تخم مرغ و عوارض ناشی از مصرف زیاد آن

خواص تخم مرغ و آلرژی کودکان به آن

اگرچه تخم مرغ ها برخی مواد مغذی را ارائه می دهند، خوردن بیش از حد می تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای رژیم غذایی شما شود . تخم مرغ های کامل حاوی چربی اشباع شده و کلسترول هستند که بیش از حد می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد . تخم مرغ، یک منبع ارزان برای پروتئین هستند، اما مطمئن شوید که تخم مرغ، را در حد اعتدال مصرف کنید.

کلسترول زیاد

یک تخم مرغ کامل شامل ۱۸۶ میلی گرم کلسترول است.  انجمن قلب آمریکا توصیه می کند کلسترول را به ۳۰۰ میلی گرم در روز محدود کنید . اگر یک اونس پنیر چدار، یک فنجان شیر کامل و چهار تکه گوشت گوسفند با یک تخم مرغ، مصرف کنید، میزان کلسترول لازم را برای روز مصرف کرده اید . مصرف کلسترول بیش از حد می تواند سطح کلسترول خون را افزایش دهد و خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر را افزایش دهد . اگر کلسترول LDL – نوع بد – بالا باشد یا شما در حال حاضر مبتلا به بیماری قلبی هستید، باید مصرف روزانه کلسترول خود را تا ۲۰۰ میلی گرم در روز محدود کنید.  مصرف یک تخم مرغ، تقریبا تمام محدودیت روزانه را در بر میگیرد.

چربی اشباع شده

یک تخم مرغ، کامل ۵ گرم چربی دارد، ۲ گرم آن اشباع شده است . مصرف ۳ تخم مرغ، به صورت املت در مجموع ۱۲ گرم چربی اشباع شده دارد . انجمن قلب آمریکا توصیه می کند کل چربی اشباع شده خود را به کمتر از ۷ درصد کل کالری –  برای یک رژیم ۲۰۰۰ کالری، این روزانه ۱۵٫۵ گرم است ، محدود کنید.  خوردن بیش از حد تخم مرغ، باعث می شود شما بیش از حد چربی اشباع شده مصرف کنید، و همچنین افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهید.

سفیده تخم مرغ

شما می توانید کل کلسترول و چربی را در تخم مرغ، از طریق مصرف نکردن سفید کردن تخم مرغ ها اجتناب کنید . با این حال، سفیده حاوی مواد غذایی بسیار کمی هستند.  یک سفیده تخم مرغ، حاوی ۳ گرم پروتئین است، اما فاقد لوتئین، ویتامین B، ویتامین A، سلنیوم، فسفر و آهن است.

ملاحظات
مصرف یک تخم مرغ، یک بار در روز، چند بار در هفته برای اکثر افراد سالم قابل قبول است . هنگامی که تخم مرغ، را می خورید، مصرف غذاهای دیگر با چربی و کلسترول بالا از جمله سوسیس، کره و گوشت گاو را محدود کنید . دانشکده بهداشت عمومی هاروارد اشاره می کند که برای افرادی که مبتلا به دیابت و بیماری های قلبی هستند، مصرف زرده تخم مرغ تا سه بار یا کمتر در هفته می تواند به سلامت شما کمک کند . اگر شما نیاز به محدود کردن تخم مرغ دارید، طعم زرده تخم مرغ را از دست ندهید، در دستورالعمل های خود یک تخم مرغ، کامل با سفیده تخم مرغ، را امتحان کنید – به عنوان مثال، تخم مرغ ساخته شده با یک تخم مرغ کامل و ۳ زرده تخم مرغ، کلسترول پایین تری نسبت به عسل با ۲ تخم مرغ، کامل دارد، اما عطر و طعم بیشتری ارائه می دهد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *