خواص فندق و راه هایی برای قرار دادن آن در رژیم غذایی

خواص فندق

خواص فندق چیست؟ فندق، همچنین به عنوان فیلبرت شناخته می شود، یک دانه شیرین است که می تواند در دستور العمل های پخته شده، به عنوان تنقلات و وعده های غذایی استفاده شود . فندق حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین، فیبر و چربی های سالم است .

آنها یک عطر و طعم نادینی و غنی را برای دسرهای پخته شده اضافه می کنند.  آنها همچنین می توانند مشخصات غذای سالاد را افزایش دهند. فندق ها مزایای سلامتی زیادی را به ارمغان می آورند و شامل رژیم روزانه می شوند.

اطلاعات پایه تغذیه

فندق دارای کالری بسیار بالایی هستند – با ۱۷۸ کالری در هر اونس، ۹ درصد از مصرف انرژی روزانه را در یک رژیم معمول ۲،۰۰۰ کالری تامین می کنند.  هر اونس فندق دارای ۴ گرم پروتئین و ۵ گرم کربوهیدرات، از جمله ۲٫۷ گرم فیبر غذایی مفید است.

مواد شیمیایی گیاهی برای بدن

چیپس فندق حاوی فیتوپو شیمیایی، از جمله پروانتوسایانیدین، کورستین و کیمفرول است.  این پروانتوسیانیدین ها به یک گروه به نام فلاونوئیدها تعلق دارند . فلاونوئیدها ممکن است از سلامت مغز، بهبود گردش خون و کاهش علائم مرتبط با آلرژی ها حمایت کنند.  گفته می شود: مصرف مقدار کمی از فندق برای میان وعده ممکن است تمام مزایای سلامتی بدن شما را تامین کند.

خواص فندق

چربی های سالم

فندق حاوی چربی های سالم است که می تواند سلامت قلب را حفظ کند.  به طور خاص، آنها دارای چربی های سالم و غیر اشباع و غیر مضر هستند.  فندق ها یک منبع خوب اسید اولئیک هستند. اسید اولئیک می تواند به کاهش سطح کلسترول بد، LDL کمک کند و سطح کلسترول خوب، HDL را در بدن افزایش دهد. این باعث می شود فندق ها در تهیه سالاد و پخت کیک استفاده شوند.

منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی

فندق دارای مقدار بالایی از ویتامین E ، ویتامین B، از جمله فولات است.  ویتامین E در حفظ پوست، مو و ناخن سالم است . ویتامین B در متابولیسم سلول و انرژی مناسب است.  فندق به میزان ۵۰% غنی از پتاسیم، کلسیم و منیزیم است . مواد معدنی از مزایای بهداشتی بسیاری، از جمله تنظیم فشار خون سالم برخوردار هستند . بر خلاف تنقلات ناسالم مانند چیپس و محصولات تصفیه شده، فندق می تواند نیاز بدن را به یک منبع غنی از مواد مغذی برای سلامت خوب فراهم کند.

راه هایی برای قرار دادن فندق در رژیم غذایی شما

  • فندق تقریبا خرد شده را روی مواد صبحانه خود بپاشید.
  • فندق را له کنید و به سس گوجه فرنگی بریزید.
  • با انواع توت ها مخلوط کنید و به دستور غذای مورد علاقه خود اضافه کنید.
  • غذای فندق یا فندق زمستانه یک کیک یا شیرینی پر از گلوتن عالی می سازد.
  • مرغ یا ماهی سرخ شده با مخلوطی از فندق ریز خرد شده، پودرهای سوخاری و گیاهان تازه خرد شده مورد علاقه شما را تشکیل می دهند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *