خواص و خطرات احتمالی مصرف بادام را بشناسید

خواص و خطرات احتمالی مصرف بادام را بشناسید

بادام می تواند به تنهایی یا خرد شده خوراکی باشد . آنها به صورت آرد، روغن، کره یا شیر بادام، در دسترس می باشند. مزایای سلامتی بادام، در طول قرن ها مستند شده است و تحقیقات مدرن بسیاری از این ادعاهای را پشت سر گذاشته اند – دلایل زیادی برای استفاده آنها در رژیم غذایی وجود دارد.

بادام چیست؟

بادام، گونه ای از درخت بومی است که به هند، شمال آفریقا و شرق میانه می پردازد. بادام، که ما مصرف می کنیم، در واقع دانه است. گمان می رود که درختان بادام، از یکی از قدیمی ترین درختان محسوب می شود. شواهدی از درختان بادام زمینی که از ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۰ میلادی پیش از میلاد در اردن کشف شده است.  بادام وحشی (تلخ بادام) حاوی گلیکوئید آمیگدالین هستند. هنگامی که یک بادام، به صورت پودر یا جویدن مصرف می شود، این ترکیب به اسید پروسیش (هیدروژن سیانید) تبدیل می شود که یک سم مرگبار است.  اما بادام زمینی (بادام سرد) حاوی گلیکوئید آمیگدالین نیست و مطمئنا برای خوردن غذا است.

مزایای سلامتی بادام زمینی

مزایای سلامتی بالقوه مرتبط با مصرف بادام، شامل کاهش کلسترول و کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی است.

بادام و کلسترول

یک مطالعه منتشر شده در مجله انجمن تغذیه آمریکا نشان می دهد که مصرف بادام، باعث افزایش سطح ویتامین E در گلبول های قرمز و پلاسما می شود و همچنین باعث کاهش کلسترول می شود.

بادام و سرطان خطر

محققان در گروه تغذیه، دانشگاه کالیفرنیا، یک مطالعه برای تعیین اثر بادام، بر سرطان روده بزرگ انجام دادند. به گفته نویسندگان، نتایج نشان داد که “مصرف بادام، می تواند خطر سرطان روده بزرگ را کاهش دهد و این کار را از طریق حداقل یک مولکول مرتبط با چربی بادام” انجام می دهد.
تحقیقات آنها در مجله های مرتبط با سرطان منتشر شده است.

خواص و خطرات احتمالی مصرف بادام را بشناسید

بادام و بیماری قلبی

بادام، همراه با آجیل و دانه ها به طور کلی، اغلب با سطوح بالاتری از چربی خون همراه است و برای قلب مفید است.  شواهدی وجود دارد که نشان می دهد وجود بادام، در رژیم غذایی شما می تواند به جلوگیری از بیماری قلبی کمک کند.یک تحقیق که در مجله Circulation منتشر شده، تأثیر بادام، بر بیماریهای عروق کرونر قلب را مورد بررسی قرار داد، محققان نتیجه گرفتند که “بادام، به عنوان میان وعده در رژیم های غذایی افراد مبتلا به هیپرلیپیدمی، (پروتئین و فیبر) و اجزای اسید چرب غیرمستقیم بادام، به طور قابل توجهی باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می شود. ”
در یک تحقیق دیگر که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، دانشمندان دریافتند که بادام، به میزان قابل توجهی میزان آنتی اکسیدان ها در جریان خون، کاهش فشار خون و بهبود جریان خون را افزایش می دهد . یافته های آنها وزن این نظریه را افزایش می دهد که رژیم های غذایی با مقدار زیادی آجیل دارای مزایای سلامتی زیادی هستند.

خطرات احتمالی مربوط به بادام

خطرات احتمالی مربوط به مصرف بادام، وجود دارد. آلرژی به بادام، واقعا شایع است.  علائم آلرژی بادام، می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • درد معده یا گرفتگی
  • تهوع و استفراغ
  • مشکل بلعیدن
  • اسهال
  • خارش
  • تنگی نفس
  • تنفس دشوار

اگر به بادام، حساسیت دارید، مهم است که از مصرف هر گونه مواد غذایی که ممکن است حاوی آنها باشد جلوگیری کنید . . بادام، گاهی در کیک، بیسکویت، نان، شکلات، بستنی و برخی از لیکورها (مانند آموندین) استفاده می شود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *