چه ورزش هایی در طول دوره قاعدگی خوب است؟

چه ورزش هایی در طول دوره قاعدگی خوب است؟

هنگامی که دوره شما  در ماه می رسد، مشکل است که زیر پوشش ها پنهان شوید تا زمانی که گرفتگی، نفخ و تحریک پذیری تمام شود و بتوانید به حالت عادی برگردید.  خستگی که اغلب با دوره شما همراه است، ممکن است انجام هر کار فیزیکی را دشوار کند.  اما ورزش در طول دوره شما می تواند به کاهش علائم کمک کند تا احساس خوبی داشته باشید . نوع مناسب ورزش یک راه مفید برای مدیریت علائم دوره ماهانه است، بنابراین لازم نیست که زندگی خود را به حالت تعلیق درآورید.

مزایای ورزش در طول دوره قاعدگی

ورزش ممکن است زمانی که دوره خود را می گذرانید، آخرین چیزی باشد که در ذهنتان ایجاد می شود، اما می تواند نقش حیاتی در مدیریت علائم سندرم پیش از قاعدگی یا PMS ایفا کند.  نوشیدن مقدار زیاد آب و مصرف داروهای ضد درد بدون عوارض ممکن است به کاهش درد و التهاب کمک کند . ورزش، در عین حال می تواند به کاهش درد، دادن انرژی و جلوگیری از نشانه های افسردگی و تحریک پذیری در آن زمان کمک کند . با استفاده از ورزش یکی از اولین مکانیسم های دفاع در برابر علائم دوره، ممکن است در هر ماه PMS با شدت کمتری داشته باشید.

چه ورزش هایی در طول دوره قاعدگی خوب است؟

مشکلات ورزش در طول دوره قاعدگی

در برخی موارد ورزش ممکن است در طول قاعدگی ممکن نباشد . اگر از PPMD ​​و یا اختلال افسردگی قبل از قاعدگی رنج می برید، علائم شما ممکن است چنان شدید باشد که زندگی روزمره شما را قطع کند. گرفتگی شدید و خونریزی شدید باعث می شود که ورزش کردن در طول دوره غیرممکن شود و این وضعیت باید از طریق متخصص زنان بررسی و درمان گردد. در عین حال، ورزشکاران مورد آزمایش با این وضعیت در هنگام قاعدگی  بیشتر در معرض آسیب قرار دارند . زنان در طی پنج تا هفت روز از دوره دارای کنترل ضعیف تر هستند، که در طی ورزش ممکن است باعث

آسیب شود.  اجتناب از تمرینات شدید در طول دوره و تمرینات کم، با این حال همچنان مفید است.

ایروبیک سبک

فعالیت هوازی نور می تواند به شما در کنترل برخی از علائم دوره شما کمک کند. پیاده روی یکی از ساده ترین راه های استفاده از این مزایا است. راه رفتن به محل کار، اطراف ساختمان خود را دور بزنید و یا بعد از شام به پیاده روی بروید تا به کاهش گرفتگی و نفخ بپردازید.  شنا می تواند در طول دوره شما کمر درد را کاهش دهد. وزن ناچیز آب همچنین می تواند به ورزش راحت تر کمک کند.

یوگا

در طول دوره، گرفتگی عضلانی، خستگی عضلات و درد پشت شما می تواند روز شما را مختل کند. کلاس یوگا می تواند به شما کمک کند تا برخی از این شرایط را بهبود بخشد، به شما اجازه می دهد تا به آرامی از عضلات خسته و آسیب دیده را بکشید.  شما همچنین می توانید حرکات را روی یک توپ تمرین انجام دهید تا فشار بر روی شکم خود را برای تسکین دهید . بعضی از انواع حالات، مانند گربه به شما اجازه می دهد تا عضلات پشت خود را در حالتی که موقعیتتان در طول دوره راحت است، کشش دهید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *