غذاهایی که باعث افزایش شیر مادران می شود را می شناسید؟

غذاهایی که باعث افزایش شیر مادران می شود را می شناسید؟

وقتی شیردهی می کنید،  بعضی از غذاها می توانند به افزایش شیر و مقوی شدن آن کمک کنند.

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسرکاملا دانه ای و طبیعی است. یک کاسه از بلغور جو دوسر به مدت طولانی بعد از صبحانه شما را حفظ می کند و ممکن است به افزایش شیر کمک کند.  علاوه بر این، بلغور جو دوسر دارای آهن زیاد است. کم خونی فقر آهن که در مادران جدید رایج است، می تواند در تامین شیر شما مشکل ایجاد کند.

بادام ها

بادام فقط با پروتئین بسته بندی نشده است آنها منبع خوبی از کلسیم هستند و کمک می کند. مادران شیرده باید ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم در روز مصرف کنند. این به این دلیل است که شیر شما دارای مقدار زیاد کلسیم است و اگر در رژیم غذایی شما کافی نباشد، استخوان ها و دندان هایتان می توانند کلسیم مورد نیاز خود را از دست بدهند  پاداش: بادام یکی دیگر از منابع کلسیم است.

زردآلو

زردآلو حاوی فیبرهای رژیمی، ویتامین A، ویتامین C و پتاسیم است، همه مواد مغذی ضروری است. خوردن زردآلو همچنین می تواند پرولاکتین را افزایش دهد – این هورمونی است که بدن شما را به تولید شیر  کمک می کند. کلم تازه، یک منبع فیبر بهتر از زردآلو است . اگر شما کنسرو مصرف  می کنید، کنسروهایی که در آب یا آبمیوه های طبیعی بسته بندی شده اند، به جای شربت شیرین،استفاده کنید.  زردآلو خشک شده نیز به راحتی می تواند به عنوان یک میان وعده بر روی آن قرار بگیرد.

ماهی سالمون

این ماهی خوراکی و چرب ممکن است گوشت کامل برای تغذیه مادران شیرده  باشد. این پروتئین بالا است و همچنین حاوی مقدار زیادی ازDHA، نوعی چربی که برای توسعه سیستم عصبی کودک مهم است.  هر دو ماهی سالمون و قزل آلا برای شما مفید هستند.  اگر لبنیات نداشته باشید، می توانید ماهی قزل آلا کنسرو شده، که حاوی استخوان های کوچک ماهی آزاد است، برای گرفتن برخی از کلسیم اضافی مصرف کنید.

ماست

یخچال و فریزر خود را با ماست پر کنید، زیرا مواد خام دارای پروتئین و کلسیم هستند . فقط مراقب باشيد که برای تغذیه بعضي از مادران گفتند كه اگر كودك با عدم تحمل پروتئين شير تشخيص داده شود، مصرف لبنيات باید از بين برود.  نشانه های کودک شما می تواند یکی از آنها شامل تف کردن مکرر، اسهال، مدفوع خونین، بثورات، سرفه و خس خس باشد.

لوبیا

لوبیا سیاه و سفید و سایر لوبیا ها غنی از فیبر بوده که می توانند برای سیستم گوارش شما مفید باشند و منابع فوق العاده ای از آهن و پروتئین هستند . درست است که بعد از خوردن لوبیا، معده نفخ میکند و گاز تولید می کند، اما هنگامی که به وسیله شیر مادر دریافت می شود، در معده کودک شما گاز  تولید نخواهد داد.

غذاهایی که باعث افزایش شیر مادران می شود را می شناسید؟

اسفناج

در واقع، تقریبا هر سبزی تیره و برگ سبز دارای خاصیت تغذیه ای بالا با شیر مادر است . این شامل بروکلی و اسفناج هم است. آنها پر از مواد مغذی و حتی کلسیم هستند. بنابراین شما می توانید سبزیجات و سبزیجات غنی از کلسیم را در یک غذای خوشمزه و پر کالری دریافت کنید.  به علاوه بهتر است که اسفناج به همه صورت مصرف شود.  آن را به صورت تازه در یک سالاد بخورید، آن را بعنوان یک غذا بخورید، یا آن را به لازانیا یا یکی دیگر از غذاهای مورد علاقه اضافه کنید. بعضی دیگر از غذاهای غنی از کلسیم هستند مانند زردآلو که به افزایش شیر کمک می کنند چون پرولاکتین را افزایش می دهند.  آنها همچنین دارای فیبر بالا، درمان طبیعی شیرین هستند .

دانه کنجد

دانه های کنجد جزو خوراکی های کلسیم دار قرار داده می شوند و منبع خوبی از فیبر، آهن، منیزیم، فسفر، مس و منگنز می باشند.  آنها را بخورید و یا روی یک سالاد سبزیجات دارای برگ سبز تیره بریزید یا بعضی ها را به سبزیجات خود اضافه کنید لوبیا سبز و دانه کنجد ترکیبی خوشمزه هستند.

برنج قهوه ای

برنج سفید را حذف کنید، برنج قهوه برای شما بهتر است زیرا فیبر و سایر مواد مغذی بیشتری به دست می آورید.

جو

یکی دیگر از دانه های مفید، جو است که شما را پر از آب و مقدار زیادی فیبر می کند . همچنین می تواند باعث کاهش کلسترول خون شما شود.

رازیانه

این که آیا شما ترجیح می دهید رازیانه را با یک فنجان چای بخورید یا به سالاد خود اضافه کنید، منبع خوبی از فیبر و آنتی اکسیدان ها است.  در حالی که برای کمک به هضم شناخته شده است، همچنین می تواند میزان شیر شما را افزایش دهد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *