بهترین مواد غذایی آنتی اکسیدان دار

 

بهترین مواد غذایی آنتی اکسیدان دارآنتی اکسیدان ها ویتامین ها و مواد مغذی  هستند که در غذاها یافت می شوند و برای بدن بسیار مفید هستند. شایع ترین  آنتی اکسیدان ها عبارتند از بتا کاروتن، ویتامین C، ویتامین E و آنتی اکسیدان ها هستند که  برای جلوگیری و آسیب سلول های ناشی از رادیکال های آزاد و آلاینده های مفید بکار می رود. این بدان معنی است که مواد غذایی آنتی اکسیدانی دار  برای کند کردن روند پیری، جلوگیری از بیماری هایی مانند بیماری های قلبی، سرطان و آلزایمر، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش فشار خون بکار می روند، . بهترین راه برای کسب آنتی اکسیدان  خوردن یک رژیم غذایی غنی از مواد غذایی آنتی اکسیدانی است.

به طور کلی، بهترین مواد غذایی آنتی اکسیدان طبیعی،  با حداقل پردازش شده است. این به این معنا نیست که مواد غذایی پخته نشوند ،بهتر است برای خرید این مواد غذایی مواد افزودنی و نگهدارنده نداشته باشند. روند پخت و پز ، از قبیل بخار پز سریع، کمک می کند تا مواد غذایی  مغذی مفید آن بیشتر حفظ شود. مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها  شامل میوه، سبزی، حبوبات، و خانواده غلات کامل  است.

میوه ها  آنتی اکسیدان زیادی دارند به ویژه  انواع توت ها , زغال اخته غنی از آنتی اکسیدان است   انواع  دیگر  توت ها مانند زغال اخته، توت فرنگی، تمشک آنتی اکسیدان بالایی دارند. سایر میوه هایی که آنتی اکسیدان دارند عبارتند از پرتقال، انار، انگور، سیب، و طالبی،
بهترین مواد غذایی آنتی اکسیدان دار

سبزیجات هم آنتی اکسیدان بالایی دارند. برخی از آنها عبارتند از سبزی های برگ دار مانند اسفناج و کلم پیچ، و همچنین سبزیجات رنگ روشن مانند هویج و فلفل, کلم بروکلی، گوجه فرنگی، کلم بروکسل، کنگر فرنگی و سیب زمینی شیرین همچنین  مواد غذایی که انتی اکسیدن بسیار بالایی دارند عبارتند از لوبیا، حبوبات و غلات سبوس دار که مواد مغذی خوبی دارند

ادویه های موجود در ترشی جات مانند سیر و زنجبیل، و چای سبز  منبع بزرگ  آنتی اکسیدان است و همچنین سعی کنید  از غذاهای فرآوری شده  بپرهیزید  تنقلات مانند چیپس و یا کوکی ها  نخورید و جایگزینی آنها با غذاهای آنتی اکسیدان هم سالم زندگی کنید و هم از چاقی پیشگیری کنید

 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *