کشمش و مزایای خوردن روزانه آن برای سلامتی بدن

کشمش و مزایای خوردن روزانه آن برای سلامتی بدن

کشمش ها مواد مغذی ضروری را به شما عرضه می کنند و خوردن روزانه آنها ممکن است مزایای سلامتی شما را تامین کند.  دستورالعمل های تغذیه ای برای آمریکایی ها در سال ۲۰۱۰ توصیه می کنند روزانه به اندازه ۲ قاشق غذا خوری مصرف کنند .

تقویت کننده انرژی

از آنجا که کشمش، غنی از کربوهیدرات ها، به ویژه قندهای طبیعی است، هنگامی که مصرف می کنید بدون افزایش وزن، دچار افزایش انرژی می شوید و به شما انرژی افزایش می دهد.  به همین علت، کشمش، از میان وعده های قبل یا بعد از تمرین بسیار لذت بخش است. کشمش ها حاوی حدود ۱۳۰ کالری و ۳۱ گرم کربوهیدرات در هر یک چهارم فنجان است.  مطالعه ای در سال ۲۰۱۱ نشان داده است که کشمش، جایگزین انرژی مناسبی برای پودرهای ورزشی در طول تمرینات شدید است.

از بین برنده یبوست

خوردن کشمش، به طور منظم می تواند به کاهش یا رفع یبوست کمک کند. کشمش، منبع خوبی از فیبر رژیم غذایی است که در صورت ابتلا به یبوست مفید است.  یک بررسی که در سال ۲۰۰۹ در نشریات “تغذیه” منتشر شده است، نشان می دهد مصرف ۱۴ گرم فیبر غذایی برای هر ۱۰۰۰ کالری که می خورید لازم است. مصرف ۱/۴ فنجان کشمش، حدود ۲ گرم فیبر رژیمی را فراهم می کند.

کشمش و مزایای خوردن روزانه آن برای سلامتی بدن

غنی از مواد مغذی

کشمش، خوراکی های مغذی هستند . آنها یکی از معدود مواد غذایی گیاهی دارای آهن

(یک ماده معدنی ضروری) و پروتئین هایی هستند که بدن شما روزانه نیاز دارد تا اکسیژن را به سلول های بدن شما انتقال دهند.  خوردن کشمش ها به طور روزانه می تواند به مکمل توصیه های غذایی خود یعنی ۸ میلی گرم برای مردان و زنان بالای ۵۰، ۱۸ میلی گرم روزانه برای زنان بارور، ۲۷ میلی گرم در دوران بارداری و ۹ میلی گرم در روز برای شیرخواران کمک کند.  کشمش ها نیز غنی از پتاسیم، مواد مغذی و آنتی اکسیدان هستند.

کاهش خطرات ابتلا به بیماری

دوز روزانه کشمش، همچنین ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مزمن شما را کاهش دهد.  بررسی سال ۲۰۱۳ در مجله علم مواد غذایی گزارش می دهد که خوردن کشمش، به طور مرتب با سطح قند خون پایین، کاهش فشار خون، کاهش سطح کلسترول، کاهش تری گلیسیرید، افزایش سدیم و کاهش مصرف مواد غذایی همراه است . بنابراین، این بررسی نشان می دهد که مصرف کشمش، باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و احتمالا اضافه وزن و چاقی می شود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *