لزوم ورزش کردن و گنجاندن آن در فعالیت های روزانه

لزوم ورزش کردن و گنجاندن آن در فعالیت های روزانهحتی اگر  مشغله کاری دارید و زمان زیادی ندارید حتما باید فعالیت ورزشی را جزو اولویت های مهم کار خود قرار دهید هرگز ورزش را بی اهمیت تلقی نکنید و برای سلامتی خود ارزش قائل شده و ورزش را جزو کارهای مهم و روزمره خود قرار دهید حتما زمانی را به آن اختصاص دهید  بعنوان مثال می توانید وقتی که دلبندتان مشغول بازی است شما هم از فرصت استفاده کرده ورزش کنید،  یا قبل از رفتن به سرکار یا در  زمان  استراحت برای وعده ناهار انجام دهید که زمان زیادی نمی گیرد یا اگر برایتان این فرصت نیست که در بیرون از خانه  ورزش کنید یا به باشگاه بروید  با دی وی دی های  ورزش در منزل ورزش هایی  مثل  یوگا انجام دهید.اگر  فرصت انجام  ورزش های سی دقیقه ای را هم ندارید ، می توانید در  بین کارهایی که انجام میدهید  مثلا سه دفعه زمان ده دقیقه ای را به این کار اختصاص دهید که نیم ساعت می شود ولی با فاصله زمانی که هم کارهایتان را انجام دهید هم ورزش کنید

یک  جای ورزش در خانه برای خود آماده کنید

برای انجام این کار پول هنگفتی نیاز ندارید می توانید با خریدن چند وزنه ، طناب، حلقه کمر، توپ و  بقیه لوازم که زیاد گران نیستند، بخشی از خانه را به  مکان ورزشی تبدیل کنید.اگر مشکل مکان و پول هم نداشته باشید چه بهتر چون می توانید وسایل ورزشی گران   مثل تردمیل یا دوچرخه ثابت هم  بخرید

قبل از شروع ورزش بدن  را گرم و قبل از پایان ورزش بدن خود را سرد کنید:

گرم کردن قبل از شروع ورزش و همچنین سرد کردن بدن بعد از ورزش کردن فایده های زیادی برای سلامتی دارد .بخصوص برای کسانی که دچار بیماری فشار خون بالا هستند باعث می شود که ریتم قلب به حالت نرمال برگردد .  راه رفتن نرمال روی تردمیل، یا  انجام ورزش های ساده برای گرم کردن و سرد کردن بدن در آغاز و پایان ورزش می تواند بسیار مفید باشد

داروها و تپش  قلب

بعضی داروها مانند بتابلوکرها یا بلوک  کننده های کانال کلسیم قادرند ضربان قلب را آرامتر کند. بهتر است اگر داروی خاصی  مصرف می کنید قبل از شروع  فعالیت های ورزشی با پزشک درمیان بگذارید

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *