جراحی شکم و تمرینات مناسب بعد از آن

جراحی شکم و تمرینات مناسب بعد از آن

ورزش یکی از اجزای مهم بهبودی بعد از عمل جراحی شکمی است، زیرا عدم تمرین باعث ایجاد فتق می شود.  ماهیچه های شکم تضعیف می شوند، زیرا برش از طریق عضله و فاسیا که بافت همبند است، صورت می گیرد .

این نیز بر شما تاثیر منفی خواهد گذاشت. شما می توانید تمرینات را به زودی پس از جراحی انجام دهید و یا ممکن است شما مجبور باشید برای چند هفته صبر کنید. دکتر شما تصمیم نهایی را در مورد آمادگی شما برای انجام تمرینات خواهد گرفت

پمپ های مچ پا

پمپ های مچ پا شامل حرکتات ساده مچ پا به بالا و پایین است . شما باید هر دو ساعت این کار را انجام دهید در حالی که در حین بهبودی به رختخواب رفته اید تا گردش خون را به مچ پا و پاها انجام دهید.  برای انجام پمپ های مچ پا، یک پا را  مانند فشار دادن یک پدال گاز حرکت دهید. سپس، انگشتان پاهای خود را بالا بیاورید، مانند زمانیکه پای خود را از روی گاز برمی دارید.  سپس با پای دیگر این کار را انجام دهید و به صورت متناوب تکرار کنید.

جراحی شکم و تمرینات مناسب بعد از آن

پیاده روی

پیاده روی کوتاه مدت پس از جراحی شکم به افزایش جریان خون کمک می کند.  چند بار در روز با کمک یک پرستار یا دوستان چندین بار پیاده روی کنید.  سعی نکنید خیلی دور نروید یا سریع حرکت نکنید.

لیفتینگ باسن

لیفتینگ باسن یک تمرین ساده برای شکم و کمر است. برای انجام بالابرها، سر  خود را روی زمین یا تخت بر روی بالش قرار دهید . بازوهای خود را در کنار خود قرار دهید، کف دست ها رو به پایین باشد.  پای خود را به حدود هشت تا ۱۲ اینچ از باسن خود بکشید تا زانویتان کمی کمتر از ۹۰ درجه خم شود . پاهایتان را موازی با یکدیگر و در راستای بدنتان قرار دهید سپس، شکم خود را فشار دهید و باسن خود را در هوا بالا ببرید . تنها در حدی بالا ببرید که احساس راحتی داشته باشید و بدن شما در یک خط از زانو تا شانه قرار گیرد، سپس اندام خود را به آرامی پایین بیاورید.

لیفتینگ سر

شما ممکن است یکی از چندین روش را انجام دهید. یکی از گزینه ها این است که روی زمین یا تخت خود قرار گیرید و زانوهای خود را خم کنید و پای خود را حدود ۸ اینچ بالاتر از باسن خود قرار دهید. دستان خود را پشت سر خود قرار دهید و آرنج را خم کنید.  سپس، پایین خود را به کف فشار دهید و همانگونه نگه دارید. چانه خود را به سمت قفسه سینه خود بالا بیاورید. این کار را انجام دهید و سرتان را پایین بیاورید .

گزینه دو دقیقا مانند گزینه ی اول شروع می شود، اما زمانی که شما سر خود را بالا می کشید و شانه خود را بالا می آورید، تا زمانی که هر دو طرف را پایین ببرید، اطمینان داشته باشید که کمرتان  را پایین نگه دارید.

گزینه سه این است که زانوهایتان را ، ابتدا در سمت راست و سپس سمت چپ در حالی که سر و شانه ها را بلند می کنید، روی زمین بگذارید.  این بر عضلات مورب در طرف شکم تأکید دارد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *