خواص آناناس و مزایای آن برای سلامتی بدن

خواص آناناس و مزایای آن برای سلامتی بدن

اگر می خواهید بدن خود را در سلامتی تقویت کنید بهتر است مقداری آناناس و آب آناناس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. آناناس اعضای خانواده برملیاد هستند . این میوه لذیذ گرمسیری دارای آنزیم برملائین و آنتی اکسیدان ویتامین C بالاست که هر دو نقش مهمی در روند بهبود زخم بدن دارند.

برملائین طبیعی دارای خاصیت ضد التهابی است که دارای بسیاری از مزایای سلامتی است و باعث بهبودی می شود . به گفته دکتر اندرو ویل، برملائین با کاهش تورم، حساسیت و درد در درمان کبودی ها، کشش ها و کشیدگی ها بسیار موثر است . این اثر ضد التهابی قوی نیز می تواند به کاهش عوارض آرتروز روماتیسمی و کاهش تورم پس از عمل کمک کند . علاوه بر این، برملائین موجود در آناناس تازه می تواند سوء هاضمه را از بین ببرد.

 این آنزیم کمک می کند تا پیوند های اسید آمینه در پروتئین ها را تجزیه کند، که هضم خوب را افزایش می کند. آناناس مواد غذایی ویتامین C را نیز فراهم می کنند، که معمولا به عنوان آنتی اکسیدان شناخته شده است که بدن را از آسیب های رادیکال آزاد محافظت می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند .

ویتامین C به ساخت و تعمیر بافت های بدن و بهبود زخم کمک می کند . بدن از ویتامین C برای کمک به متابولیسم چربی ها و کلسترول استفاده می کند، آهن را جذب می کند و اسیدهای آمینه و کلاژن را سنتز می کند. کلاژن یکی از بلوک های اصلی پوست، غضروف و استخوان است.  ویتامین C همچنین میزان سرماخوردگی و عفونت را کاهش می دهد.

خواص آناناس و مزایای آن برای سلامتی بدن

علاوه بر این، به دلیل محتوای ویتامین C بالا، آناناس برای سلامتی دهان و دندان نیز مناسب است. یک مطالعه انجام شده در دانشگاه ایالتی نیویورک در بوفالو نشان داد که ویتامین C می تواند خطر ابتلا به بیماری زنگوییت و بیماری پریودنتال را کاهش دهد.  علاوه بر افزایش توانایی بافت همبند برای بهبود، ویتامین C نیز توانایی بدن برای مبارزه با باکتری های مهاجم و دیگر سموم  افزایش می دهد که به بیماری لثه کمک می کند .

بیماری پریودنتال، که بافت غضروفی و استخوان های زیر شکمی را از بین می برد، با بیماری های قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع ۲ مرتبط است. بنابراین اگر شما می خواهید یک راه طبیعی برای بهبود مکانیزم های شفای بدن خود، ارتقا سلامت کلی و سلامت جوانان خود بیابید، میوه های تازه را انتخاب کنید زیرا دارای خواص شاداب تری هستند . متاسفانه، بیشتر برملائین در آناناس کنسرو شده به علت گرما مورد استفاده در فرآیند تهیه تخریب می شود.

هنگام انتخاب یک آناناس تازه، بر خلاف قاعده صرفا بر اساس رنگ، قضاوت نکنید . انواع مختلفی در بازار وجود دارد که از سبز تا زرد طلایی می باشد.  مهمترین عامل تعیین زمان رسیدن بوی آناناس است، اجازه دهید بینی شما به شما کمک کند. آناناس ها را بو بکشید و باید یک بوی شیرین و تازه را حس کنید.

از خریدن آناناسهایی که بوی ناخوشایندی را ایجاد می کنند یا دارای نقاط نرم و یا نقاط رنگ آمیزی تیره هستند، اجتناب کنید.  هنگامی که به خانه برسید، آناناس را در دمای اتاق نگه دارید تا آماده استفاده شود.  این کار عطر و طعم شیرین را حفظ خواهد کرد.
برای تهیه آناناس، لازم است پوست آن را بردارید، پیشانی های سفت و محکم درون مربع های پوشیده از پوست و مرکز فیبرینی را حذف کنید . اول، بالا و پایین آناناس را با یک چاقوی تیز جدا کنید . آناناس را روی یک تخته برش بگذارید و به آرامی پوست بیرونی را بشویید. با چاقوی تیز و یا پوست سفت را بردارید .

اگر بیش از حد عمیق نبود، فقط به اندازه کافی برای برداشتن بخش که حاوی پوست با چاقو پوست آن را ببرید و سپس، هسته فیبری را حذف کنید . یک راه برای این کار این است که آناناس را به ۴ قسمت برش ببرید (تقسیم آن) و در اطراف هسته مرکزی فیبر قرار دهید.  یکی دیگر از راه های محبوب این است که آناناس را به صورت Crosswise برش داده و هسته ها را به طور جداگانه با یک برش کوکی بریزید . هنگامی که میوه آماده می شود، می توان آن را تازه و تازه خورد، به سالاد ها و غذاها برای عطر و طعم عجیب و غریب اضافه شده و یا به نوشیدنی های گرمسیری خوشمزه تبدیل شود.

در اینجا یک غذای خوشمزه، مغذی و بدون ترکیبات کلسترول و حاوی ترکیبات برملائین، ویتامین C، پتاسیم، تیامین (ویتامین B-1)، ریبوفلاوین (ویتامینB-2)، آهن، فیبر و ایزوفلاون ها وجود دارد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *