مکمل های بدن سازی از پروتئین تا کراتین

مکمل های بدن سازی از پروتئین تا کراتین

مکمل های بدنسازی برای بدنسازان به عنوان مکملهای غذایی به منظور تقویت بدن و افزایش توده عضلانی در میان سایر مزایا به بازار عرضه میشوند.  ورزشکاران و وزنه برداران نیز از آنها برای بهبود قدرت و سطح آمادگی جسمانی استفاده می کنند .

آنها در مردان باهوش از زمان های قدیم برای به دست آوردن مزیت نسبت به رقبا استفاده می شده است . در حال حاضر، هر بدنسازی تقریبا آنها را مصرف می کنند تا بدن خود را بهبود ببخشند . آنها می توانند برای بهبود شکل و همچنین اضافه کردن جرم به بدن استفاده شوند .  در اینجا انواع مختلف مکمل های بدن سازی که امروز در بازار موجود هستند، معرفی شده است.

مکمل های بدن سازی

پروتئین

پروتئین ها یکی از مواد مغذی ضروری برای عملکرد بدن انسان هستند . آنها فقط یک منبع سوخت نیستند، بلکه پایه های ساختمانی اولیه هستند که برای ایجاد سلول هایی که بدن ما را تشکیل می دهند استفاده می شود.  مکمل بدن سازی بر پایه پروتئین معمولا از پودر ساخته شده و ممکن است از میان سویا، تخم مرغ سفید، کل دانه، نخود فرنگی و یا آب پنیر باشد . معمولا، مکمل پروتئین بدن سازی برای بهبود رشد عضلانی انجام می شود و زمانی که بدن نیاز به پروتئین برای ساخت عضلات جدید و فیبرهای عضلانی دارد، درست پس از تمرین مصرف می شود.

مکمل های بدن سازی از پروتئین تا کراتین

کراتین

کراتین به طور طبیعی در بدن به عنوان یک اسید آلی عمل می کند . شغل اصلی آن تامین انرژی برای سلولهای عضلانی، اما فقط برای سوخت و سازهای کوتاه مدت است. کراتین نه تنها باعث افزایش قدرت، توده عضلانی و بهبودی می شود، بلکه نشان داده شده است که عملکرد مغز را بهبود می بخشد . همچنین با افزایش آب حفظ شده توسط عضلات، ماهیچه ها را افزایش می دهد.

پروژورمون ها

پروژورمون ها پیشرونده های هورمون هستند و مفید هستند زیرا باعث افزایش اثر هورمون ها می شوند . پروژورمون ها محبوب ترین پیشگام کننده تستوسترون است که یک هورمون طبیعی است که به بهبود قدرت عضلات و تنه کمک می کند.  آنها در ایالات متحده قانونی نیستند و مصرف بیشتر آنها توسط اکثر سازمان های ورزشی ممنوع شده است . با این حال، آنها در اروپا، از جمله در انگلستان، قانونی هستند . با توجه به سوالاتی که درباره مناسب بودن آنها مطرح شده است، توصیه می شود پس از درک کامل مفاهیم، ​​ پروژورمون ها را مصرف کنید.

اسیدهای چرب ضروری

اسید لینولئیک و اسید آلفا لینولنیک با هم اسید های چرب ضروری نامیده می شوند . بدن نیاز به مکمل برای هر دو دارد، زیرا آنها در بدن تولید نمی شوند . ماهی قزل آلا تازه و کلا ماهی قزل آلا غنی از اسیدهای چرب ضروری هستند و روغن ماهی نیز برای آنها یک منبع خوب است.

مکمل های بدن سازی از پروتئین تا کراتین

آمینو اسیدهای زنجیره ای

اسیدهای آمینه زنجیره ای (BCAA) اسید آمینه های ضروری هستند که توسط بدن به عنوان بلوک های ساختمانی از سلول ها مورد نیاز است.  سه اسید آمینه وجود دارد که تحت BCAA قرار دارند: ایولولین، ولین و لوسین . هر سه مورد برای فرآیندهای بیولوژیکی زیادی در بدن مورد نیاز است.

گلوتامین

گلوتامین یک اسید آمینه است که در تعدادی از توابع بیوشیمیایی مانند سنتز پروتئین، سنتز لیپیدها، چرخه اسید سیتریک و بسیاری دیگر مفید است . این فراوان ترین اسید آمینه در بدن انسان است . به عنوان مکمل بدنسازی، معمولا به عنوان یک پودر فروخته می شود . با وجودی که کارشناسان در مورد استفاده به عنوان مکمل از آن کاملا موافق نیستند، هنوز هم محبوبیت دارد، زیرا بدن مقدار زیادی از آن را برای عملکرد مناسب نیاز دارد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *