فشار خون و راه های کاهش آن به راحتی

فشار خون و راه های کاهش آن به راحتی

اجرای این نکات می تواند به کاهش فشار خون یا به کنترل آن کمک کند. فشار خون بالا به طور قابل توجهی خطر بیماری قلبی عروقی، سکته مغزی و کلیه را افزایش می دهد. فشار خون بالا معمولا چیزی نیست که شما می توانید احساس کنید یا متوجه آن شوید و این نمی تواند تشخیص داده شود زیرا معمولا نشانه های آن وجود ندارد .

صرف نظر از آن، فشار خون بالا می تواند منجر به آسیب کلیه، سکته مغزی یا حمله قلبی شود . بنابراین، مهم است که فشار خون خود را به طور منظم بررسی کنید. چگونگی چک کردن آن را با GP یا پرستار خود بررسی کنید.

فعالیت بدنی منظم

سعی کنید هر روز فعالیت های در حد متوسط تا ۱۰ دقیقه ​​داشته باشید و آن را تا ۱۵۰ دقیقه در هفته برسانید.

فشار خون و راه های کاهش آن به راحتی

وزن سالم داشته باشید

برای برخی افراد، از دست دادن وزن، تمام کاری است که باید انجام دهند تا فشار خونشان به سطح طبیعی برسد.

یک رژیم متعادل سالم را بخورید

از صفحه «غذا خوردن» برای دریافت مقادیر از هر گروه غذایی استفاده کنید که به طور خاص شامل انواع میوه و سبزیجات است.

نمک را حذف کنید

با نمک طبخ نکنید یا غذای خود را در جدول اضافه نکنید و غذاهای فرآوری شده ای را که حاوی

مقدار زیاد نمک است را کاهش دهید.

داروهای تجویز شده را مصرف کنید  

اکثر مردم برای کنترل فشار خون خود باید بیش از یک نوع دارو مصرف کنند . مصرف دارو را بدون مشورت با پزشک خود متوقف کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *