قهوه سبز و هر آنچه لازم است در مورد آن بدانید

قهوه سبز

ممکن است عصاره قهوه ای سبز در مغازه ها دیده شود که به عنوان یک منبع انرژی طبیعی بدون عطر و طعم قهوه تبلیغ شده است . نتایج تحقیقات  نشان داده است که شامل استفاده از ۱۰۰ زن بود که یا دارو یا یک مکمل ۴۰۰ میلی گرم قهوه سبز دریافت کردند.

 خانمها می بایست هیچ تغییری در رژیم غذایی خود نداشته باشند و بعد از دو هفته، افرادی که از عصاره دانه قهوه سبز استفاده کرده بودند، به طور متوسط ​​دو پوند کاهش وزن داشتند، در مقایسه با یک پوند کاهش وزن که گروه دیگر پیدا کرده بودند .

عصاره قهوه سبز چیست؟

دانه های قهوه در واقع دانه های سبز در داخل دانه های قرمز روشن هستند . فرآوری آنها باعث می شود دانه های قهوه ای ایجاد شود و عطر و طعم خاصی را برای دوستداران قهوه ایجاد کند.  برای ایجاد عصاره دانه های قهوه سبز، دانه ها بدون روغن استفاده می شوند.  در عوض آنها خیس می شوند و سپس برای تولید عصاره فشرده می شوند.

چرا نباید فقط قهوه نوشید؟

هنگامی که دانه های قهوه یا “لوبیا” بو داده می شوند، سطح آنتی اکسیدان افزایش می یابد، اما یک ماده طبیعی که اسید کلروروژن نامیده می شود کاهش می یابد . تصور می شود که این ماده شیمیایی برای جلوگیری از تجمع چربی، افزایش وزن، کاهش جذب کربوهیدرات و کمک به تنظیم میزان قند خون بعد از غذا است . علاوه بر این، عصاره قهوه سبز، مانند قهوه، طعم و بوی خاصی ندارد، که برای افرادی که از قهوه لذت نمی برند، مفید است.

قهوه سبز

آیا واقعا مفید است؟

صادقانه، شواهد بسیار کم است.  یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ کشف کرد که افرادی که  ۱۰۵۰ میلی گرم و ۷۰۰ میلی گرم در روز مصرف کردند، حدود ۱۶ پوند در شش هفته کاهش یافتند . با این حال، این مطالعه مورد انتقاد قرار گرفت زیرا این تعداد کمی از افراد را شامل می شد- تجزیه و تحلیل مستقل از سه کارآزمایی بالینی تصادفی که شامل مجموع ۱۴۲ شرکت کننده بود، نتیجه گرفت که اثر عصاره قهوه سبز در بهترین حالت تنها در حد متوسط عمل می کند ​​است.

آیا ایمن است؟

حتی اگر چیزی برای کاهش وزن مفید باشد، اگر عوارض ناخواسته دیگری ایجاد کند ارزشمند نیست. در این مورد میزان ایمنی بستگی دارد. متاسفانه هیچ استانداردی در مورد مکمل وجود ندارد. به عبارت دیگر، تولید کنندگان مجبور نیستند یک فرمول خاصی را دنبال کنند، بنابراین یک عصاره قهوه سبز می تواند کاملا متفاوت باشد.  این به شخص مربوط می شود، زیرا دوزهای متمرکز از کافئین می تواند باعث سردرد، ناراحتی GI، عصبی بودن، بی خوابی، اضطراب، زنگ زدن در گوش ها و ضربان قلب نامنظم یا حتی مشکلات جدی در برخی افراد شود . علاوه بر این، با استفاده از مکمل های کاهش وزن مبتنی بر کافئین و سپس متوقف کردن آنها نیز با علائمی از جمله سردرد، خستگی، افسردگی، تمرکز مشکل، عصبی بودن، تنش عضلانی و رنگ پریدگی چهره مرتبط است.
در نهایت، مکمل های مبتنی بر کافئین می توانند با مکمل های دیگر واکنش نشان دهند . به عنوان مثال، مصرف یکی با یک محرک دیگر (مانند گوارا یا مات) می تواند یک اثر سینرژیک را ایجاد کند که می تواند فشار خون را به سطوح خطرناک افزایش دهد.  مصرف بالای کافئین همچنین می تواند باعث از دست رفتن کلسیم و منیزیم شود . یک لیست طولانی از داروهای تجویزی وجود دارد که با کافئین، دیابت و داروهای فشار خون و داروهای مورد استفاده برای افسردگی تعامل دارند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *