ورزش های مفید در دوران بارداری و مزایای آن

ورزش های مفید در دوران بارداری و مزایای آن

ورزش در دوران بارداری شگفت انگیز است. این موجب تقویت خلق و خوی می شود، خواب را بهبود می بخشد، درد را کاهش می دهد . همچنین با تقویت ماهیچه ها و ایجاد استقامت، شما را برای زایمان آماده می کند و بعد از اینکه نوزاد شما متولد شد، دوباره شکل می گیرد. تحقیقات نشان می دهد که ورزش قبل از زایمان نیز خطر ابتلا به دیابت بارداری را کاهش می دهد .

ورزش های مفید در دوران بارداری

اگر در شما دیابت بارداری تشخیص داده شده است، ورزش می تواند به شما در درمان وضعیت و جلوگیری از عوارض کمک کند.ورزش بسیار مفید است و کالج آمریکایی متخصص زنان و زایمان توصیه می کند که زنان سالم با حاملگی های بدون عارضه حداقل ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در روز با شدت متوسط ​​در اکثر یا تمام روزهای هفته تمرین کنند . تمرین ایده آل، قلب شما را پمپاژ می کند، شما را منعطف نگه می دارد، افزایش وزن را کنترل می کند و ماهیچه های شما را برای رسیدگی به خواسته های فیزیکی بارداری و دوره پس از زایمان بدون ایجاد تنش فیزیکی ناخواسته برای شما یا کودک آماده می کند.
پیش از شروع هر برنامه ورزشی، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید. اگر بخواهید کار را انجام دهید، حتما به بدن خود توجه کنید.  اگر درد و ناراحتی احساس کردید، متوقف کنید. قبل از قرار دادن کفش ورزشی خود، قوانین مربوط به تمرینات حاملگی را بیاموزید. بسیاری از ورزشگاه ها و مراکز اجتماعی کلاس های تناسب اندام را برای زنان حامله طراحی کرده اند و زنان می توانند از راهنمایی های کارشناسانه در زمینه ورزش با خیال راحت استفاده کنند. فعالیت های زیر معمولا برای مادران باردار هستند،

پیاده روی

یکی از بهترین تمرینات قلبی عروقی برای زنان باردار، پیاده روی بدون فشار بر روی زانو و مچ پا است.  این نیز آسان است و تقریبا در هر جایی انجام می شود، نیازی به تجهیزاتی فراتر از یک جفت کفش حمایتی مناسب نیست و در تمام ۹ ماه حاملگی می تواند امن باشد.

شنا

ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و کارشناسان تناسب اندام، شنا را به عنوان بهترین و مطمئن ترین ورزش برای زنان باردار معرفی می کنند. راحتی ایده آل است، زیرا گروه های عضلانی بزرگ (هر دو دست و پا)، مزایای قلبی عروقی را فراهم می کند، تورم را کاهش می دهد و به شما امکان می دهد تا با وجود تمام پوند اضافی که شما حمل می کنید احساس بی وزنی کنید. این می تواند به ویژه برای زنان مبتلا به کمردرد مفید باشد.

ایروبیک

ورزش ایروبیک قلب شما را تقویت می کند و بدن شما را منعطف می کند.  اگر یک کلاس برای زنان باردار بیابید، شما از دوست بودن با دیگر مادران لذت خواهید برد و احساس اطمینان دارید که هر جنبش برای شما و کودک شما امن است.

رقص

از طریق رقص با آهنگ های مورد علاقه خود در اتاق نشیمن خود و یا در یک کلاس رقص گروهی، قلب خود را پمپاژ کنید . اجتناب از روال هایی که برای جهش یا چرخش ضروری است.

ورزش های مفید در دوران بارداری و مزایای آن

دویدن

دویدن یک راه عالی برای تمرین قلب و ایجاد استقامت در دوران بارداری است.  شدت اجرای شما عمدتا بستگی دارد که آیا شما یک دونده هستید یا یک تازه وارد هستید . اگر شما یک مبتدی هستید، بهتر است ابتدا در مسیرهای کوتاه تر با سرعت کم شروع  کنید و به تدریج تا ۳۰ دقیقه ادامه دهید.

انعطاف پذیری و آموزش قدرت برای مادران

یوگا

یوگا می تواند تنفس عضلانی را حفظ کند و در صورت لزوم با اندکی انعطاف پذیر در مفاصل شما عمل کند . اما برای تمرین قلب خود، ممکن است مجبور شوید چندین بار در هفته پیاده روی کنید و یا شنا کنید.

کشش

کشش یک راه عالی برای حفظ حرکات بدن شما، آرامش بخش و همچنین جلوگیری از فشار عضلات است.  تمرین کششی را به تمرینات قلبی و عروقی خود اضافه کنید.

تمرینات مربوط به وزن

تا زمانی که از احتیاط لازم و از تکنیک خوب استفاده کنید (یعنی حرکات کم و کنترل شده)، تمرینات وزنی یک راه عالی برای ایمنی و تقویت عضلات است. استحکام ساختمان در دوران بارداری به شما کمک خواهد کرد که برای زایمان کامل کودک به زودی اقدام کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *