرف نکنید و آب زیاد بنوشید

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *