تمرینات کگل چیست و نحوه انجام آنها چگونه اند؟

تمرینات کگل چیست و نحوه انجام آنها چگونه اند؟

تمرینات کگل باعث تقویت عضلات کف لگن می شود. این عضلات جریان ادرار را کنترل می کنند و اندام های لگن شما را در جای خود قرار می دهند.

پزشکان اغلب تمرینات کگل را برای موارد زیر تجویز می کنند:

  • بی اختیاری استرس این به معنی نشت ادرار است وقتی که شما خنده، سرفه، عطسه، شلاق زدن، یا بلند کردن چیزی سنگین.
  • درخواست بی اختیاری این نیاز به ادرار کردن است که خیلی قوی است که شما نمیتوانید به مدت زمان در توالت برسید.
  • ضعف کف لگن به علت زایمان. زایمان می تواند عضلات کف لگن را تسریع و تضعیف کند. و این می تواند مشکلات کنترل ادرار را ایجاد کند. همچنین می تواند به یک یا چند اندام لگن اجازه دهد که سگ را از بین ببرد. وقتی رحم فرو می ریزد، پرولاپس رحم نامیده می شود. زنان در طول و بعد از حاملگی می توانند از پیشگیری از این مشکل جلوگیری کنند.

تمرینات کگل چیست و نحوه انجام آنها چگونه اند؟

چگونه تمرینات کگل را انجام دهید

تمرینات کگل آسان و در هر نقطه می تواند انجام شود. عضلات را برای جلوگیری از ادرار کردن پیدا کنید. فشار دادن این عضلات به مدت ۳ ثانیه . سپس ۳ ثانیه آرامش دهید. عضلات شکم و ران شما وقتی که این کار را می کنند، نباید سفت شوند. هر هفته ۱ ثانیه اضافه کنید تا بتوانید هر بار ۱۰ ثانیه فشار دهید. این تمرین را ۱۰ تا ۱۵ بار در جلسه تکرار کنید. سعی کنید حداقل ۳ بار در روز انجام دهید. در حالی که ادرار می کنید،  کگل را انجام ندهید . انجام آنها در طول ادرار کردن می تواند مثانه شما را صدمه ببیند.

کگل بهترین کار را انجام می دهد زمانی که به صورت منظم انجام می شود. پزشک شما ممکن است بخواهد سعی کند کگل را با بیوفیدبک انجام دهد . این به شما اجازه می دهد تا زمانی که یک تمرین درست انجام می شود، بهبود را احساس کنید. اگر بعد از انجام کگل برای مدت ۳ یا ۴ ماه بهبودی حاصل نشد با پزشک خود صحبت کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *