کاهش طبیعی قند خون با رژیم غذایی و ورزش مناسب

کاهش طبیعی قند خون با رژیم غذایی و ورزش مناسب

دیابت هنگامی رخ می دهد که پانکراس شما دیگر نمی تواند انسولین را به مقدار کافی تولید کند یا بدن شما کمتر به انسولین حساسیت تولید می کند . بدون انسولین مؤثر، سطح قند خون شما می تواند از کنترل خارج شود. گلوکز خون بالا (هیپرگلیسمی) در دیابت نوع ۲ شایع است. اما هر فرد مبتلا به دیابت می تواند دارای قند خون بالا باشد.

کاهش قند خون شما برای مدیریت کوتاه مدت و بلند مدت دردیابت بسیار مهم است . هنگامی که درمان نمی شود، هیپرگلیسمی می تواند باعث شود:

  • آسیب چشم
  • بیماری قلب و عروقی
  • نارسایی کلیه
  • آسیب عصبی (نوروپاتی)
  • عفونت های پوستی و لثه
  • مشکلات مشترک
  • کم کاری دیابتی

برخی از علائم شایع عبارتند از:

  • ناگهانی خستگی بیش از حد
  • سردرد شدید
  • تار ی دید
  • افزایش ادرار
  • درد شکم
  • حالت تهوع
  • دهان خشک
  • سرگیجه

هدف این است که قبل از شروع دیابت از ابتلا به آن جلوگیری شود . این می تواند به طور ناگهانی رشد کند، اما در بسیاری از موارد قند خون بالا در طی چند روز رشد می کند.

کاهش طبیعی قند خون با رژیم غذایی و ورزش مناسب

رژیم غذایی برای دیابت

تغییرات غذایی یکی از اولین اقدامات انجام شده توسط بیماران دیابتی است . نه تنها یک رژیم سالم باعث می شود که احساس خوبی داشته باشید، بلکه می توانید قند خون خود را در طول فرایند نیز کاهش دهید. کربوهیدرات اغلب منبع اصلی هستند، زیرا آنها بیش از هر گروه غذایی دیگر بر گلوکز تاثیر می گذارد . اما مهم است بدانیم که برخی از کربوهیدراتهای سالم می توانند قند خون را افزایش دهند. یکی از راه های فرمول بندی رژیم غذایی سالم دیابت با تمرکز بر غذاهای کم گلیسمی (GI) است. کمبود GI سبب افزایش قند خون می شود. مثالها عبارتند از:

  • جو
  • گندم
  • سبزیجات
  • لوبیا

بالاترین مواد غذایی GI عبارتند از:

  • برنج سفید
  • نان سفید
  • ذرت بو داده
  • كدو حلوايي

هنگام جلوگیری و کنترل دیابت، باید غذاهای پرچرب را محدود کنید . اگر شما تصمیم به تجزیه و تحلیل، همراه با مصرف کم مواد غذایی دارای GI بالا هستید GI . فقط باید مصرف شود اگر قند خون شما در محدوده طبیعی باشد. توجه به GI فقط یک تغییر رژیم غذایی سالم است که می تواند قند خون بالا را بهبود بخشد. کنترل بخشی نیز مهم است . پرخوری می تواند منجر به افزایش قند شود . شما همچنین می توانید غذای ناخواسته و غذاهای فرآوری شده را برای رسیدن به گلوکز خون پایین تر محدود کنید . این موارد حاوی قند افزوده است که می تواند هر طرح خوردن دیابت را از بین ببرد . اگر به کل غذاها تمرکز کنید، احتمالا تفاوت قند خون را مشاهده خواهید کرد.

ورزش

ورزش منظم یک رژیم غذایی سالم را تقویت می کند و دیابت نیز از این قاعده مستثنی نیست. فعالیت متوسط ​​شما می تواند قند خون خود را کاهش دهد و غذاهای فرایند بدن خود را بدون هیچ گونه افزایش قند به طور موثر کمک کند.  ورزش مناسب حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت در روز و حداقل پنج روز در هفته است.   تمرینات متوسط ​​می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پیاده روی سریع
  • شنا كردن
  • دوچرخه سواری
  • استفاده از دستگاه تردمیل

قند خون خود را قبل از ورزش و بعد از ورزش، قبل از و بعد از غذا اندازه بگیرید.  این می تواند به شما درک بهتری از اینکه ورزش موثر در کاهش قند خون است به شما بدهد . چنین قرائنی همچنین می تواند به شما بگوید که آیا شما نیاز به تنظیم مصرف انسولین دارید یا خیر.  اگر سطح قند خون شما بسیار بالا است (بیش از ۳۰۰ میلی گرم در دسیلیتر)، از انجام تمرین خودداری کنید و به پزشک مراجعه کنید. اگر سطح قند خون شما بیش از ۳۵۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد، یا اگر “کتون”  (اسید هایی که بدن شما تولید می کند، اگر کمبود انسولین در خون وجود داشته باشد و بدن شما مجبور به استفاده از چربی ها به جای کربوهیدرات برای انرژی است)، در ادرار خود دارید ، باید با پزشک تماس بگیرید

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *