مزایای میوه ها و سبزیجات برای سلامتی بدن چیست؟

مزایای میوه ها و سبزیجات برای سلامتی بدن چیست؟

بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده توسط گروه NPD، یک شرکت تحقیقاتی در بازار، اکثر آمریکایی ها از میوه ها و سبزیجات به اندازه کافی مصرف نمی کنند.  همانطور که در ایالات متحده آمریکا گزارش شد امروزه کودکان و بزرگسالان به طور متوسط ​​بیش از یک فنجان سبزی در روز و کمی بیش از نصف فنجان میوه می خورند.

دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها توصیه می کنند که ما یک رژیم غذایی با مقدار زیادی میوه و سبزیجات بخوریم. و با توجه به سیستم هدایت غذایی MyPlate USDA، نیمی از صفحه ما باید شامل میوه ها و سبزیجات باشد . برای رژیم ۲۰۰۰ کالری، توصیه می شود که هر دو فنجان میوه و ۲٫۵ فنجان سبزیجات بخوریم. خوردن یک رژیم غذایی با مقدار زیادی میوه و سبزیجات باعث بهبود سلامت می شود. گیاهان و میوه ها (هر دو تازه و یخ زده) با ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان ها بارگذاری می شوند که برای محافظت در برابر بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و سرطان محافظت می شوند . آنها همچنین دارای کالری کم هستند . انتخاب سبزیجات انتخابی رنگارنگ خوب است، زیرا مزایای مختلف در طیف رنگ مختلف وجود دارد . برای مثال، رنگدانه نارنجی یافت شده در هویج، کدو تنبل و سیب زمینی شیرین حاوی آنتیاکسیدان بتا کاروتن است.  رنگ قرمز عمیق موجود در گوجه فرنگی حاوی لیکوپن آنتی اکسیدانی است که با سلامت پروستات ارتباط دارد و برای برخی از خبر های خوب، در اینجا دو گروه غذایی هستند که می توانید بخشی از آنها را بخورید و نباید نگران افزایش وزن باشید.

با توجه به تمرکز زیاد روی خوردن رژیم های کم کربوهیدرات، به عنوان یک متخصص تغذیه، اغلب مصرف هنداونه توصیه شده است . آنها همچنین دارای کالری کم هستند و آنها برای سلامت شما خوب هستند. در حالی که تمام میوه ها و سبزیجات سالم هستند، در زیر برخی از اشاره گرها در برخی از نیروگاه های تغذیه است.

سبزیجات

کلم بروکلی دارای خواص تغذیه قدرتمند است: این پر از ویتامین C، کلسیم، فیبر و ویتامین A می باشد . همچنین سولفورفان، یک ترکیب دهنده سلامت است که می تواند با سرطان مبارزه کند.
هویج منبع خوبی از فیبر است که به حفظ سلامت روده، کاهش کلسترول خون و کمک به نگهداری وزن کمک می کند . رنگدانه نارنجی موجود در هویج به علت آنتی اکسیدانی بتا کاروتن است که همچنین در سایر غذاهای نارنجی عمیق مانند سیب زمینی شیرین، کدو تنبل، کدو ساچمه زرد، پاپایا و کتانوپور یافت می شود . بتا کاروتن به ویتامین A در بدن تبدیل شده و به حفظ چشمان سالم کمک می کند، سیستم ایمنی بدن شما را حفظ می کند، پوست شما را سالم نگه می دارد و در برابر برخی از سرطان ها محافظت می کند.

اسفناج در تمام طول سال در فروشگاه های مواد غذایی در سراسر کشور در دسترس است، منبع بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی را ارائه می دهد . اسفناج حاوی مواد معدنی آهن و پتاسیم، ویتامین A، K، C و فولات ویتامین B است. اسفناج همچنین حاوی داروی گیاهی است که می تواند سیستم ایمنی بدن و فلاونوئیدها را تقویت کند که خواص آنتی اکسیدانی دارد که ممکن است در برابر برخی از سرطان ها پیشگیری کند.

مزایای میوه ها و سبزیجات برای سلامتی بدن چیست؟

سیب زمینی شیرین غنی از بتا کاروتن آنتی اکسیدان است و همچنین دارای فیبر، ویتامین B6، فولات، ویتامین C و پتاسیم معدنی است . آنها هنگامی که با پوست خورده می شوند، به خصوص مغذی هستند، و بر خلاف اسطوره ی رژیم غذایی محبوب، عامل چاقی نیستند!

چغندرها حاوی دوزهای سالم آهن، فولات ویتامین B و فیبر هستند.  چغندر قرمز بتسیانین را پیشنهاد می کند که یک رنگدانه گیاهی است که ممکن است در برابر سرطان روده محافظت کند.

میوه ها

طالبی

این عضو خانواده خربزه در آنتیاکسیدان بتا کاروتن، یک پیش ماده ویتامین A بر پایه گیاهی است که در میان سایر شرایط به سلامت چشم کمک می کند . همچنین غنی از پتاسیم معدنی است که ممکن است به کاهش فشار خون و خطر سکته مغزی کمک کند.  هندوانه دارای طعم آبدار، شیرین و محتوای آب بالا است، در حالی که دارای آنتی اکسیدان ها لیکوپن، بتا کاروتن، و ویتامین C، و مواد معدنی پتاسیم و منیزیم است .

مرکبات، از جمله پرتقال و گریپ فروت، منبع مهمی از ویتامین C، فولات و پتاسیم و همچنین فیبر هستند. گریپ فروت صورتی به خصوص در لیکوپن آنتی اکسیدان غنی است . خوردن این میوه ها کل مواد مغذی بیشتری را نسبت به نوشیدن آب به دست می آورد.

آووکادو

غنی از چربی های غیر ضروری قلب سالم است که ممکن است باعث افزایش سطح HDL (کلسترول خوب) و کاهش LDL (کلسترول بد) شود . آنها همچنین در ویتامین E آنتی اکسیدان بالا هستند.

انگور

مصرف انگور ممکن است خطر ابتلا به لخته شدن خون، LDL کلسترول پایین (نوع بد) را کاهش دهد و از آسیب به عروق خونی قلب جلوگیری کند و به حفظ فشار خون سالم کمک کند.  آنتی اکسیدان ها به نام فلاونوئیدها ممکن است حتی باعث افزایش HDL کلسترول (نوع خوب) شوند. رزوراترول موجود در پوست انگور قرمز ممکن است با پیشرفت سرطان مواجه شود . خوردن کل میوه به جای مصرف آب باعث اضافه شدن فیبر می شود.

کیوی

با پوست درخشان سبز، با ویتامین C و فیبر بسته بندی شده است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *