راه های افزایش چربی قهوه ای بدن برای سوزاندن کالری بیشتر

راه های افزایش چربی قهوه ای بدن برای سوزاندن کالری بیشتر

هنگامی که بحث کاهش وزن و چربی سوزی پیش میاید، حرفی از چربی سیاه و سفید نیست . اما تحقیقات جدید نشان می دهد ممکن است برخی از مزایا در چربی قهوه ای وجود داشته باشد . برای محققان به مدت طولانی ثابت شده است که بسیاری از ما دارای چربی سفید بیش از حد هستیم: نوعی که خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و سایر مشکلات سلامتی را افزایش می دهد.

 اما در حال حاضر، تحقیقات در حال ظهور ثابت کرده است که ممکن است سطح چربی قهوه ای ما افزایش یابد، که باعث بهبود سلامتی می شود، زیرا در واقع به ما کمک می کند کالری را بسوزاند و چربی سفید را از بقیه بدن حذف کند.

خوشبختانه، راه های ساده ای برای افزایش میزان چربی قهوه ای شما وجود دارد:

۱- به خودتان گرسنگی ندهید

نورونهای تنظیم کننده گرسنگی در مغز به ما اطلاع می دهند که کافی است(سیر شده اید).  در حال حاضر این نورونها وظیفه دیگری دارند، محققان دانشکده پزشکی ییل دریافتند که در موشها، این نورونها واقعا میتوانند چربی را به چربی قهوه ای تبدیل کنند . این مطالعه که در مجله Cell منتشر شد، دریافت که خوردن کالری کم، مانع از تبدیل چربی سفید به قهوه ای می شود، در حالیکه  مصرف کالری به اندازه کافی برای رفع گرسنگی، سبب افزایش چربی سفید به چربی های قهوه ای شده است. تحقیقات دیگر نشان می دهد که خوردن بیش از حد می تواند باعث آسیب شود. مصرف بیش از حد کالری سبب افزایش چربی سفید می شود، اما همچنین باعث می شود چربی های قهوه ای که باعث سوختن کالری ها می شود آسیب ببینند.

۲-سیب بخورید

مصرف یک سیب در روز میتواند سلامتی را حفظ کند و چربی را از بین ببرد. محققان دانشگاه آیووا دریافتند که اسید ursolic (که در پوست سیب یافت میشود که سیب را براق میکند) چربی قهوه ای را در موش افزایش داد حتی وقتی که آنها رژیم غذایی با چربی بالا داشتند.

۳-ورزش

فعالیت بدن شما ممکن است، وقتی که حرف سوزاندن چربی پیش می آید، بحثی آشنا به نظر بیاید . تحقیقات نشان می دهد که چرا بسیاری از مردم به طور منظم به باشگاه ها می پیوندند. موفقیت یک مطالعه بر روی حیوانات که در مجلات منتشر شده است، نشان می دهد که مدل های بیماری و مکانیسم های این کار باعث انتشار آنزیم ایرویزین می شود که سلول های چربی سفید را به قهوه ای تبدیل می کند.  تحقیقات جدید که در نشست سالانه انجمن دیابت آمریکا برگزار شده است نشان می دهد که ورزش می تواند چربی قهوه ای را در مردان افزایش دهد و این مزایا پس از ۱۲ هفته تمرین در یک ورزش دوچرخه سواری افزایش می یابد.

۴- بخاری را خاموش کنید.

یک مطالعه که در مجله تحقیقات بالینی منتشر شد، به بررسی ۱۲ مرد جوان با مقادیر کمتر از حد متوسط ​​چربی قهوه ای اشاره کرد که از آنها خواسته شد که در یک اتاق ۶۳ درجه فارنهایت برای دو ساعت در روز طی شش هفته بمانند . آنها در سرما ۱۰۸ کالری اضافی در مقایسه با دمای طبیعی داخل ساختمان سوزانده بودند . حتی بهتر از این، بعد از شش هفته بدن آنها کالری ۲۸۹ اضافی کالری را در معرض سرما سوزانده بود و محققان را به این نتیجه برساند که قرار گرفتن در معرض دمای پایین، فعالیت ژن را افزایش می دهد که چربی سفید را به قهوه ای تبدیل می کند.

۵-تحریک تولید ملاتونین بدن شما

علاوه بر اینکه، هورمون ملاتونین به تنظیم چرخه خواب و خوابیدن ما کمک می کند، تحقیقات منتشر شده در مجله Pineal Research به این نتیجه رسید که ملاتونین در موش های صحرایی، چربی “بژ” را افزایش می دهد، که مشابه چربی قهوه ای با قابلیت های سوزاندن کالری است.  در حالی که شما ممکن است به مصرف مکمل وسوسه شود، کارشناسان می گویند بهترین راه برای تحریک تولید طبیعی بدن شما علاوه بر اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور تلویزیون، کامپیوتر و صفحه نمایش دیگر، قرار گرفتن در معرض  نور خورشید در طول روز و مصرف مواد غذایی غنی از ملاتونین ، از جمله بادام، گوجه فرنگی، گیلاس ترش، هل نارنجی و گشنیز است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *