فواید و مضرات آرد بادام

فواید و مضرات آرد بادام

استفاده از آرد بادام به جای آرد گندم سنتی در حال افزایش است، اما قبل از اضافه کردن آن به رژیم غذایی خود، بهتر است ارزش غذایی آرد بادام را بدانید

آرد بادام چیست؟

آرد بادام،  ۱۰۰٪   از بادام  تشکیل شده است.پوست بادام را گرفته و  آن را در آسیاب پودر میکنند. بسیاری از مردم از آرد بادام  بدلیل داشتن  مواد مغذی  استفاده میکنند اصولا  این نوع آرد در مقایسه با آرد معمولی برای سلامت بدن مفید تر است.  افرادی که دارای بیماری سلیاک یا عدم تحمل گلوتن هستند، از آرد بادام استفاده می کنند زیرا حاوی گلوتن نیست. این آرد نیز با آرد معمولی در طعم و مزه متفاوت است اگر دوست دارید آرد سالمی مصرف کنید آرد بادام گزینه خوبی است عطر و طعم عالی دارد ولی قیمتش نسبت به آرد معمولی گرانتر است

 

مواد مغذی موجود در  آرد بادام

مواد مغذی در  آرد بادام عبارتست ، از جمله غلظت بالا چربی های سالم، فیبر غذایی و پروتئین . در ۱۲۵ گرم آرد بادام، ۱۴٪ از نیازهای پروتئین روزانه  و همچنین تقریبا ۱۰٪ فیبر رژیمی که هر روز نیاز دارید، وجود دارد. پودر بادام همچنین  منبع عالی کربوهیدرات ها، به ویژه برای افرادی است که در جستجوی جایگزین آرد گندم در رژیم غذایی خود هستند. همچنین مقدار زیادی ویتامین E،  دارد که بیش از ۱۰۰٪ نیاز روزانه  را در هر وعده، تامین میکند علاوه بر مقدار خوب آهن، ریبوفلاوین، کلسیم، پتاسیم و منیزیم نیز دارد.

فواید آرد بادام

مهمترین فواید بادام عبارتند از:  بهبود سلامت قلب، محافظت در برابر سرطان های خاص، کاهش خطر ابتلا به دیابت، افزایش انرژی و کمک به کاهش وزن، است.
 

سلامت قلب

در آرد بادام مقدار زیادی چربی های غیر اشباع شده  وجود دارد که به عنوان کلسترول خوب شناخته شده است  و می تواند به جلوگیری از عوارض قلبی عروقی ناشی از کلسترول بالا مانند آترواسکلروز، حملات قلبی و سکته مغزی کمک کند.

 

سرطان

تحقیقات نشان داده است که مصرف منظم آرد بادام می تواند اثرات ضد سرطان داشته باشد، خصوصا در مورد سرطان کولون. برخی از مواد فعال و چربی های سالم موجود در این آرد باعث جلوگیری از تشکیل سرطان و گسترش سرطان به سایر قسمت های بدن می شوند.


انرژی

این آرد  غنی از کربوهیدرات های سالم، است که  می تواند انرژی  را بالا ببرد

 

 

 کاهش وزن

با توجه به  مغذی موجود در این آرد، در مقایسه با آرد معمولی، می تواند سریعتر وزن کاهش یابد و در نتیجه مانع چاقی می شود

 


دیابت

با حذف قندهای ساده از آرد، این آرد مخصوص می تواند به تنظیم  گلوکز و انسولین در بدن کمک کند. این امر برای افراد مبتلا به دیابت یا افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری  دیابت هستند مناسب است.

 


هضم غذا

تقریبا ۱۰ درصد از فیبر غذایی را تامین میکند،  در یک وعده  آرد بادام، می تواند حرکت پرستالتی  را بهبود بخشد و هضم را بهتر میکند در نتیجه  یبوست و اسهال را کاهش  می دهد.

 

سلامت استخوان

مقدار زیادی از آهن، منیزیم، پتاسیم و کلسیم در این آرد وجود دارد که به افزایش تراکم  استخوان کمک کرده و  از بیماری هایی مانند پوکی استخوان جلوگیری میکند

تقویت بدن

این نوع آرد همچنین دارای پروتئین بسیار بالایی است که برای رشد و پیشرفت طبیعی و همچنین روند بهبود بدن ضروریست

 

چگونه می توان آرد بادام درست کرد ؟

اگر میخواهید آرد بادام را در خانه درست کردید تهیه  آن ساده است ،فقط به بادام و آسیاب نیاز دارید

بادام  را پوست گرفته البته می دانیم که برای پوست گرفتن باید بادام را خیس کنید بعد پوستش را بگیرید سپس کاملا خشک کرده و در مخلوط کن یا آسیاب بریزید بمدت سی تا چهل ثانیه مخلوط کن را روشن کرده آرد بادام را در یک شیشه درب بسته ریخته و در جای خشک و خنک بدون تابش آفتاب قرار دهید
 

استفاده از آرد بادام

از این آرد استفاده بی شماری می توان کرد، زیرا می توانید جایگزین آرد معمولی کنید یعنی عوض آرد معمولی از این آرد استفاده کنید. شما می توانید یک مقدار مساوی از این آرد را برای آرد معمولی جایگزین کنید،هرچند که  آرد بادام کمی سنگین تر از آرد معمولی است. اگر  فقط از آرد برای طعم استفاده می کنید، نصف آرد معمولی و نصف آرد بادام بریزید

برخی از محبوب ترین استفاده های این آرد در کیک ها، ، کوکی ها و نان ها  است و آن به دلیل طعم خوشمزه آن است  درست کردن پیتزا با این آرد هم خیلی خوشمزه می شود . یا میتوانید قبل از سرخ کردن گوشت در این آرد بغلطانید خلاصه کلام اینکه هر استفاده ای که آرد معمولی دارد این آرد هم دارد
 

نکاتی درباره عوارض جانبی آرد بادام

 

برخی از اختلافات در مورد استفاده از آرد بادام به علت اثرات خاصی مانند افزایش التهاب، افزایش وزن ممکن است و خطر سمی بودن وجود دارد.

التهاب: در این آرد مقدار قابل توجهی از اسیدهای چرب اشباع نشده وجود دارد که در مقایسه با اسیدهای چرب غیر اشباع باعث التهاب می شود. توصیه می شود اعتدال را در مصرف این آرد رعایت کنید

افزایش وزن: با داشتن غلظت بالا چربی ها و کربوهیدراتها، اگر  بیش از حد از این آرد مصرف کنید، می تواند  وزن را بالا ببرد ، درست مثل آرد معمولی.

سمی بودن: به دلیل وجود سموم خاصی در بادام  مانند گلیکوئیدهای سایگونوژن. در مقادیر بسیار زیاد این ماده می تواند به اندازه کافی سیانید هیدروژن  را  آزاد کند بنابراین همیشه آرد بادام را در حالت نرمال بخورید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *